کویر مرنجاب

کویر-مرنجاب کاشان

با گوش دادن به صدای شب، جهان در حال حرکت و ستارگان را احساس کنید. چه کسی مشتاق چنین لحظاتی نیست؟ کویر مرنجاب می تواند تمام این تجربه های بی نظیر و فراموش نشدنی را به شما ارائه دهد. این پدیده طبیعی در استان اصفهان و در نزدیکی شهر خارق العاده کاشان واقع شده است.

درباره کویر مرنجاب

درباره-کویر-مرنجاب کاشان

مرنجاب با داشتن تپه های بزرگ شنی، دریاچه نمکی، شبهای دیدنی و تقریبا دسترسی آسان، یکی از محبوب ترین کویرهای ایران است. اگر حدود 60 کیلومتر به سمت شمال شرقی کاشان و شمال آران و بیدگل پیش بروید؛ به این منطقه میرسید. اگر چه این منطقه دارای محیطی خشک و خشن است؛ اما در کویر مرنجاب می توانید گیاهان نمکی زیادی را مشاهده کنید. همچنین این کویر، خانه بسیاری از پرندگان بیابانی و خزندگان مانند عقاب ها، مارها و مارمولک ها است. بنابراین بهتر اینست که هنگام حضور در آن منطقه مواظب خودتان باشید.

جزیره سرگردان در کویر مرنجاب

جزیره-سرگردان-در-کویر-مرنجاب کاشان

در واقع جزیره نیست؛ و بجای آن نمک پیدا خواهید کرد. این منطقه در قلب کویر مرنجاب واقع شده است. یک گفته قدیمی وجود دارد که نشان می دهد این مکان دائم در حال حرکت است. به همین دلیل به آن لقب سرگردان را نسبت می دهند. اگر از فاصله دور به این جزیره نگاه کنید مانند کشتی غول پیکری در وسط دریای ماسه هاست. شاید تعجب کنید که می شنوید در بعضی ایام سال در این کویر باران می بارد. به دلیل بارندگی سطح آب در برخی مناطق بالا می رود و می توانید منظره ی خارق العاده ای از کویر مرنجاب را مشاهده کنید. گردشگران فراوانی هر ساله با اطلاع از قیمت بلیط لحظه آخری پرواز کاشان به این شهر زیبا سفر می کنند.

کاروانسرای مرنجاب

کاروانسرای-مرنجاب کاشان

کاروانسرای مرنجاب بنایی قدیمی در کویر مرنجاب است. و در گذشته مکانی برای گذران شب برای مسافران بود. مانند بسیاری از کاروانسراهای ایران، شاه عباس از خاندان صفوی دستور ساخت این مکان را صادر کرد. این کاروانسرا 3500 متر مربع مساحت دارد؛ و دارای 29 اتاق است. این محل اسکان در وسط جاده ابریشم بوده و قبلا آن را به شمال شرقی ایران با قسمتهای مرکزی مانند اصفهان پیوند می داد.

در کویر مرنجاب چه باید کرد؟

در-کویر-مرنجاب کاشان-چه-باید-کرد؟

خب، اول از همه اینکه به این منطقه به تنهایی سفر نکنید؛ مهم نیست چقدر حرفه ای، ماجراجو و یا ریسک پذیر هستید. شما هرگز نمی دانید که در وسط بیابان چه خواهد شد. بنابراین بهتر است گروهی سفر کرده و یک راهنمای تور داشته باشید.

در کویر مرنجاب کارهای جالب بسیاری وجود دارد. می توانید بر روی تپه های بلند بپرید، ستاره های باورنکردنی را در آسمان کویر تماشا کنید. یک جمع دوست داشتنی برای آتش بازی، پایکوبی، گوش دادن به موسیقی و نوشیدن چای بر پا کنید. همچنین می توانید از تفریحات پر هیجان آن همچون سافاری لذت ببرید. دوربین خود را فراموش نکنید و از تصاویر بینظیری که جلوی چشمانتان ظاهر می شود تصویری به یادگار بگیرید.

هتل های نزدیک کویر مرنجاب

هتل-های-نزدیک-کویر-مرنجاب کاشان

کمپینگ در کویر می تواند یک تجربه خارق العاده باشد. اما اگر قصد ندارید شب را در چادر بمانید؛ می توانید در خانه باغ شاکر اقامت کنید. این اقامتگاه بوم گردی در شهر آران و بیدگل و در نزدیکی کویر مرنجاب واقع شده است. شما می توانید قبل از شروع سفرتان برای اقامت خود و نوع وسیله نقلیه سفرتان به این شهر تصمیم گیری نمائید. اگر قصد سفر با پرواز دارید؛ می توانید از طریق سایتهای معتبر فروش بلیط هواپیما برای تهیه بلیط هواپیما تهران به کاشان و برای برگشت بلیط هواپیما کاشان به تهران خود اقدام نمائید.

رستوران های نزدیک کویر مرنجاب

رستوران-های-نزدیک-کویر-مرنجاب کاشان

بدیهی است که در قلب کویر قادر به یافتن هیچ رستورانی نخواهید بود. اما اگر به دنبال مکانی مناسب در نزدیکی کویر، برای لذت بردن از یک وعده غذای خوشمزه هستید می توانید به خانه باغ شاکر بروید.

موقعیت مکانی کویر مرنجاب

موقعیت-مکانی-کویر-مرنجاب کاشان

بازدید از این منطقه زیبای کویری و با شکوه بسیار زمان بر است. حداقل یک روز برای دیدن مرنجاب لازم دارید. همانطور که در بالا هم اشاره شد این کویر در نزدیکی شهر کاشان است؛ بنابراین شما می توانید به عنوان بخشی از برنامه سفر خود از دیگر جاذبه های تاریخی آن از جمله روستای ابیانه، باغ فین، شهر زیرزمینی نوش آباد و خانه بروجردی دیدن نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *