پارک کروکودیل نوپک یکتا در خاورمیانه

پارک-کروکودیل-نوپک قشم-یکتا-در-خاورمیانه

پارک کروکودیل نوپک، محیطی نوآورانه در قشم است؛ که به دلیل منحصر به فرد بودن و هیجانش به یک جاذبه محبوب تبدیل شده است. این پارک تنها پارک کروکودیل در خاورمیانه است. کروکودیل های غول پیکر در اینجا پرورش داده، و بزرگ می شوند. بازدید کنندگان می توانند با بیش از 100 نوع کروکودیل بزرگ و کوچک عکس یادگاری بگیرند. پارک کروکودیل همچنین خانه قدیمی ترین کروکودیل ایران هم می باشد. علاوه بر کروکودیل، نژادهای مختلف پرندگان و پستانداران هم در اینجا نگهداری می شوند.

درباره پارک کروکودیل نوپک

درباره-پارک-کروکودیل قشم

جزیره قشم جایی است؛ که می توانید تجربیات جدیدی بدست آورید؛ که قبلا با آن مواجه نشده اید. جاذبه های طبیعی و تاریخی این جزیره برای مسافرانش همیشه جالب و رضایت بخش بوده است. برای تماشا کروکودیل های گوناگون حتما سری به پارک نوپک بزنید؛ این پارک با هدف حفظ محیط زندگی حیوانات و گیاهان نادر ساخته شده است.

تاریخچه پارک کروکودیل نوپک

تاریخچه-پارک-کروکودیل-نوپک قشم

ایده پرورش کروکودیل اولین بار در سال 1383 توسط خانم روستایی متخصص جانورشناسی و اکوتوریسم مطرح شد. یک سال بعد وی به همراه همسرش آقای سالاروند مدیر پروژه و کارشناس پرورش کروکودیل به این جزیره مهاجرت کرد. آنها نوآوران پویا کیمیا را به عنوان دفتر خود ثبت کردند. و مجوز تاسیس مزرعه ای را دریافت نمودند؛ تا در آن بتوانند به طور عملی کار خود را شروع کنند. 8 کروکودیل از جنوب شرقی آسیا به این جزیره منتقل شدند. تیم پس از تمام تلاش ها و انجام تحقیقات، آنچه را که در سال 1392 مورد هدف داشت؛ بدست آورد.

پرورش کروکودیل در پارک کروکودیل نوپک

پرورش-تمساح-در-پارک- کروکودیل نوپک قشم

از آنجایی که کروکودیل ها حیواناتی تخم گذار هستند؛ و نوزادان آنها پس از 3 ماه از تخم خارج می شوند.  در پارک کروکودیل نوپک، تمام عناصر مهم  در تولید مثل همچون دما، رطوبت، کیفیت آب استخر، عادات غذایی و محیط به دقت مورد بررسی قرار میگیرد. در ابتدا به دلیل دمای بالای زمین در بعضی ماهها، خطر تولید مثل کروکودیل ها به طرز حیرت انگیزی تحت تاثیر قرار می گرفت. در نتیجه اخیرا تمامی تخم ها بجای ماندن در طبیعت، در یک فضای دست ساز نگهداری می شوند. گردشگران فراوانی هر ساله با خرید بلیط هواپیما قشم به این جزیره زیبا سفر کرده؛ تا از دیدنی های آن بهره مند شوند.

کارهایی که می توان در پارک نوپک انجام داد؟

کارهایی-که-می-توان-در-پارک-نوپک قشم-انجام-داد؟

اولین کاری که در پارک نوپک به ذهن بازدیدکنندگان می رسد؛ گرفتن عکس با کروکودیل های کوچک و بزرگ است. عکس گرفتن در این پارک مجاز است؛ و با پرداخت هزینه اضافی می توانید خاطرات بازدید خود را حفظ کنید. شما همچنین می توانید در میان تمساح ها قدم بزنید؛ بدون اینکه آسیبی به شما وارد کنند! از آنجا که آنها مرتب تغذیه می شوند؛ هیچ خطری شما را تهدید نمی کند. در این پارک مراکز تفریحی و برخی مغازه ها برای خرید سوغات هم وجود دارد. شما می توانید به ماهی گیری رفته و کودکانتان نیز در مکان های مشخص شده به تفریح و بازی بپردازند. در رستوران های آنجا هم می توانید از خوردن غذاهای دریایی لذت ببرید.

رستوران های نزدیک پارک کروکودیل نوپک

رستوران-های-نزدیک-پارک-کروکودیل-نوپک قشم

رستوران بادیل، رستوران خوان بوم، رستوران شبهای طلایی، رستوران نعیم، رستوران دفاری، رستوران دو دولفین، رستوران دریا و غذای خانگی سینگو از جمله رستورانهای اطراف پارک نوپک می باشند؛ که شما را برای صرف یک وعده غذای خوشمزه دریایی وسوسه می کنند.

 هتل های نزدیک پارک کروکودیل نوپک

هتل-های-نزدیک-پارک-کروکودیل-نوپک قشم

هتل بوتیک ایرمان به عنوان یک هتل لوکس و هتل ارم، هتل ساحل خلیج فارس، هتل آسماری، هتل مارینا1 و هتل مارینا 2 به عنوان هتل های مقرون به صرفه در نزدیکی پارک نوپک می باشند. با ورود به سایتهای معتبر رزرو هتل و بلیط هواپیما، نسبت به رزرو هتل و همچنین رزرو بلیط هواپیما اصفهان به قشم و برای برگشت بلیط هواپیما قشم به اصفهان خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *