کلیسا مریم مقدس

کلیسا بزرگ مریم مقدس تبریز بزرگترین و قدیمی ترین کلیسا این شهر است. قدمت این کلیسا حداقل به 500 سال می رسد؛ بنابراین تعجبی ندارد که مسیحیان شهر این مکان را برای برگزاری مراسم خود انتخاب کرده اند. این کلیسا فقط برای مسیحیان باز است؛ و اگر غیر مسیحی هستید؛ باید مجوز کتبی از طرف دولت بگیرید. مدت زمان بازدید از کلیسا 30 دقیقه است؛ و به یک ساعت خاص از روز محدود نمی شود.

موقعیت مکانی کلیسا مریم مقدس

موقعیت-مکانی-کلیسا-مریم-مقدس تبریز

کلیسا مریم مقدس در یک منطقه مسیحی واقع شده است. خیابان شریعتی جایی است که مسیحیان این شهر در آن زندگی می کنند؛ و کلیسا در انتهای این خیابان نبش میدان نماز قرار دارد. از دیگر جاذبه های نزدیک این مکان می توان به موزه استاد شهریار، خانه امیر نظام، موزه آذربایجان، خانه مشروطه، بازار قدیم، موزه سفال و ارگ اشاره کرد.

تاریخچه کلیسا مریم مقدس

تاریخچه-کلیسا-مریم-مقدس تبریز

طبق قدیمی ترین سنگ قبر، کلیسا مریم مقدس تبریز قدمت 1600 ساله دارد. مارکوپولو هنگام سفر به چین، در سفرنامه خود به این کلیسا اشاره کرده است. پس از زلزله تبریز در سال 1158 خورشیدی، باید کلیسا بطور قابل ملاحظه ای بازسازی می شد. روند نوسازی در سال 1158 خورشیدی آغاز شد؛ و سه سال بعد از آن در سال 1161 خورشیدی بازسازی آن به سبک دوران صفویه به پایان رسید. گردشگران داخلی و خارجی هرساله با خرید بلیط هواپیما ارزان تبریز به این شهر می آیند؛ و از جاذبه های بی بدیل آن دیدن می کنند.

ساختار کلیسا مریم مقدس

ساختار-کلیسا-مریم-مقدس تبریز

معماری کلیسا مریم مقدس این شهر، قوانین سبک مسیحی را دنبال می کند. گنبد مرکزی آن روی چهار ستون سنگی ضخیم قرار دارد. کتیبه ای مرمر کوچک در بالای دروازه اصلی کلیسا وجود دارد؛ که تاریخ تاسیس روی آن حک شده است. همچنین هشت ستون سنگی نیز وجود دارد؛ که ناقوس بزرگ کلیسا بر روی آنها نصب شده است. در داخل کلیسا نقاشی های زیبایی از مریم مقدس، عیسی مسیح و یارانش به چشم می خورد. دو اثر در بالای چهار ستون اصلی به دلیل خیس شدن، کاملا از بین رفته و تنها دو نمونه دیگر از آن باقی مانده است. کلیسا مریم مقدس این شهر و کلیسا جامع وانک در اصفهان تنها کلیساهای ایران هستند؛ که بر روی دیوارهایشان نقاشی بر روی پارچه دارند. تکنیک مینیاتور نقاشی ها متعلق به سال 1800 میلادی و سبک آنها کاملا اروپایی است.

رستوران های نزدیک کلیسا مریم مقدس

ساختار-کلیسا-مریم-مقدس تبریز

کبابی حاج علی ، رستوران ایپک یولو، رستوران دکتر نیک، رستوران سالار آرک، رستوران عمارت، رستوران اسپانیایی باداس، رستوران حاج مجید از جمله رستوران های نزدیک به این کلیسا می باشند. شما می توانید پس از بازدید از کلیسا مریم مقدس به یکی از این رستوران ها رفته و غذای مورد علاقتان را میل نمایید.

هتل های نزدیک کلیسا مریم مقدس

هتل-های-نزدیک-کلیسا-مریم-مقدس تبریز

هر شهری هم دارای هتل های لوکس و هم هتل های معمولی با نرخ کمتر می باشد. از جمله هتل های لوکس در نزدیکی این کلیسا می توان به هتل گسترش، هتل بین المللی شهریار، هتل پتروشیمی و هتل بین المللی اشاره نمود. از آن طرف هتل های مقرون به صرفه نیز در نزدیکی کلیسا مریم مقدس قرار دارند؛ از جمله هتل پارک، هتل دریا و هتل سینا. پس از رزرو هتل خود چه به صورت تلفنی و چه به صورت آنلاین نوبت به خرید بلیط هواپیما می رسد. شما می توانید با اطلاع از نرخ بلیط هواپیما ساری به تبریز و برای برگشت نرخ بلیط هواپیما تبریز به ساری ، برای خرید بلیط پرواز در تاریخ مد نظرتان اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *