پل سفید

پل-سفید اهواز

پل سفید یا پل هلالی اولین پل معلق ایران و چهارمین پل معلق فولادی در سراسر جهان است؛ که کمتر از 50 سال پس از تاسیس و افتتاح پل بروکلین( اولین پل فولادی جهان) ساخته شد. در ادامه به معرفی بیشتر پل سفید می پردازیم.

درباره پل سفید

درباره-پل-سفید اهواز

 این پل توسط یک خانواده مهندس آلمانی بر روی رودخانه زیبای کارون با دو قوس 12 و 20 متری روی یک پایه بتونی در مرکز اهواز در سال 1315 هجری شمسی ساخته شد.

این پل که به عنوان پل سفید شناخته می شود؛ دومین پل اهواز با دو قوس فولادی بزرگ و در حال حاضر نماد این شهر می باشد. پل هلالی اولین پل ترافیکی و عابر پیاده بود؛ که ارتباطی بین بافت قدیمی و جدید شهر برقرار کرده است.

بازسازی پل سفید

بازسازی-پل-سفید اهواز

برای اولین بار در سال 1389 عملیات مرمت و بازسازی این پل در دستور کار قرار گرفت. هدف از این اقدام رفع خطرات احتمالی به دلیل گذر 15 سال از عمر پل، رنگ آمیزی مجدد به هدف نوسازی، جوشکاری و چک کردن اتصالات و قطعات کهنه بود. پل سفید در تاریخ 26 آبان 1378 در جمع آثار ملی ایران قرار گرفت؛ و به ثبت رسید.

مشخصات پل سفید

مشخصات-پل-سفید اهواز

ان پل دارای طولی در حدود 500 متر، عرضی برابر 9.8 متر، سه دهانه میانی 130 و 136 متر، دو قوس بتنی 12 و 20 متر و ازتفاع آن از سطح آب 13 متر می باشد. گردشگران داخلی و خارجی فراوانی هر ساله با خرید بلیط پرواز اهواز به این شهر زیبا و جنوبی کشورمان سفر کرده؛ تا از جاذبه های گردشگری آن دیدن نمایند.

هتل های نزدیک پل سفید

هتل-های-نزدیک-پل-سفید اهواز

اگر قصد اقامت در نزدیکی این جاذبه گردشگری را دارید؛ پیشنهاد ما به شما اقامت در هتل پارس، هتل نادری، هتل پرشیا، هتل آپارتمان آرنیکا و هتل ایران می باشد. امروزه مسافران برای اقامت می توانند به سایت های اینترنتی رزرو هتل مراجعه کرده؛ و براحتی هتل مد نظرشان را انتخاب نمایند.

 همچنین همین روال برای صدور بلیط نیز قابل اجرا است؛ شما می توانید از طریق تلفن همراه در دستتان براحتی برای تهیه بلیط هواپیما تهران به اهواز و برای برگشت بلیط هواپیما اهواز به تهران خود اقدام نمائید.

رستوران های نزدیک به پل سفید

رستوران-های-نزدیک-پل-سفید اهواز

 

یکی از دغدغه های هر مسافر در شهری که اقامت دارد؛ پیدا کردن رستوران با کیفیت می باشد. از جمله رستوران های با کیفیت این شهر میتوان به رستوران ریف، رستوران سنتی خوشه، همبرگر تینا، هایدا برگر، فست فود چیکومن، خانه استیک و رستوران اسپیناچی اشاره نمود. شما می توانید پس از بازدید از پل سفید برای صرف یک وعده غذای لذید و با کیفیت به یکی از رستوران های نامبرده مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *