محله فهادان

آشنایی با محله فهادان

اگر به گشت و گذار در کوچه و محله های قدیمی علاقه مند هستید، بازدید از این محله ی پر پیچ و خم خشتی برایتان بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. بازدید از محله فوق العاده زیبا ی فهادان در یزد، تنها شهر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو بسیار متفاوت خواهد بود. محله فهادان محل زندگی افراد مشهور و مرفه یزدی بوده است. لطفاً مطلب زیر را بخوانید تا بدانید که چرا باید پس از خرید بلیط سیستمی هواپیما یزد باید به طور قطع از این قسمت شهر بازدید کنید.

درباره محله فهادان

درباره فهادان یزد
فهادان که به معنای مکانی برای نگهداری یوزپلنگ (ظاهراً یکی از ساکنان آن محله علاقه ی زیادی به نگه داشتن یوزپلنگ داشته است) یا جنگل است. در لغت این کلمه به معنی یک فرد خردمند یا مشهور است. این محله از اطراف محدود به محله کوشکنو از غرب، خیابان امام خمینی (ره) از شرق، محله زنگیان از شمال، و محله بازار نو از جنوب می باشد. در طی گذشت سالها، مدرنیزاسیون به اصالت این محله آسیبی وارد نکرده است. هنوز هم می توانید عطر فوق العاده خاک رس را حس کنید.

یکی از جالب ترین مورد درباره فهادان یکی از کوچه های آن است؛ که به “کوچه های دوستی” معروف است. دلیل این نامگذاری این است که این کوچه به قدری باریک است که اگر دو نفر که باهم قهر باشند و از این کوچه عبور کنند، وادار می شوند با یکدیگر رو در رو شوند و سلام و احوالپرسی کنند، و بدین طریق و به همین سادگی دوباره، صلح و آشتی  برقرار خواهد شد!

در محله فهادان چه می توان کرد؟

در محله فهادان یزد چه می توان کرد؟
فهادان بیش از 25 جاذبه فرهنگی و تاریخی دارد. علاوه بر پیاده روی و دیدن این محله، جاذبه های تفریحی مشهور این محله، زندان اسکندر و خانه لاریها است. از دیگر جاذبه های مهم این محله می توان بقعه ی دوازده امام، بقعه شیخ احمد فهادان، حمام ابوالمعالی را نام برد. برای رفتن به این محله پس از خرید بلیط هواپیما مشهد به یزد می توان با استفاده از وسایل حمل نقل عمومی به راحتی به این کوچه رفت. ایستگاه اتوبوس سید مصطفی خمینی را پیدا کنید، به خیابان سید گل سرخه بروید، خیابان فهادان  در محدوده ی این خیابان قرار دارد.

رستوران های نزدیک به  محله فهادان

آشنایی با رستوران های نزدیک به  محله فهادان
بعد از گشت و گذار در فهادان و دیدن آثار تاریخی منحصر به فرد این شهر، زمان صرف یک غذای خوشمزه ی ایرانی خواهد بود. می توانید رستوران مولا، رستوران خانه هنر یا رستوران خانه دوست را امتحان کنید و  لذت ببرید!

هتل های نزدیک به محله فهدان

آشنایی با هتل های نزدیک به محله فهدان
آیا می خواهید در طول اقامتتان در این شهر و قبل از رزرو بلیط هواپیما یزد به مشهد مکانی مناسب برای اقامت در نزدیکی محله فهادان پیدا کنید؟ بسیار خوب، اگر به دنبال یک اقامت مناسب می باشید هتل جنگل، هتل مهدیه کوهان برای تجربه ی یک اقامت سنتی، و هتل کوروش ممکن است با انتظارات شما مطابقت داشته باشد. همچنین، می توانید بهترین مجموعه هتل ها در این شهر را که توسط گروه هتل های زنجیره ای مهر، اداره می شود را نیز رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *