عمارت شاپوری یک عمارت قدیمی و با شکوه

عمارت شاپوری شیراز

عمارت شاپوری یا غرفه و باغ شاپوری یک بنای فارسی قرن بیستم در شیراز است . این خانه در سال  1398به عنوان یک ساختمان ملی به ثبت رسید . این خانه بی نظیر و خلاقانه در سالهای بین  1209 تا 1214 توسط ابوالقاسم مهندسی ساخته شد ؛ که به دوران سلسله پهلوی تعلق دارد.

مالک عمارت شاپوری

مالک عمارت شاپوری شیراز

تا اوایل دهه 90 شاپوری ها در این عمارت زندگی می کردند اما پس از مدتی خانه منسوخ شد و دیگر کسی در آن زندگی نکرد. در سال 1377 ، سازمان میراث فرهنگی استان فارس این خانه را از شاپوریان خرید و این عمارت را به عنوان یک ساختمان ملی با شماره ثبت 2781 در سال 1398 ثبت کرد .

ساختار منحصر به فرد عمارت شاپوری

ساختار-عمارت-شاپوری شیراز

داشتن ایوان در خانه های ایرانی خیلی رایج نیست و به نوعی غیر معمول به نظر می رسد. اما عمارت شاپوری دارای ایوانهایی می باشد . این عمارت بسیار متقارن است ، حتی با توجه به اینکه درختان در باغ خیلی منظم کاشته نشده اند . در جلوی عمارت یک حوضچه پر زرق و برق  وجود دارد که جلوه بی نظیری به عمارت بخشیده است. همچنین از جمله درختان  و بوته های کاشته شده در محوطه عمارت می توان درخت افرا ، درخت انجیر ، درختان انار با شکوفه های سرخ ، گلهای شمعدانی را نام برد.

عمارت شاپوری نمونه با شکوهی در زمان خود است . نوآوری و خلاقیت نما بیانگر عظمت این باغ ایرانی _ اروپایی است. تزیینات نمای غربی ، ستون های دایره ای شکل و طراحی شده برخی از ویژگی های عمارت شاپوری می باشد .

در ایوان فوقانی نیز کاشی کاری های هنری با نقوش باستانی به چشم می خورد. با توجه به قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری شیراز ، از طریق سایتهای فروش آنلاین بلیط هواپیما ، در زمانی خوب به شیراز بیایید و از عمارت شاپوری دیدن کنید.

آدرس عمارت شاپوری

آدرس-عمارت-شاپوری شیراز

این عمارت واقع در خیابان کریم خان زند ، خیابان انوری  واقع است .بازدید از این عمارت رایگان است . رستوران ، کافی نت و یک مرکز نمایشگاهی هم در آنجا وجود دارد که میتوان از دیدن آن لذت برد. این مرکز نمایشگاهی مملو از آثار فرهنگی و هنری شیراز است . کافه هم برای گذراندن مدت زمانی کوتاه مکان دنجی است . حمام وکیل و بازار وکیل از جمله جاذبه های نزدیک به آن است. حمام وکیل تنها 1/5 کیلومتر با عمارت شاپوری فاصله دارد. پس از تهیه بلیط هواپیما چارتری چابهار به شیراز و بلیط هواپیما شیراز به چابهار ، حتما بازدید از عمارت شاپوری را در برنامه خود قرار دهید.

رستوران های نزدیک عمارت شاپوری

رستوران-های-نزدیک-عمارت-شاپوری شیراز

کافه های خوبی در نزدیکی عمارت شاپوری وجود دارد . که غذاهای با کیفیتی را می توانید در آنجا میل کنید . اگر به دنبال فست فود های خوشمزه اید به خیابان ذوالانوار و فست فودی کماچ بروید . آنجا تنها 1/8 کیلومتر با عمارت شاپوری فاصله دارد و می توان در آنجا هبرگرهای افسانه ای ، هات داگ و … را خورد.

کافه فردوسی در خیابان فردوسی نیز گزینه مناسبی است، که فقط  10 دقیقه پیاده روی تا آنجا است . رستوران کافه هدایت نیز پیشنهاد خوب دیگری می تواند برای مسافران و گردشگران باشد .

هتل های نزدیک عمارت شاپوری

هتل-های-نزدیک-عمارت-شاپوری شیراز

هتل آریانا ، هتل آپادانا  کمتر از 200 متر با عمارت فاصله دارند. هتل ساسان که در خیابان انوری واقع است هم گزینه خوبی است . هتل کوثر ، هتل ارم نیز هتل های مجاور در بلوار کریم خان زند می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *