کاروانسرا امین الدوله شکوه معماری

کاروانسرای امین الدوله که با نام تیمچه امین الدوله هم شناخته می شود؛ از کاروانسراهای قدیمی در بازار کاشان است. در این مکان تاریخی مراسم مذهبی بسیاری برگزار می شود. همچنین باید اشاره داشت که کاروانسرای امین الدوله در جاده ابریشم قرار دارد. در ادامه به معرفی بیشتر این بنا تاریخی می پردازیم.

درباره کاروانسرا امین الدوله

درباره-کاروانسرا-امین-الدوله کاشان

این مکان شگفت انگیز یکی از بناهایی است؛ که به همت فرخ خان امین الدوله ساخته شده است. امین الدوله به عنوان یک مقام عالی رتبه ایرانی و معاون نخست وزیر دربار فتحعلی شاه قاجار بود. این کاروانسرا بنایی سه طبقه است؛ که از اعجاب انگیزترین بناها معماری ایران است. علاوه بر زیبایی حیرت انگیز و شاهکار هندسی آن، پایه محکمی دارد؛ که با دقت ساخته شده؛ به گونه ای که با گذشت 100 سال از ساخت آن هنوز پابرجاست.

اتاق های این کاروانسرا مکانی برای خرید و فروش فرش های بافته شده توسط مردم کاشان و یا دیگران بوده است. در کاروانسرای امین الدوله همچنین تعدادی چایخانه وجود دارد. این کاروانسرا به جاذبه های دیگر همچون مسجد آقا بزرگ، حمام سلطان امیر احمد و خانه طباطبایی نیز نزدیک است.

تشریفات انجام شده در کاروانسرا امین الدوله

تشریفات-انجام-شده-در-کاروانسرا-امین-الدوله کاشان

معروف ترین مراسمی که در این مکان برگزار می شود؛ در ایام محرم است. که در طی آن هیئت ها وارد این مکان شده؛ و برای امام سوم شیعیان امام حسین(ع) و وقایع و اتفاقاتی که برای آن بزرگوار و خانواده اش در صحرای کربلا رخ داده؛ به عزاداری و نوحه سرایی می پردازند. گردشگران فراوانی از سراسر دنیا با اطلاع از نرخ بلیط چارتر هواپیما کاشان به این شهر زیبا سفر کرده؛ تا از بناهای تاریخی و مراسم خاصی که در این شهر برگزار می شود دیدن می کنند.

رستوران های نزدیک کاروانسرا امین الدوله

رستوران-های-نزدیک-کاروانسرا-امین-الدوله کاشان

رستوران سنتی مادر بزرگ که در مجاورت کاروانسرا امین الدوله قرار دارد؛ از جمله انتخاب های شما برای صرف غذای سنتی است. رستوران و چایخانه حمام خان و رستوران خانه نگین از جمله انتخاب های دیگر پیش روی شما می باشند.

هتل های نزدیک کاروانسرا امین الدوله

هتل-های-نزدیک-کاروانسرا-امین-الدوله کاشان

هتل سنتی نگین یک هتل سه ستاره شگفت انگیز در خیابان محتشم روبروی کاروانسرای امین الدوله است.  هتل 4 ستاره منوچهری، هتل مهینستان راهب و اقامتگاه بوم گردی درب باغ از جمله هتل های نزدیک به کارونسرا امین الدوله می باشند. با ورود به سایتهای معتبر رزرو هتل و فروش بلیط پرواز، نسبت به قطعی کردن اقامت و تهیه بلیط هواپیما تهران به کاشان و برای برگشت بلیط هواپیما کاشان به تهران خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *