موزه موسیقی

موزه موسیقی موزه ای تخصصی در این زمینه در تهران

اگر علاقه مند به هنر و موسیقی ایرانی هستید، حتما پس از خرید بلیط هواپیما تهران از این موزه تخصصی دیدن کنید. این موزه با هدف نگهداری از میراث موسیقی ایرانی، حفظ آثار با ارزش هنرمندان ایرانی و معرفی هنرمندان بزرگ و صاحب نام این رشته، در سال 1388 با حضور اساتید و هنرمندان بزرگ عرصه ی موسیقی افتتاح گردید.

بخش های مختلف موزه موسیقی

بخش های مختلف موزه موسیقی ایران

در حیاط زیبای این موزه مجسمه هایی از موسیقیدان ها قرار گرفته است که هر کدام از این مجسمه در حال نواختن یک ساز متفاوت هستند. ساختمان این موزه سه طبقه دارد، که مختصرا به صورت جداگانه برایتان شرح خواهیم داد.

طبقه ی اول موزه

طبقه ی اول موزه شامل سالن سازهای زهی و بادی و سالن سازهای کوبه ای می شود. در قسمت سازهای زهی سازهایی ماندد زه ‌صدای مضرابی و زه‌ صدای آرشه‌ای‌ و در سالن سازهای بادی نواع ساز‌های خودصدا مانند نی‌، نی‌لبک و سوتک‌ها را مشاهده خواهید کرد. سالن سازهای کوبه شامل سازهای کوبه ای از نواحی مختلف ایران می باشد. یک قسمت ازاین سالن را نیز به سازهای کوبه ای بسیار قدیمی ایران اختصاص داده اند. که از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد. همچنین در قسمت سمت چپ این سالن آرشیو آواها و نواهای ایرانی قرار گرفته است.

طبقه ی دوم موزه

در طبقه ی دوم این سساختمان، مجموعه فرهنگی موزه موسیقی ایران قرار گرفته است. این مجموعه شامل شامل‌ گالری نمایشگاهی موزه، کتابخانه کتاب‌های ادبی و موسیقی، ویترین وسایل شخصی ‌اساتید موسیقی، سالن اجرا و استودیو ضبط موسیقی، انبار نگهداری بهینه سازها، سالن‌ تمرین، کارگاه ساخت سازها و آرشیو صوتی و تصویری است.

کتابخانه موزه ی موسیقی شامل مجموعه ی نفیسی از کتابهای مرتبط با حوزه هنر و ادبیات موسیقی می باشد. ویترین وسایل شخصی اساتید موسیقی نیز از قسمتهای زیبا و مورد توجه بازدیدکنندگان است. در این بخش از موزه نیز با آثاری مثل چوب رهبر یارکستر حشمت سنجری، سنتور استاد ملک حسین، تقویم رومیزی، ساعت شماته دار استاد علی تجویدی و تقویم رومیزی تقی مسعودیه مواجه می شوید.

در کارگاه این موزه نحوه ی ساخت و آماده سازی سازهای ایرانی نیز به صورت عملی نمایش داده می شود. ساخت و مرمت ساز از جمله کارهایی است که در این قسمت انجام می شود و برای اکثر بازدیدکنندگان بسیار زیبا و جذاب است.

موقعیت مکانی موزه موسیقی

موقعیت مکانی موزه موسیقی تهران

همانطور که گفته شد این موزه در شمال تهران واقع شده است. برای رفتن به این موزه باید به میدان تجریش، خیابان شهید دربندی معروف به مقصود بیک، خیابان موزه؛ پلاک 9 قرار بروید. با استفاده ازخط یک مترو به راحتی می توانید به این موزه بروید. بازار تجریش، موزه سینما، موزه حسابی، موزه زمان و مجموعه سعادت آباد نزدیکترین جاذبه های گردشگری به آن می باشند.

رستوران های نزدیک به موزه موسیقی

رستوران های نزدیک به موزه موسیقی ایران

موزه موسیقی خود، دارای یک کافه و رستوران می باشد. اگر دوست دارید در محیطی خارج از این مکان نهار خود را صرف کنید؛ رستوران آیریس و کافه رستوران ریبار در فاصله ی کمی از این موزه واقع شده اند.

هتل های نزدیک به موزه موسیقی

هتل های نزدیک به موزه موسیقی ایران

هتل پارسیان پلازا، هتل لاله، هتل رامتین، هتل فردوسی، هتل اسپیناس از جمله هتل های نزدیک به این موزه می باشند. می توانید پس از تهیه بلیط هواپیما شهرکرد به تهران و برای برگشت بلیط هواپیما تهران به شهرکرد برای نزدیکی به این جاذبه ی گردشگری منحصر به فرد رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *