پارک کوه صفه با منظره ای از کل شهر

کوه صفه در قسمت جنوب اصفهان واقع شده است و 2257 متر از سطح دریا ارتفاع دارد . در دامنه کوه چشمه هایی روان است و در بالای کوه منظره دیدنی از دره های مختلف پیش روی شماست . در اطرف این کوه تعدادی قلعه نیز وجود دارد که برای اهداف مختلفی ساخته شده بودند ؛ که اکنون فقط آثاری از آنها باقی مانده است . کوه صفه و تپه های اطراف آن به پارک زیبای کوه صفه تبدیل شده که حداقل 100 هکتار را در برمیگیرد .

نام گذاری کوه صفه

نام-گذاری کوه صفه اصهان

نام “صفه” از کلمه عربی “صفا” گرفته شده است که به معنا “شاخ سنگی” است . اگر چه تفسیرهای مختلفی راجع به منشا اسم وجود دارد .  اما برخی معتقدند که این اسم از ” میرعلی صفه ” گرفته شده که در قرن هفدهم در آنجا میزیسته و نماز می خوانده است . با توجه به این باور ، این کوه پناهگاه صوفیان (مسلمانان زاهد) بوده است . علاوه بر این اعتقاد دیگر بر این است که از کلمه “صفا” به معنای “لذت” گرفته شده است .

زمین شناسی کوه صفه

زمین-شناسی-کوه-صفه اصفهان

عمدتا از سنگ آهک کرتاسه ساخته شده است ؛ و پایین ترین قسمت کوه از سنگ ژوراسیک تشکیل شده است . کوه صفه تنها چند کیلومتر با شهر فاصله دارد ؛ و در محدوده گسترش شهری در جنوب شهر زیبای نصف جهان قرار گرفته است . پارک کوه صفه و یا همان کوه صفه در جنوب شرقی کوه دنبه و جنوب رودخانه زاینده رود قرار گرفته است .

درباره کوه صفه

ددرباره-پارک-کوه-صفه اصفهان

ارتفاع این کوه از سطح دریا 2257 متر است . و تنها 590 متر از سطح زمین فاصله دارد . در دامنه کوه چشمه ای به نام ” چشمه درویش” وجود دارد . و کمی بالاتر “چشمه گل زرد” قرار گرفته است . پس از گذر از معابر هزارتوی ، قله کوه قابل مشاهده است . در سمت چپ کوه ، زنجیره ای از تپه های بزرگ و کوچک به نام “هزار دره” به چشم می خورد . این تپه ها دارای خاک های قرمز رنگی هستند که برای تزئین یا رنگ آمیزی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند .

در تپه های مرتفع کوه صفه آثار باقی مانده از قلعه های را می توان دید که برای دفاع ، ساخته شده بودند . یکی از مهمترین قلعه ها “قلعه دیو” است که آخرین بقایا آن هنوز در کوه جلوه نمایی می کند . همانطور که قبلا هم اشاره شد این کوه و تپه های اطراف آن امروزه به پارک زیبایی تبدیل شده اند .

این پارک کوهستانی یک مکان عالی برای دوستداران طبیعت است . و همچنین نزدیک ترین کوه به شهر می باشد برای کسانی که به کوه نوردی علاقه مند هستند . یک باغ وحش کوچک نیز با چند حیوان وحشی و پرندگان در پای کوه وجود دارد . از دیگر تفریحات آن می توان به تله کابین اشاره کرد . انواع رستوران و سایر امکانات تفریحی نیز در این پارک موجود است . با اطلاع از نرخ بلیط ارزان پرواز اصفهان در بهترین زمان بلیط پرواز خود را تهیه کرده و سفری به یادماندنی برای خود و خانوادتان رقم بزنید .

رستوران های نزدیک پارک کوه صفه

رستوران-های-نزدیک-پارک-کوه-صفه اصفهان

رستوران زاگرس یک رستوران معروف در پارک کوه صفه است . در این رستوران منظره زیبایی از کل شهر قابل مشاهده می باشد . کافه بارسین در مقابل پارک کوه صفه قرار دارد ؛ و کافه پردیس چند متر آن طرف تر از پارک می باشد .

هتل های نزدیک پارک کوه صفه

هتل-های-نزدیک-پارک-کوه-صفه اصفهان

از جمله هتل های نزدیک می توان به هتل همام که در ورودی شهر قرار دارد و هتل جلفا و هتل چهل پنجره هتل های بعدی هستند که در خیابان حکیم نظامی قرار دارند . مسافران می توانند از طریق سایتهای فروش آنلاین بلیط هواپیما قیمت بلیط هواپیما کرمان به اصفهان و برای برگشت بلیط هواپیما اصفهان به کرمان را چک کنند ؛ و همچنین از سایتهای معتبر رزرو هتل ، برای اقامتشان اقدام کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *