کاخ چهل ستون، اجازه ندهید توهم آن شما را فریب دهد!

کاخ-چهل-ستون اصفهان

شهر اصفهان به دلیل داشتن جاذبه های هنری و تاریخی از شهرت جهانی برخوردار است . یکی از این جاذبه های دیدنی کاخ چهل ستون می باشد . معنای آن کاخی با چهل ستون که یک استخر ، ایوان و چندین سالن دارد .معماری با شکوه این عمارت همگان را به تعجب واداشته است و همچنین به عنوان یک جاذبه گردشگری در فهرست میراث فرهنگی یونسکو نیز به ثبت رسیده است .

موقعیت کاخ چهل ستون

موقعیت-کاخ-چهل-ستون اصفهان

دروازه اصلی کاخ چهل ستون تا خیابان سپه ، جنب شهرداری اصفهان باز می شود . بنابراین در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ، ایستگاه اتوبوس شهری کاملا نزدیک به کاخ می باشد.

از دیگر جاذبه های نزدیک به کاخ چهل ستون می توان به میدان نقش جهان ، کاخ هشت بهشت ، مسجد شیخ لطف الله ،کاخ عالی قاپو ، دروازه قیصریه (بازار بزرگ ) و مسجد امام اشاره کرد.

تاریخچه کاخ چهل ستون

تاریخچه-کاخ-چهل-ستون اصفهان

کاخ چهل ستون و باغ سلطنتی آن یکی از مکانهای باستانی اصفهان است . ساخت و تاسیس این باغ تحسین برانگیز به دوره صفویه در سال 1588 میلادی باز می گردد. نقشه اولیه این  باغ و بنای تاریخی آن زمانی طراحی شد که شاه عباس اولین پادشاه صفوی ، اصفهان را به عنوان پایتخت برگزید . او تصمیم میگیرد خیابانی بزرگ بسازد و نام آن را “چهار باغ” بنامد ؛ و برخی باغ ها را در آن توسعه دهد . متاسفانه به جز باغ چهل ستون و باغ هشت بهشت ، هیچکدام از دیگر باغ ها باقی نماند.

تالارهای بی نظیر این کاخ در گذشته مکانی برای برگزاری جشن های رسمی کشور بوده است . پس از اتمام سلطنت شاه عباس اول ، شاه عباس دوم کوشش قابل توجهی برای کمال این بنا انجام داد. کاخ چهل ستون در سال 2011 میلادی در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسید .

ساختار کاخ چهل ستون

ساختار-کاخ-چهل-ستون اصفهان

زمین کاخ چهل ستون 67000 متر مربع می باشد . طراحی آن از معماری چینی ، ایرانی و ارپایی الهام گفته شده است . قبل از ورود به باغ ، یک ایوان با بیست ستون از جنس چوب سرو ، به چشم می خورد .

 با این وجود همانطور که از اسم چهل ستون پیداست باید چهل ستون وجود داشته باشد . اما واقعیت اینست که انعکاس این بیست ستون موجود در ایوان ، روی آب استخر جلوی عمارت ، این توهم را ایجاد می کند که چهل ستون وجود دارد ؛ و می توان نتیجه گرفت در پس ساخت چنین بنای شگفت انگیزی ، تامل بزرگی وجود داشته است .

همچنین درها و پنجره ها با ظرافت خاصی طراحی شده اند. تالار مرکزی کاخ نیز شامل برخی از نقاشی های پر زرق و برق بر روی دیوارها است ؛ که هر کدام در یک دوره زمانی خاص به یک رویداد خاص اشاره دارند. همه این عناصر نمایانگر مهارت استادان و معماران ماهر ایرانی می باشد . شما هم می توانید با خرید بلیط پرواز اصفهان به این شهر سراسر جاذبه بروید و از کاخ ها و دیگر آثارتاریخی این شهر دیدن کنید.

رستورانهای نزدیک کاخ چهل ستون

رستورانهای-نزدیک-کاخ-چهل-ستون اصفهان

رستورانهای فراوانی در نزدیکی کاخ چهل ستون قرار دارد که شما می توانید پس از بازدید از این جاذبه تاریخی ، برای صرف ناهار به آنجا بروید.از جمله این رستوران ها می توان به رستوران نوبهار ، رستوران حکیم باشی  ، ستوران فارسی ، رستوران ونیز ، فست فود آداک ، رستوران  سرای سیمرغ ، رستوران ملک سلطان جارچی باشی ، میز مادربزرگ ، بریانی اعظم و رستوران بختیاری اشاره کرد.

هتل های نزدیک کاخ چهل ستون

هتل-های-نزدیک-کاخ-چهل-ستون اصفهان

از جمله هتل های نزدیک کاخ چل ستون می توان به هتل پارتیکان ( 1 ستاره ) ، هتل صفوی (3 ستاره) ، هتل پیروزی ( 4 ستاره ) ، هتل توریست (3 ستاره ) ، هتل عالی قاپو( 4 ستاره ) و هتل عباسی (5 ستاره ) اشاره کرد .

 مسافران و گردشگرانی که علاقه مند هستند تا سفری خاطره انگیز به شهر علم و هنر داشته باشند ؛ می توانند با ورود به سایتهای معتبر رزرو بلیط هواپیما و هتل ، علاوه بر خرید بلیط هواپیما لحظه آخری تهران به اصفهان و بلیط هواپیما اصفهان به تهران خود ، برای اقامت خود نیز اقدام کنند . و با خیال آسوده به این شهر تاریخی کشورمان سفر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *