مسجد جمکران مسجد امام زمان (ع)

مسجد-جمکران قم-مسجد-امام-زمان(ع)

مسجد جمکران در فاصله 6 کیلومتری قم، دومین شهر مذهبی ایران واقع شده است. مردم شیعه معتقدند که ساخت مسجد جمکران وابستگی هایی به شیخ حسن بن مثله جمکرانی دارد. او ادعا کرده بود که امام زمان، دوازدهمین امام شیعیان را دیده است؛ که به وی دستور ساخت این مسجد را داده است. این مسجد شهرت زیادی در بین زائران به ویژه جوانان بدست آورده است.

تاریخچه مسجد جمکران

تاریخچه-مسجد-جمکران قم

همانطور که در بالا اشاره شد؛ حسن بن مثله ادعا می کند که امام زمان را دیده و ایشان دستور ساخت این مسجد را به وی داده اند. مسجد جمکران از زمان ساخت تا کنون چندین بار تعمیر و نوسازی شده است. این مسجد قبل از انقلاب ایران ساختمان کوچکی داشت؛ اما پس از آن بسیار پیشرفت کرد. نکته جالب اختصاص مبلغ 10 میلیون پوند برای تامین اعتبار پروژه گسترش مسجد کوچک به یک مسجدی عظیم در زمان دولت رئیس جمهور محمود احمدی نژاد است.

چاه عریضه در مسجد جمکران

چاه-درخواست-ها-در-مسجد-جمکران قم

در خارج از ساختمان، چاهی وجود دارد که به “چاه عریضه” معروف است. طبق اعتقاد برخی شیعیان، آنها درخواستها و نامه های خود را بر روی یک تکه کاغذ به امام زمان(ع) می نویسند و درون چاه می اندازند؛ تا ایشان بخوانند. اما هیچ مدرکی برای اثبات این عقیده در دسترس نیست؛ و روحانیون و شخصیت های مذهبی آن را تایید نمی کنند. همچنین گفته می شود چاه کوچکی در مسجد وجود دارد؛ که از آنجا مردم مقادیری خاک را به عنوان تبرک برای خود بر میدارند؛ با این وجود مطابق با اعتقادات مذهبی واقعی نیست.

سه شنبه شب ها در مسجد جمکران

سه-شنبه-شب-در-مسجد-جمکران قم

سه شنبه ها در مذهب شیعه وابسته به امام زمان(ع) است. در این شب هزاران نفر عازم زیارت می شوند؛ تا درخواست ها و آرزوهایشان را از امام دوازدهم شیعیان که از نظرها پنهان هستند؛ بخواهند. همچنین مراسم و ادعیه های مذهبی نیز در این شب برگزار می شود. این مسجد سه شنبه میزبان بسیار از افراد فقیر نیز هست؛ و یک وعده شام رایگان به آنها می دهند.

موقعیت مکانی مسجد جمکران

موقعیت-مکانی-مسجد-جمکران قم

این مسجد در روستای جمکران در جنوب شرقی شهر قم واقع شده است؛ همچنین شما می توانید از طریق بلوار پیامبر اعظم به این مسجد برسید. گردشگران و مسافران فراوانی هرساله با خرید بلیط پرواز قم به قصد سیاحت و زیارت راهی این شهر می شوند.

رستوران های نزدیک مسجد جمکران

رستوران-های-نزدیک-مسجد-جمکران قم

رستوران امیرانه، مرغ بریان طاهری، رستوران گل مریم، رستوران دماوند و بسیاری از رستوران های دیگر که در نزدیکی مسجد جمکران قرار دارند؛ پذیرای شما زائران عزیز برای صرف وعده های غذایی مختلف هستند.

هتل های نزدیک مسجد جمکران

هتل-های-نزدیک-مسجد-جمکران قم

اگر قصد اقامت در نزدیکی مسجد جمکران را دارید؛ می توانید به هتل بین المللی قم، هتل کریمه و هتل پارسیا بروید. برای رزرو هر یک از هتل های نامبرده از طریق گوشی همراه خود وارد سایت مربوط به آن هتل مورد نظر شده؛ و اقامت خود را قطعی کنید. علاوه بر اقامت اگر قصد سفر با پرواز را دارید؛ با ورود به سایت های معتبر فروش بلیط هواپیما، نسبت به تهیه بلیط هواپیما تهران به قم و برای برگشت بلیط هواپیما قم به تهران خود نیز اقدام نمائید.

دسته‌ها: قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *