پارک آب و آتش محبوب ترین پارک در پایتخت

پارک آب و آتش محبوب ترین پارک در پایتخت ایران

پارک آب و آتش بی شک محبوب ترین پارک در بین ایرانیان و گردشگران خارجی تهران است. این پارک به دلیل طراحی بی نظیر، امکانات مدرن، فضای پیاده روی مناسب و انواع کافه ها به مکانی محبوب در بین مردم از همه ی نسل ها تبدیل شده است. برجسته ترین ویژگی پارک ترکیب چشمه ها و برج های آتش، که نشان دادن دهنده نام پارک است.

درباره پارک آب و آتش

درباره پارک آب و آتش تهران

پارک آب و آتش مساحتی حدود 24000 متر مربع را در بر می گیرد. این پارک توسط پل طبیعت به پارک جنگلی طالقانی (در شرق) و با پل ابریشم به پارک نوروز (در جنوب) متصل شده است. ورودی اصلی پارک در قسمت شمالی آن واقع شده است و با پله های بزرگ سرسبز تزیین شده است. نام این پارک یادآور داستان حضرت ابراهیم است. هنگامی که در آتش انداخته شد، به اذن خداوند آتش بر او سرد و تبدیل به گلستان شد. داستان حضرت ابراهیم بر روی پرده هایی فلزی در دورتادور پارک نوشته و نصب شده است.

در قسمت شمالی پارک یک چشمه و چهار برج آتش وجود دارد. برجها شعله های آتش را تا 8 متر به همراه موسیقی در شب به آسمان می فرستند. به جز طراحی اولیه، پروژه پارک اصول ساخت و ساز پایدار و توسعه شهری را پیاده سازی می کند. این سبک ترکیبی با استفاده از چشم انداز طبیعی و طراحی احتیاطی برای پشتیبانی از دوستداران طبیعت در ساخت و سازهای شهری است.

درباره پل طبیعت

درباره پل طبیعت تهران

پل طبیعت بر فراز بزرگراه مدرس، پارک آب و آتش و پارک جنگلی طالقانی را بهم متصل می کند. این پل به عنوان یکی از برجسته ترین پل های خاورمیانه در نظر گرفته شده است. این پل به جز طراحی منحصر به فرد خود، به دلیل داشتن پروژه سازگار با محیط زیست و مقاومت در برابر زلزله خاص است. این پل از 3 طبقه تشکیل شده و 40 متر ارتفاع دارد. در یکی از طبقات آن، یک کافه با چشم اندازی به کوه های البرز و مرکز شهر وجود دارد.

تفریحات پارک آب و آتش

تفریحات هیجان انگیز پارک آب و آتش

به جز مناطق تخصیص یافته به پیاده روی، پارک تفریحات متنوعی را برای همه سنین فراهم می کند. یک سالن سینما وجود دارد که به پخش فیلم هایی درباره فضا و نجوم و سیاره زمین اختصاص داده شده است. آمفی تئاتر پارک دارای ظرفیت 370 نفر است و برای رویدادهای اجتماعی استفاده می شود. برای دوستداران ورزش، سایت اسکیت و وسیله های ورزشی، مسیرهای دوچرخه و حتی آموزش سوارکاری وجود دارد. در قسمت جنوبی پارک، یک نمایشگاه غذایی با انواع کافه ها و رستوران ها وجود دارد

موقعیت مکانی پارک آب و آتش

موقعیت مکانی پارک آب و آتش

پارک آب و آتش در بخش شمالی تهران، بین دو ایستگاه مترو شهید حقانی و شهید همت قرار دارد. میدان ونک و ایستگاه اتوبوس BRT در فاصله 10 دقیقه پیاده روی از خروجی شمالی پارک واقع شده است. پارک آب و آتش به سه بزرگراه حقانی، مدرس و همت راه دارد که آن را با نقاط مختلف تهران متصل می کند. قبل از بازدید از پارک آب و آتش می توانید موزه دفاع مقدس را ببینید که درست در کنار ایستگاه متروی شهید حقانی واقع شده است.

هتل های نزدیک پارک آب و آتش

 

اگر می خواهید پس از خرید بلیت پرواز تهران در فاصله ی کمی از پارک آب و آتش و پل طبیعت اقامت داشته باشید، در بخش شمالی تهران چند انتخاب عالی دارید. برای تجربه ی یک اقامت لوکس، هتل 5 ستاره لاله، هتل پارسیان استقلال، هتل تاج محل یا هتل اسپیناس پالاس را انتخاب کنید. همچنین می توانید در هتل آپارتمان سپهر یک اقامت دنج تر ویا در هتل 3 ستاره الماس یا کارون یک اقامت  ارزانتر را امتحان کنید.

رستوران های نزدیک پارک آب و آتش

رستوران های نزدیک پارک آب و آتش تهران

نمایشگاه مواد غذایی پارک آب وآتش در قسمت جنوبی پارک واقع شده است و انواع زیادی از غذاها و با قیمت های مختلف را ارائه می دهد. نیازی نیست که به جای دوری بروید هر چیزی که بخواهید بعد از پیاده روی تان بخورید اینجا پیدا خواهید کرد! غذاهای سنتی ایرانی، همبرگر، غذاهای دریایی، پیتزا و ماکارونی، سالادهای تازه، بستنی ، قهوه بیا دسر. اگر می خواهید در جایی به غیر از پارک غذایتان را صرف کنید، می توانید رستوران خانه یا کافه ویانا را در کنار ورودی شمالی پارک امتحان کنید.

زمان بازدید از پارک آب و آتش

زمان بازدید از پارک آب و آتش

پس از خرید بلیط هواپیما جهرم به تهران و بلیط هواپیما تهران به جهرم بهترین زمان برای بازدید از پارک آب و آتش عصر، وقتی همه موزه ها بسته هستند، می باشد. هنگامی که هوا تاریک می شود، پل طبیعت با رنگ های مختلف شروع به درخشش می کند. کافه ها و رستوران ها برای پذیرایی از میهمانان با تنوع زیادی از غذاها آماده به کار می شوند. و از همه مهتر آب نما و برج آتش این پارک نیز فعال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *