موزه زمان کلکسیونی از ساعت های قدیمی

موزه زمان کلکسیونی از ساعت های قدیمیعت های قدیمی از سرارسر جهان

تنها موزه زمان ایران موزه زمان در تهران است. مجموعه افسانه ای از ساعت از قرن هفدهم تا بیستم در اینجا جمع شده است. این موزه به خصوص هنگامی که با ساعت های باستانی روبرو می شوید یک موزه واقعا جالب است. آنها در مقایسه با ساعتهای معمولی که امروزه می شناسیم کاملاً متفاوت هستند. همچنین می توانید در کافه موزه استراحت کنید.

محل دقیق موزه ی زمان در تهران خیابان ولیعصر، خیابان زعفرانیه است. دسترسی به این موزه شگفت انگیز به دلیل قرار گرفتن در یک محله معروف بسیار آسان است. جاذبه های گردشگری مانند کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران، بازار سنتی تجریش، پارک ملت، خیابان ولیعصر و موزه ی سینما ایران در این نزدیکی هستند. پس می توانید پس از تهیه بلیط پرواز چارتر تهران یک روز زا به گشت گذار در این منطقه اختصاص دهید و از دیدن این مکان های گردشگری ریبا لذت ببرید.

تاریخچه موزه زمان

تاریخچه موزه زمان تهران

از زمان های بسیار قدیم، هنگامی که انسان های ماقبل تاریخ در سال 2000 پیش از میلاد اولین ساعت را اختراع کردند، انسان نیاز به اندازه گیری زمان را احساس کرده است. بر این اساس، ساعت به عنوان یکی از قدیمی ترین اختراعات انسان در نظر گرفته می شود. موزه زمان از زمانهای قدیم تقریباً هر ساعتی را جمع آوری کرده و آنها را در معرض دید عموم قرار داده است. انواع ساعتهای مکانیکی، وزنه ای و کوکی مثل ساعت های شاهینی، آونگی، رومیزی، دیواری و ایستاده در این موزه قابل بازدید است.

این تنها موزه در ایران است که دارای چنین مشخصاتی می باشد. ساختمان موزه زمان حدود 80 سال قدمت دارد. حسین خداداد ساختمان این موزه را در سال 1967 خریداری کرد. از آنجا که ایشان به کارهای هنری علاقه مند بود، تصمیم گرفت این ساختمان را به موزه تبدیل کند. او تغییرات زیادی بروی ساختمان انجام داد و این مرمت و بازسازی حدود 12 سال به طول انجامید. پس از انقلاب این ساختمان به طور کامل توسط بنیاد مستضعفان مصادره شد. پیگیری تکامل اندازه گیری زمان از زمان های قدیم برای بشر لذت بخش بوده است.

ساختار موزه زمان

ساختار موزه زمان تهران

ساختمان موزه زمان در وسط یک باغ 5 هکتاری قرار دارد. برخی از ماکت های ساعتهای قدیمی در باغ وجود دارد که مردم می توانند از نزدیک نحوه عملکرد آنها را بررسی کنند. این ساعت ها شامل ساعت های آفتابی، ساعت آبی، ساعت شنی و موارد مشابه هستند. این موزه از قرن هفدهم انواع ساعت هایی را به نمایش گذاشته است. طبقه اول مخصوص ساعتهای مکانیکی، آونگی، ساعت کشتی و انواع دیگر ساعتها تعیین شده است. ظاهر بیرونی و زیبای این ساعت ها به وضوح نشان می دهد که اجداد ما به ظاهر و زیبایی ساعت خود اهمیت می دادند.

علاوه بر این، کلکسیون ساعت های مچی و جیبی در طبقه دوم این موزه وجود دارد. این موزه یک قسمت جذاب و دیدنی دیگر هم دارد که تقویم های مختلف از زمان های قدیم را جمع آوری کرده است و در معرض دید عموم قرار داده است؛ این تقویم ها شامل تقویم هایی از سراسر جهان و تقویم های ساده و باستانی، اسطرلاب ها و ظروف سنجش زمان می باشد. همچنین جالب است بدانید کتیبه ی بیستون نیز در این موزه نگهداری می شود.

رستوران های نزدیک موزه زمان

رستوران های نزدیک موزه زمان تهران

کافه کباب هیوا و ریبار به دلیل کیفیت کباب هایی که سرو می کند بسیار مشهور است. می توانید کافه باغ فردوس هم برای صرف یک میان وعده سبک امتحان کنید. همچنین یک کافه در بیرون از باغ وجود دارد که انواع نوشیدنی ها و میان وعده های خوشمزه و صبحانه های عالی سرو می کند. برای خوردن غذاهای ایتالیایی هم می توانید به رستوران الیس در مرکز خرید تندیس بروید.

هتل های نزدیک موزه زمان

هتل های نزدیک موزه زمان تهران

پیشنهاد ما برای داشتن یک اقامت راحت و به یادماندنی پس از خرید بلیط هواپیما اهواز به تهران و بلیط هواپیما تهران به اهواز در نزدیکی این منطقه هتل پارسیان استقلال (5 ستاره) هتل اسپیناس پالاس (5 ستاره) هتل سپهر (4 ستاره) و هتل دیپلمات (3 ستاره) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *