غار نمکدان، طولانی ترین غار نمکی جهان

غار-نمکدان قشم

غار نمکدان در جزیره قشم یکی از جذاب ترین نقاط دیدنی طبیعی در استان هرمزگان است. رگه های سفید نمکی در قسمت بیرونی غار باعث شده؛ تا منظره ای جذاب از خود برجای بگذارد. غار نمکدان در فهرست میراث طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده است. همچنین از سال 1385 به عضویت شبکه جهانی ژئو پارک های تحت حمایت یونسکو در آمده است.

درباره غار نمکدان

درباره-غار-نمکدان قشم

جریان هایی از آب نمک که در بستر غار نمکدان حرکت می کنند؛ مناظر خاصی را برای بازدید کنندگان به وجود می آورند. جریان آب نمکی تصاویر اطراف خود را منعکس می کند؛ و به زیبایی غار می افزاید. چشمه کوچک سفید و طبیعی در غار  وجود دارد؛ که توسط جریان آب شور تغذیه می شود. این چشمه در تمام  طول سال جاری است. رطوبت این جزیره به همراه ورود آب به داخل غار باعث می شود. آب نمکی اشباع شده، نشست کرده و باعث تشکیل قندیل های زیبایی در سقف غار شود.

موقعیت مکانی غار نمکدان

موقعیت-مکانی-غار-نمکدان قشم

این گنبد نمکی در 90 کیلومتری شهر، و در جنوب غربی جزیره قرار دارد. غار نمکدان در فاصله دو کیلومتری از جاده قرار گرفته است. اگر عاشق طبیعت هستید؛ می توانید این مسیر را تا رسیدن به غار قدم بزنید. هنگام ورود به غار نور زیادی وجود ندارد؛ و با پیشروی بیشتر به درون غار، فضا تاریک تر می شود. با این تفاسیر، حتما چراغ قوه همراه خود داشته باشید؛ و ترجیحا با یک راهنما متخصص وارد غار شوید تا راه را گم نکنید.

ساختار غار نمکدان

ساختار-غار-نمکدان قشم

نمک هایی که از این غار کاوش می شود؛ در پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین ورزشکاران حرفه ای قرص های این نمکها را برای قوای عضلات خود استفاده می کنند. طبق تحقیقات ملی و بین المللی، غار نمکدان به عنوان طولانی ترین غار نمکی جهان با طول 6400 متر شناخته میشود. گردشگران و مسافران فراوانی هرساله با اطلاع از قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری قشم برای بازدید از این غار بی نظیر به این جزیره زیبا سفر می کنند.

رستوران های نزدیک غار نمکدان

رستوران-های-نزدیک-غار-نمکدان قشم

رستوران سنتی علیشاهی، رستوران ناخدا امینی و غذای خانگی سینگو برخی از رستوران های نزدیک به غار نمکدان هستند. شما می توانید پس از بازدید از غار برای صرف غذا به یکی از این رستوران ها بروید.

هتل های نزدیک غار نمکدان

هتل-های-نزدیک-غار-نمکدان قشم

اقامتگاه هفت رنگو از جمله مکان های نزدیک به غار نمکدان می باشد؛ البته در خود جزیره هتل های فراوانی برای اقامت وجود دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایتهای معتبر رزرو هتل مراجعه کنید؛ همچنین برای خرید بلیط هواپیما شیراز به قشم و برای برگشت بلیط هواپیما قشم به شیراز خود نیز اقدامات لازم را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *