در موزه هنر معاصر ، به دیدار هنر مدرن بروید

موزه-هنرهای-معاصر اصفهان

اگر چه این بنا در زمان سلسله صفوی ساخته شده است ؛ اما اکنون میزبان موزه هنر معاصر اصفهان است . جایی که مرزهای قدیمی هنر محو شده و انواع جدیدی از هنر متولد می شود . اجازه دهید نگاهی دقیق تر به این موزه بیاندازیم .

درباره موزه هنر معاصر

درباره-موزه-هنر-معاصر اصفهان

موزه هنرهای معاصر به خودی خود یک بنا قدیمی زیبا از دوران صفویه است که به منظور کاربردی تر و مفیدتر شدن آن ، در دوره قاجار تغییرات بسیاری در آن ایجاد شده است . نتایج تغییرات این بنا در دوران قاجار در دکوراسیون و گچ بری های سراسر بنا مشهود است .

این بنا در گذشته محل اقامت استاندار این شهر مسعود میرزا بود . پس ز آن این مکان به عنوان ساختمان شهرداری در دوره پهلوی مورد استفاده قرار می گرفت . سرانجام برای ادای احترام در سال 1374 به موزه هنرهای معاصر تبدیل شد .

این ساختمان جذاب دارای دو طبقه و شش سالن نمایشگاه ، کتابخانه ، امور اداری ، و سالن اجتماعات است . در سالن های نمایشگاهی این فرصت را دارید که از آثار هنری جالب هنرمندان اصفهانی بازدید کنید . بیشتر نمایشگاههای موقتی که در این موزه برگزار می شود مربوط به هنر های اسلامی و خوشنویسی است .

بخش های موزه هنر معاصر

بخش-های-موزه-هنر-معاصر اصفهان

این موزه با 36000 متر مربع دارای هفت سالن اصلی است ؛ که گنجینه هایی همچون بخش نوشتن کتاب ، کارهای لاکچری و روغنی ، دستبندها و نقوش سنتی ، مینیاتوری ، کارهای فلزی ، ظروف شیشه ای ، سفالی و چینی و آثار چوبی را در خود جای داده است . تابلوی نفیس به نام چوگان یکی از موارد نمادین در بخش مینیاتور موزه هنر معاصر است .

موقعیت مکانی موزه هنر معاصر

موقعیت-مکانی-موزه-هنر-معاصر اصفهان

این موزه در قلب نصف جهان قرار دارد و به دیگر جاذبه های این شهر از جمله کاخ چهل ستون ، میدان نقش جهان و کاخ هشت بهشت نزدیک است . همچنین موزه تاریخ طبیعی اصفهان نیز در کنار این موزه قرار دارد . اگر کمی بیشتر به سمت جنوب پیشروی کنید ؛ به سی وسه پل و پل خواجو بر فراز رودخانه زاینده رود می رسید . علاقه مندان می توانند با خرید بلیط هواپیما ارزان اصفهان سفری خاطره انگیز و سراسر جاذبه برای خود به ارمغان بیاورند .

رستوران های نزدیک موزه هنر معاصر

رستوران-های-نزدیک-موزه-هنر-معاصر اصفهان

اگر بعد از بازدید از موزه هنر معاصر احساس گرسنگی کردید . گزینه های مختلفی برای غذا خوردن پیش روی شماست . بریانی اعظم ، بریانی شاد ، کبابی گلستان ، کافه مس و قالی ، رستوران مارال و غذای برتر از جمله این گزینه ها هستند.

هتل های نزدیک موزه هنر معاصر

هتل-های-نزدیک-موزه-معاصر اصفهان

شما در مرکز شهر قرار دارید بنابراین گزینه های فراوانی برای اقامت پیش روی شماست . از جمله این گزینه ها می توان به هتل عباسی ، هتل ستاره ، هتل پارتیکان ، هتل هشت بهشت ، هتل صفوی ، هتل سفیر و هتل ونوس اشاره کرد . گردشگران و مسافرانی که قصد سفر به این شهر را دارند با اطلاع از ارزانترین قیمت بلیط هواپیما بوشهر به اصفهان و بلیط هواپیما اصفهان به بوشهر می توانند در بهترین زمان به شهر نصف جهان سفر کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *