ماسال ؛ حرکت در میان ابرها

ماسال ، حرکت در میان ابرها را تجربه کنید

با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوا، برای فرار از گرما نیاز به یک مکان خنک به سرعت احساس می شود. یكی از مكان هایی كه می توانیم پیشنهاد کنیم که در فصل گرما به آن سفر کنید منطقه ی آسمانی ماسال است. این منطقه طبیعی و تقریبا بکر در تمام فصول از سال توسط مهی دلپذیر پوشانده می شود. اقیانوس ابری این منطقه باعث می شود که رویای راه رفتن روی ابرها به حقیقت تبدیل شود. جاذبه های طبیعی و بکر، وجود رودخانه و غارهای زیبای ماسال باعث شده است، این منطقه به یک تفرجگاه زیبا و محبوب در میان مردم تبدیل شود.

موقعیت مکانی ماسال

آشنایی با موقعیت مکانی ماسال

این منطقه سرسبز در فاصله 60 کیلومتری تالش و 55 کیلومتری شهر رشت در استان گیلان واقع شده است. اگر می خواهید سفری به ماسال از تهران داشته باشید، حدوداً 6 ساعت راه در پیش رو دارید. می توانید با خرید بلیط هواپیما رشت این زمان را کمتر کنید. ماسال به معنای کوهوار یا کنار کوه است؛ این شهر 622 کیلومتر مربع مساخت و 84 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. بنابراین، این دومین شهر مرتفع در گیلان پس از رودبار است.

آب و هوای ماسال

آشنایی با آب و هوای ماسال

هوا در فصل پاییز و زمستان گاه سرد می شود. اما متوسط دما در بهار و تابستان 18 درجه است ماسال دارای طبیعت کوهپایه ای و چنگلی است. دره ها دارای آب فراوان و هوای خنک و مرطوب هستند، در حالی که کوه ها نیمه مرطوب، هستند.

جمعیت ماسال

آشنایی با جمعیت ماسال

در طی آخرین سرشماری انجام شده جمعیت ماسال بیش از 14 هزار نفر تخمین زده شد. مردم محلی دارای قومیت تالشی هستند و به زبان خود صحبت می کنند. جوانان این منطقه برای تأمین هزینه زندگی و کار به تهران مهاجرت کرده اند. از این رو، اکثر مردم محلی پیر هستند.

اکثر مردم محلی به علت داشتن آب و هوای مناسب و زمین های حاصلخیز به کار کشاورزی مشغول هستند در مزارع کار می کنند. آنها محصولات زراعی مخصوصاً برنج را در شالیزارهای خود می کارند. همچنین اهالی محلی به پرورش دام نیز مشغول می باشند. علاوه بر این، پروش طیور و کرم ابریشم نیز رایج است. شنبه بازار ماسال یکی از سنت های اقتصادی مرسوم مردم است؛ که مردم محصولات خود را در آن می فروشند.

کارهایی که باید در ماسال انجام داد

کارهایی که باید حتما در ماسال انجام داد

ماسال سرزمین آبشارها، جنگلها و رودخانه های جاری است. آرامش، سکوت و دور بودن از جمعیت از مزایای این مکان است. قدم زدن در میان دره های سبز، درختان راش، درختان آلو و کلبه های چوبی می تواند این احساس را در شما به وجود آورد که  در دنیای دیگری قدم گذاشته اید. خلخایی و جاده مرغک دو رودخانه مهم ماسال هستند. پارک ساحلی کنار رودخانه خلخالی مکان مناسبی برای گذراندن زمان و تهیه چای است.

شاندرمن 5 کیلومتر با ماسال فاصله دارد. آبشارهای شگفت آور زیبایی در شاندرمن وجود دارد. برای دیدن این آبشارها، باید یک راهنما همراه خود داشته باشید، یا از افراد محلی در مورد موقعیت مکانی آن سؤال کنید. همچنین 17 غار با طول های مختلف و  مناطق جنگلی زیادی در ماسال وجود دارد.

سوغاتی ماسال

سوغات ماسال چیست؟

روسری، محصولات چوبی و جاجیم و چلونگری از صنایع دستی این منطقه است، که در این شهر به عنوان سوغات فروخته می شود. علاوه بر این، نان زرین که نوعی نان محلی است، دیگر سوغات معروف شهر است که می توانید قبل از برگشت و خرید بلیط هواپیما رشت به اصفهان تهیه کنید، و همراه خود ببرید.

ملزومات سفر به ماسال

چیزهایی که باید در سفر به ماسال همراه خود داشته باشید

معمولا گردشگران شب ها را در کلبه های چوبی ماسال می گذرانند. با این حال، چون شبهای ماسال خنک است، بهتر است همراه خود پتو و لباس گرم داشته باشید. علاوه بر این، پوشیدن کفش ورزشی راحت از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قصد حرکت به سمت کوه و طبیعت دارید، حتماً از سوپر مارکت های این شهر غذای کافی و آب خریداری کنید.

رستوران های نزدیک به ماسال

معرفی رستوران های نزدیک به ماسال

رستوران خزر، رستوران اتراق، فست کوک و رستوران سلطان مکانهایی هستند که می توانید در آن غذا بخورید. علاوه بر ای ، می توانید تجهیزات پیک نیک خریداری کنید و غذای خود را در طبیعت نیز تهیه کنید.

هتل های نزدیک به ماسال

آشنایی با هتل های نزدیک به ماسال

نزدیکترین شهرها به ماسال فومن و انزلی هستند. هتل های مجلل در فومن و انزلی هتل معین، هتل بهشت تالاب، هتل سفید کنار و هتل دلفین است. اگر می خواهید پس از تهیه بلیط هواپیما اصفهان به رشت در یک هتل مناسب در انزلی ارزرو کنید، می توانید هتل 2 ستاره ایران، هتل 3 ستاره پرشین و یا هتل آپارتمان 3 ستاره ناز خزر را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *