پارک مینی ورلد پنجره ای به سوی جهان

پارک مینی ورلد پنجره ای به سوی جهان

در دنیای رقابتی امروز جذب گردشگر یکی از اهداف مهم کشورها می باشد. ایجاد بوستان ها و پارک های متفاوت و خلاقانه یکی از راهکارهای موثر در جذب گردشگر می باشد. پارک های آبی، دیزنی لند، لگو لند و مینی پارک ها از این قبیل پار ک ها می باشند.  پارک مینی ورلد شهرستان ملایر در استان همدان به عنوان نخستین پارک نمایش میراث جهانی در خاورمیانه و به عنوان چهارمین پارک مینی ورلد در دنیا، شناخته می شود و به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شده است؛ که در جذب گردشگران خارجی نیز موفق عمل کرده است. برای بازدید از این پارک کوچک منحصر به فرد کافی است بلیط سیستمی هواپیما همدان خریداری کنید.

درباره ی پارک مینی ورلد

درباره ی پارک مینی ورلد همدان

اولین بار ایده ی ساخت پارک های مینیاتوری یا مینی ورلد در کشورهای ژاپن، بلژیک و چین اجرایی شد. در این پارک ها نمونه ای از بناها و سازه های معروف دنیا را در ابعادی کوچک نمایش داده می شود. بازدید از این پارک ها به منزله ی سفر به دور دنیا در زمان کوتاه می باشد، به همین جهت همیشه مورد استقبال واقع شده است. هم اکنون اولین پارک مینی ورلد در خاورمیانه در شهرستان ملایر در حال ساخت می باشد. این مینی پارک که از آن به عنوان پنجره ای به سوی جهان یاد شده است با نمایش گذاشتن 138 اثر تاریخی، ملی و جهانی مانند آرامگاه حافظ، برج ایفل، تخت جمشید، برج کج پیزا و …. در مقیاس یک دهم در حال ساخت می باشد. در ادامه برخی از این المان ها برای آشنایی بیشتر معرفی شده است.

تخت جمشید

با اطمینان می توان تخت جمشید را ارزشمند ترین و باشکوه ترین اثر تاریخی ایران دانست که در شیراز قرار دارد. این پارک در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. نمونه ی کوچکی از این سازه ی ارزشمند در این پارک قرار گرفته است.

گارد جاویدان

گارد جاویدان نامی است که پادشاهان هخامنشی بر سربازان ارتش خود گذاشته بودند. سربازان هخامنشی را در ابتدای ورود به این مینی ورلد می توانید مشاهده کنید و عظمت سپاه ایرانیان که همواره حافظ مهین بوده اند شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

آرامگاه حافظ

آرامگاه حافظ یا حافظیه در شیراز یکی از جاذبه های گردشگری این شهر و ایران بر کمتر کسی ناشناخته است. این بنا با معماری منحصر به فرد و زیبایش استعاره ای از هنر و و عرفان ایران می باشد. بعد از شیراز یک نمونه ی کوچکش را می توانید در این پارک ببینید.

آرامگاه خیام

آرامگاه عمر خیام، شاعر، منجم و ریاضی دان مشهور ایرانی، در سال 1342 با طرحی از مهندس هوشنگ سیحون در نیشابور افتتاح شد. بنای این طرح بر اساس زندگی و اندیشه های این دانشمند است. سه وجه شاعری، ستاره شناسی و ریاضیدانی او را به طور کامل به نمایش گذاشته است.

سی و سه پل

این پل که بروی زاینده رود قرار گرفته است در شهر تاریخی و  دیدنی اصفهان قرار گرفته است. این پل توسط سردار مشهور شاه عباس، الله وردی خان ساخته شده است. ماکت این پل زیبا را می توانید در این مینی ورلد پارک مشاهده کنید.

پل ورسک سوادکوه

این پل که با نام پل پیروزی معروف است، 80 سال پیش در روستای ورسک از توابع سوادکوه مازندران ساخته شده است. این پل شکوهمند در ارتفاع 110 متری دره کوه در زمان رضا شاه پهلوی ساخته شده است.

معبد پارتنون یونان

معبد باستانی پارتنون که در آکروپولیس آتن قرار داد با قدمتی بیش از 2500 سال یکی از مهم ترین بناهای تاریخی جهان می باشد که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. پریکلس، این معبد را با هدف یایش آتنا، خدای خرد، هنر و جنگ ساخته است.

برج ایفل پاریس

برج ایفل پاریس با 334 متر ارتفاع یکی از مشهور ترین و معروفترین جاذبه های گردشگری آن شهر محسوب می شود که حتی به نمادی از آن شهر در سراسر دنیا تبدیل شده است. نام برج ایفل از نام سازنده و طراح خلاق آن گوستاو ایفل، گرفته شده است. این اثر نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

برج پیتزا

برج پیتزا یا همان برج کج پیتزا در ایتالیا، یکی از معروفترین برج ها در دنیا می باشد.این برج در قرن دوازدهم میلادی در کنار کلیسای محلی شهر ساخته شده ست. این برج که با زاویه ای 6.3 درجه نسبت به زمین همچنان پابرجا ایستاده است، یکی دیگر از آثار میراث جهانی است.

موقعیت مکانی  پارک مینی ورلد

آشنایی با موقعیت مکانی  پارک مینی ورلد

پس از خرید بلیط هواپیما مشهد به همدان برای دیدن از این پارک باید به شهرستان ملایر بروید. این پارک در بلوار انقلاب، بلوار شهید بیات، کیلومتر یک بلوار نبوت، قرار گرفته است. این پارک دارای امکانات رفاهی دیگر از قبیل کافی شاپ، رستوران، سرویس بهداشتی، نمازخانه و فروشگاه می باشد. می توانید قبل از رزرو بلیط هواپیما همدان به مشهد از دیگر جاذبه های این شهر مانند مجموعه بام ملایر، برج آرامگاه بابا حسین، مسجد شیخ الملوک، یخچال میرفتاح و موزه ی این شهر نیز بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *