مشاهده ی گذر تاریخ در دومین موزه ملی ایران

مشاهده ی گذر تاریخ در دومین موزه ملی ایران در ارومیه

موزه ارومیه با بیش از 30000 اشیاء با ارزش تاریخی، پس از موزه ملی ایران در تهران به عنوان دومین موزه مهم در ایران شناخته شده است. در این موزه گرانبها می توانید مجموعه هایی از دوره قبل از اسلام تا دوره قاجار را مشاهده کنید. برای دیدن این مجموعه ارزشمند تاریخی است کافی است با تهیه بلیط هواپیما ارومیه به این شهر زیبا سفر کنید.

درباره موزه ارومیه

درباره موزه ارومیه چه می دانید؟

موزه ارومیه در سال 1346 با مساحت 2000 متر مربع تأسیس شد. این موزه مهم از دو بخش تشکیل شده است، و از پنجشنبه تا یکشنبه می توانید از این موزه دیدن کنید. برخی از اشیاء باستانی در این موزه بیش از 7000 سال قدمت دارند. بیشتر آثار این موزه مربوط به دوره ی ماقبل تاریخ و جدیدترین اشیای آن مربوط به دوره ی قاجار می باشد.

بخش های مختلف موزه ارومیه

آشنایی با بخش های مختلف موزه ارومیه
همانطور که گفته شد، موزه ارومیه دارای دو بخش عمده می باشد: بخش باستان شناسی و بخش مردم شناسی. در بخش باستان شناسی موزه، می توانید سه نوع مجموعه از دوره های قبل از تاریخ، تاریخی و اسلامی را مشاهده کنید. بیشتر این اشیاء در حفر حفاری از اماکن مهم باستان شناسی ایران مانند شوش، تپه سیاهکل، اسرائیل آباد و رودبار پیدا شده اند. همچنین می توانید برخی از برنزهای مشهور لرستان را در یک بخش جداگانه در قسمت باستان شناسی مشاهده کنید. مجموعه سکه های تاریخی بخش دیگری است که حتما باید از آن دیدن کنید.

بخش کوچکتر موزه به موزه مردم شناسی اختصاص یافته است. در این بخش جالب، می توانید سبک زندگی مردم محلی آذربایجان غربی را از اواخر دوره ی صفویه تا به امروز را مشاهده کنید . از لباس ستتی دستباف تا جواهرات و لوازم طب سنتی، وسایل زندگی روزمره اشان از قبیل سماور و اتو زغالی تا وسایل روشنایی.

جذاب ترین شی این موزه سه کتیبه دست نویس به خط میخی هستند که مربوط به هزار سال قبل از میلاد می باشند. هم چنین یک کتیبه اوراتوریی و یک ساعت باستانی قرن هفدهم نیز در میان این مجموعه نفیس خودنمایی می کنند.

موقعیت مکانی موزه ارومیه

آشنایی با موقعیت مکانی موزه ارومیه
این موزه در خیابان شهید بهشتی رو به روی بانک تجارت قرار دارد. پس از بازدید از موزه ارومیه ، می توانید برای خرید سوغات از این شهر دوست داشتنی به بازار بزرگ ارومیه مراجعه کنید. اگر از دوستداران طبیعت هستید، می توانید از دریاچه ارومیه نیز دیدن کنید؛ و بازدید از مکان مرموز و میراث جهانی یونسکو، تخت سلیمان را از قلم نیندازید.

رستوران های نزدیک به موزه ارومیه

آشنایی با رستوران های نزدیک به موزه ارومیه
بعد از بازدید از موزه ارومیه، دومین موزه مهم تاریخی ایران ، می توانید در رستورانهای اطرافش یک وعده غذایی دلپذیر میل کنید. رستوران طلایی، خانه سوخاری و فلافل اهوازی برخی از این رستوران ها هستند.

هتل های نزدیک به موزه ارومیه

آشنایی با رستوران های نزدیک به موزه ارومیه
آیا قصد دارید پس از خرید بلیط ارزان شیراز به ارومیه و بلیط هواپیما ارومیه به شیراز در شهر زیبای ارومیه بمانید؟ می توانید هتل های وکس مانند هتل جهانگردی، هتل ساحل و هتل پارک را انتخاب کنید.  اگر به دنبال اقامتی طولانی تر با هزینه مناسبتر هستید، می توانید هتل مروارید، هتل ماه کیمیا و هتل آپارتمان بهار را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *