پارک اللرغابی

معرفی پارک اللرغابی ارومیه

پارک اللرغابی ارومیه یکی از بهترین پارک های ارویه برای قرارهای دوستانه، پیاده روی، تفریح و ورزش می باشد. پارک ساحلی یا پارک اللرغابی با وسعتی بالغ بر 41 هکتار یکی از طولانی ترین پارک های ایران شناخته می شود. در طی سفر به این شهر و خرید بلیط هواپیما ارومیه و بازدید از جاذبه های گردشگری اش، بازدید از این پارک زیبا را فراموش نکنید.

درباره ی پارک اللرغابی

درباره ی پارک اللرغابی ارومیه بدانیم

این پارک یکی از جاذبه های گردشگری جذاب و تفرجگاه محبوب در میان مردم می باشد. این پارک دارای چشم اندازی زیبا و امکانات رفاهی ویژه ای می باشد که آنرا به یک محل تفریحی محبوب تبدیل کرده است. پیست دوچرخه سواری، جاده تندرستی، قایق سواری، سالن آمفی تئاتر روباز، گذرگاه مشاهیر، وسایل بازی کودکان، سکوی نشیمن خانواده، آلاچیق های بسیار زیبا، نیمکت های چوبی، پارکینگ، سرویس بهداشتی و … از جمله امکانات متنوع این شهر می باشد. تندیس های بزرگان و مشاهیر ایران که در ایران پارک نصب شده است؛ بسیار زیبا و قابل تامل می باشد. این پارک دارای یک تلویزیون شهری است و محلی برای چادر زدن مسافرین نیز تعبیه شده است.

دریاچه مصنوعی واقع در این پارک با گنجایش 14هزار مترمکعب آب، مکانی بسیار مناسب برای قایق سواری و تفریح می باشد. پیاده رو های سنگ فرش پارک و درختان کاج پارک منظره ای بسیار زیبا خلق کرده است. این پارک برای عکاسی نیز بسیار مناسب می باشد.

لازم به ذکر است که این پارک در دستور کار توسعه ی پارک مدیران شهر قرار گرفته است و قرار است امکاناتی دیگر از قبیل اجرای جزیره وسط رودخانه، پیست اسکی، باغ گلها و باغ پرندگان و … به آن اضافه گردد؛ که امید است هرچه زودتر شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.

موقعیت مکانی پارک اللرغابی

آشنایی با موقعیت مکانی پارک اللرغابی

این پارک در خیابان والفجر و کنار رودخانه شهرچای واقع شده است. رودخانه شهرچای از ارتفاعات شهیدان در سرحدات ترکیه سرچشمه می گیرد و پس از عبور مسیر طولانی و عبور از دره ی زیبای جرمی به این شهر می رسد. این پارک برای تفریح و قرار دوستانه و پیاده روی بسیار مناسب است. پارک اللرغابی در تابستان مملو از جمعیت می باشد که برای تفریح و پیک نیک به پارک آمده اند. در کنار بازدید از این پارک زیبا پیشنهاد می شود از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر از قبیل موزه تاریخی، کلیسای ننه مریم، مسجد جامع، برج سه گنبد نیز دیدن کنید.

رستوران های نزدیک به پارک اللرغابی

معرفی رستوران های نزدیک به پارک اللرغابی

به همراه بردن غذا و زیرانداز به این پارک آزاد می باشد. اگر هم دوست دارید غذایتان را صرف کنید؛ سفره خانه کشکول، رستوران گازماخ، رستوران نوشان، فست فود مون لایت، رستوران ایتالیایی و ترکی سوپر استار 3، رستوران عباس کباب چی از جمله رستوران های معروف این شهر می باشد که با خرید بلیط هواپیما ارومیه به تهران میتوانید آن را دیدن نمایید.

هتل های نزدیک به پارک اللرغابی

معرفی هتل های نزدیک به پارک اللرغابی

اگر پس از خرید بلیط هواپیما تهران به ارومیه قصد اقامت در این شهر را دارید می توانید در هتل 5 ستاره ی آنا، هتل پارک، هتل آریا، هتل ماه کیمیا یک اقامت لوکس را تجربه کنید. اگر به دنبال اقامتی ارزانتر هستید هتل آپارتمان بهار، هتل ایران پارک، هتل ساحل ارومیه را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *