قلعه تاریخی سام

این قلعه در 28 کیلومتری شهر زاهدان به سمت شهر زابل قرار گرفته است. و ساختار آن به شکل یک ذوزنقه نامنظم است. این قلعه دارای دو ورودی که یکی در شمال و دیگری در جنوب است؛ و کنار هر یک از ورودی ها یک برج نگهبانی قرار دارد. با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری در مورد قلعه تاریخی سام بدست آوریم.

درباره قلعه تاریخی سام

درباره-قلعه-تاریخی-سام زاهدان

این یادگار تاریخی متعلق به دوره پارتها است؛ و از خشت خام ساخته شده است. بنا مذکور دارای 36 برج می باشد؛ که هشت برج آن بزرگ، و در هر گوشه قلعه ایستاده اند. و 28 برج آن کوچک که این سازه را احاطه کرده اند.

تاریخچه قلعه تاریخی سام

تاریخچه-قلعه-تاریخی-سام زاهدان

 

 از جمله بازدید کنندگان انگلیسی و آمریکایی این قلعه به ترتیب می توان به کلنل تیت و والترسرویس اشاره نمود. به گفته تیت در سده 19 رودخانه ای از نزدیکی این قلعه جاری بوده؛ و ادامه آن به روستا ورمال می رسیده است. باستان شناسان در طی کاوشهای خود در طبقه زیرین این بنا نوشته ای یونانی را یافته اند؛ که حاکی از تعلق این بنا به دوره پارت ها دارد. همچنین طبقه فوقانی بنا متعلق به دوره ساسانی می باشد. گرشگران و مسافران فراوانی هر ساله با اطلاع از خرید بلیط ارزان پرواز زاهدان به استان ناشناخته سیستان و بلوچستان سفر کرده؛ تا با آثار باستانی و طبیعی آن بیشتر آشنا شوند.

رستوران های نزدیک به قلعه تاریخی سام

رستوران-های-نزدیک-به-قلعه-تاریخی-سام زاهدان

هیچ رستورانی در نزدیکی این بنا تاریخی وجود ندارد. شما باید برای صرف غذا به شهر زاهدان بروید. از جمله رستوران های خوب این شهر می توان به رستوران ولی عصر، رستوران عمارت، رستوران هتل جهانگردی، رستوران هتل استقلال، رستوران حاج احمد، رستوران آذربایجان و رستوران سنتی مازیار اشاره نمود.

هتل های نزدیک به قلعه تاریخی سام

هتل-های-نزدیک-به-قلعه-تاریخی-سام زاهدان

متاسفانه هیچ اقامتگاهی در نزدیکی این قلعه وجود ندارد؛ پس برای بازدید از آن حتما صبح زود به آنجا رفته تا پس از بازدید بتوانید برای اقامت شبانه خود را به یکی از شهرهای نزدیک آن برسانید. از جمله هتل های خوب شهر زاهدان می توان به هتل استقلال، هتل جهانگردی، هتل آپارتمان ملل و مهمانپذیر گیلان اشاره نمود. علاوه بر بحث اقامت که یکی از مهمترین دغدغه های هر مسافر می باشد؛ اگر قصد سفر با پرواز را دارید؛ برای تهیه بلیط هواپیما مشهد به زاهدان و برای برگشت بلیط هواپیما زاهدان به مشهد خود نیز اقدام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *