پارک جنگلی شیخ تپه

پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه

پارک جنگلی شیخ تپه، یکی از وسیع ترین فضای سبز و پارک جنگلی در شمال غرب کشور می باشد. این پارک جنگلی علاوه بر تاثیر مثبت در تسویه هوا، در جذب گردشگر نیز نقش به سزایی داشته است. پارک جنگلی شیخ تپه به علت آب و هوای بسیار مطبوعش به یکی از تفرجگاه های اصلی مردم در تعطیلات آخر هفته تبدیل شده است. پس از خرید بلیط هواپیما ارومیه و بازدید از این پارک جنگلی زیبا، می توانید علاوه بر پیاده روی، ورزش و بازی در شهربازی مهیج آن، از نمایشگاه بین المللی مجاور که در مجاورت پارک برگزار می شود، دیدن فرمایید.

درباره پارک جنگلی شیخ تپه

درباره پارک جنگلی شیخ تپه چه می دانید ؟

پارک جنگلی شیخ تپه با وسعت 44 هکتار در مجاورت تپه باستانی شیخ تپه واقع شده است. این تپه باستانی متعلق به دوره ی مادها پیش از رواج دین زرتشت می باشد. این تپه با نام هفت تپه نیز شناخته می شود؛ دلیل این نام گذاری اشیا و ظروف استخراج شده از در طی حفاری های انجام شده در این تپه می باشد که هر کدوم از این ظروف مربوط به هفت لایه تاریخی از دوره های مختلف می باشد. البته متاسفانه هم اکنون  این تپه به علت توسعه ی شهری و ساخت و سازهای انجام شده تقریبا از بین رفته است.

این پارک جنگلی به روی ارتفاعی مشرف بر شهر واقع شده است، و این موقعیت مکانی اش باعث شده است به بام شهر نیز معروف شود و نمای زیبایی از شهر را پیش روی شما قرار دهد. این پارک که با هدف توسعه فضای سبز و تفریح و همچنین توسعه ی گردشگری احداث شده است؛ دارای امکانات تفریحی و رفاهی زیادی است. آلاچیق و سکوهایی برای نشستن، رستوران، بوفه، سرویس بهداشتی، فوتبال دستی، بلیارد، تنیس روی میز، فضای بازی مخصوص کودکان و هم چنین یک شهربازی از جمله امکانات این پارک می باشد. در قسمت شهرباری پارک جنگلی یک باغ وحش کوچک که تعدادی پرنده و حیوان نگهداری می شود نیز وجود دارد که می توانید از آن نیز بازدید کنید.

موقعیت مکانی پارک جنگلی شیخ تپه

آشنایی با موقعیت مکانی پارک جنگلی شیخ تپه

پارک جنگلی شیخ تپه در جنوب شرقی بر ارتفاعات مشرف به شهر واقع شده است. برای رفتن به این مکان باید از بلوار نبوت به سمت خیابان شیخ تپه بروید. در کنار بازدید از این مکان گردشگری زیبا می توانید از سایر جاذبه های دیدنی و تاریخی این شهر مثل برج سه گنبد، کلیسای ننه مریم، موزه ی ارومیه، خانه انصاری و مسجد جامع نیز بازدید کنید.

رستوران های نزدیک پارک جنگلی شیخ تپه

آشنایی با رستوران های نزدیک پارک جنگلی شیخ تپه

این پارک خود دارای یک فست فودی و یک رستوران می باشد. همچنین دارای یک بوفه می باشد که با آش دوغ های بسیار خوشمزه از گردشگران پذیرایی می کند. رستوران برج سفید در بلوار نبوت نزدیک ترین رستوران به پارک جنگلی می باشد. پس از آن  رستوران هانی، رستوران وحید کباب، رستوران و فست فود شهر سوخاری را می توانید برای صرف غذا انتخاب کنید.

هتل های نزدیک پارک جنگلی شیخ تپه

آشنایی با هتل های نزدیک پارک جنگلی شیخ تپه

پس از خرید بلیط هواپیما لحظه آخری مشهد به ارومیه و بلیط هواپیما ارومیه به مشهد، هتل ساحل، هتل مرواردید، هتل جهانگردی، هتل آپارتمان بهار، هتل دریا، هتل خرم را می توانید برای داشتن یک اقامت راحت و به یاد ماندنی رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *