موزه پارس

موزه پارس شیراز

این موزه به غرفه شیراز معروف است و همچنین قدیمی ترین موزه در استان فارس به شمار می رود. موزه پارس یا باغ نظر اشیاء با ارزش قدیمی در دوران مختلف تاریخی را چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام در خود جای داده است ؛ بیایید نگاهی دقیق تر به این موزه بیندازیم.

درباره موزه پارس

درباره-موزه-پارس شیراز
ساختمان موزه پارس در وسط یک باغ بزرگ و زیر نظر مستقیم کریم خان زند ، استاندار معروف شیراز ساخته شده است ؛ و دارای یک شکل هشت ضلعی نامنظم در دو طبقه مسقف که بیش از 14 متر ارتفاغ دارد.
شما می توانید بیرون از ساختمان به گشت و گذار بپردازید و سه شی تاریخی داخل باغ  را ببینید ؛ که همه آنها کتیبه های سنگی مربوط به دوره قاجار می باشند. درختان بیشماری نیز در این باغ وجود دارند که به عنوان درختان باستانی برروی آنها برچسب هایی زده شده است.

مقبره کریم خان زند

مقبره کریم خان زند

یکی از مهم ترین بخشهای این موزه قبر کریم خان زند می باشد که از جمله صالح ترین والیان تاریخ ایران به شمار می رود. براساس وصیت وی اورا در ضلغ شرقی دفن کرده اند.
به دستور محمد خان یکی از پادشاهان قاجار قبر کریم خان را خالی کردند و استخوانهای وی را به تهران برده و زیر کاخ گلستان برای بد خواهی با کریم خان دفن کردند.

معماری موزه پارس

معماری موزه پارس شیراز

 وقتی داخل موزه قدم میزنید خود را داخل  یک تالار مرکزی بزرگ با یک گنبد دیدنی و جذاب مشاهده می کنید. یک حوضچه هشت ضلعی از سنگ مرمر در وسط موزه ساخته شده است. همچنین می توانید کاشی های جذاب با نقش های منظم از پرندگان و گل ها را مشاهده کنید.

موزه اشیاء پارس

موزه-اشیاء-پارس شیراز
در این قسمت می توانید اشیای قیمتی مانند مداد لاکی ، قاب و جعبه آیینه با نقاشی های زیبا از افراد مشهور را مشاهده کنید . با خرید بلیط هواپیما شیراز می توانید سفر ماندگاری همراه با دیدن تمامی جاذبه های این شهر برای خود رقم بزنید. همچنین یکی از موارد منحصر به فرد موجود در این موزه ،قرآن دست نویس با قلم محقق می باشد که تقریبا 600 سال پیش نوشته شده است.
یک طلسم مکتوب نیز با خط ابجد متعلق به دوران قاجار به چشم می خورد. در این موزه می توانید چند نقاشی زیبا از کریم خان و حافظ نیز پیدا کنید. تجهیزات نظامی با طلا تزیین شده نیز از جمله دیدنی های این موزه است ؛ و قدمت آن به دوره ی صفویه باز میگردد.
اشیاء مرغوب استان لرستان از دیگر جاذبه های این موزه به شمار می رود که بیش از 3000 سال قدمت دارد. اشیاء سفالی با قدمت بیش از 5000 سال که از اطراف شیراز جمع آوری شده اند و همچنین ظرف های مینا کاری و خاتم کاری با ظرافت های منحصر به فرد خود  هم در انجا به چشم می خورد.

موقعیت مکانی موزه پارس

موقغیت-مکانی-موزه-پارس شیراز

موزه ی پارس به دیگر آثار قدیمی شیراز نزدیک است شما می توانید همزمان از مسجد شاهچراغ ، نارنجستان قوام ، سرای مشیر ، آرامگاه حافظ و … دیدن نمایید. آدرس دقیق این موزه بلوار کریم خان زند کمی بالاتر از خیابان طالقانی می باشد.

رستورانهای نزدیک موزه پارس

رستورانهای-نزدیک-موزه-پارس شیراز
اگر بعد از بازدید از این موزه بی نظیر و اشیاء با ارزش آن احساس گرسنگی کردید گزینه های مختلفی پیش روی شماست از جمله رفتن به رستوران شازده ، رستوران قوام ، رستوران خانه فرنگی وکیل و همچنین کافی شاپ ایتالیایی می باشد.

هتل های نزدیک موزه پارس

هتل-های-نزدیک-موزه-پارس شیراز
اگر به دنبال اقامتی در نزدیکی موزه پارس هستید پس از خرید بلیط هواپیما بندر عباس به شیراز و بلیط هواپیما شیراز به بندرعباس خود می توانید در هتل پارس ، هتل زندیه ، هتل کوثر ، هتل ساسان ، هتل ارم و هتل آریان اقامتی بی دغدغه داشته باشید و از خدمات خوب این هتل ها لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *