موزه باستان شناسی

موزه-باستان-شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا یکی از بزرگترین موزه های ترکیه است؛ که در منطقه کنیالتی این شهر قرار دارد. این موزه شامل 13 سالن نمایشگاه و یک گالری با فضای باز می باشد. مساحت آن 7000 متر مربع است؛ و 5000 اثر هنری در آن به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این، 25000 تا 30000 اثر دیگر که می توانند نمایش داده شوند؛ در انبار قرار دارند. موزه آنتالیا به عنوان موزه ای از نمونه آثار، که تاریخ مناطق مدیترانه و پامفیلیا در آناتولی را روشن می کند؛ یکی از مهمترین موزه های این کشور است. این موزه در سال 1988 “جایزه ویژه شورای اروپا” را از آن خود کرد.

تاریخچه موزه باستان شناسی

 

در اواخر جنگ جهانی اول، در زمانی که آنتالیا تحت اشغال نظامی ایتالیا بود؛ باستان شناسان ایتالیایی شروع به برداشتن گنجینه های باستان شناسی که در مرکز شهر و اطراف سفارت ایتالیا پیدا شده بود؛ کردند. آنها ادعا داشتند این کار را به نام تمدن انجام می دهند. برای جلوگیری از این اقدام، سلیمان فریک، مشاور سلطان، در سال 1919 به سوی والی استانی در آنتالیا مراجعه کرد؛ و خود را به عنوان سرپرست داوطلب آثار باستانی منصوب کرد. وی ابتدا موزه آنتالیا را تاسیس کرد تا آنچه را که در مرکز باقی مانده است؛ جمع آوری کند.

این موزه ابتدا در مسجد علاالدین در سال 1922، سپس در مسجد یویلی مینار از آغاز سال 1937 فعالیت خود را آغاز کرد. و سپس در سال 1972 به ساختمان فعلی خود منتقل شد. مطابق مفاهیم مدرن موزه و در آوریل 1985، پس از مرمت و تنظیمات نمایش داده شده توسط اداره کل اشیاء عتیقه و موزه های باستان، در آوریل 1985 برای عموم باز شد. هر ساله جمع کثیری از علاقه مندان به آثار باستانی با تهیه بلیط لحظه آخری هواپیما آنتالیا به این شهر زیبا و بی نظیر ترکیه سفر کرده؛ تا از زیبایی های آن لذت ببرند؛ و لحظاتی بی تکرار برای خود بسازند.

سالن های موزه باستان شناسی

سالن-های-موزه-باستان-شناسی آنتالیا

این موزه شامل 13 سالن نمایش، 1 محوطه نمایشگاهی در فضای باز، آزمایشگاهها، یک انبار، تعمیرگاه ها، یک اتاق عکاسی، یک سالن کنفرانس، دفاتر اداری، یک کافه تریا، و محل زندگی مسئولان موزه است. برخی سالن های نمایشگاه به شرح زیر است:

سالن تاریخ طبیعی: این بخش موجودات زنده را از انسان تا حیوانات تک سلولی، نمودارها و تصاویر، فسیلها و استخوانها نشان می دهد.

سالن قبل از تاریخ: در اینجا آثار نمایش داده شده در Okuzini، karain و sehahoyuk وجود دارد. karain غاری است؛ که مجموعه ای از آثار تمدن ها در آن وجود دارد. این آثار از دوران پارینه سنگی تا آثار دوران روم را در بر میگیرد. آثار شامل فسیل حیوانات و ظروف آشپزخانه است.

سالن اولیه تاریخ: در اینجا آثاری از دوره نوسنگی، عصر حجر و اوایل عصر مفرق به نمایش گذاشته شده است. و به همین ترتیب بقیه سالن ها نیز دارای آثار منحصر به فردی می باشند. پیشنهاد ما به شما خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما در این مسیر پروازی از طریق سایتهای معتبر فروش آنلاین بلیط هواپیما، و شروع سفری خاطره انگیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *