کویر ورزنه سفید ترین شهر ایران

در جنوب شرقی استان اصفهان درست در کنار انتهای شرقی رودخانه زاینده رود، شما می توانید یک کویر شگفت آور و گسترده را ببینید که به کویر ورزنه معروف است . تا همین سالهای اخیر به دلیل اینکه دختران و زنان در ورزنه معمولا چادر سفید بر سر می گذارند به عنوان سفید ترین شهر در ایران مشهور بود.

موقعیت مکانی کویر ورزنه

موقعیت-مکانی-کویر-ورزنه اصفهان

کویر ورزنه در 105 کیلومتری اصفهان واقع شده است. این کویر در بخش خشک این استان قرار گرفته و اگر از تهران به قصد کویر نوردی به ورزنه بیایید؛ باید 5 ساعت و نیم رانندگی کنید. اگر هم در خود شهر ورزنه هستید باید ده کیلومتر به سمت جنوب حرکت کنید تا به کویر برسید.

فعالیت هایی که می توان در کویر ورزنه انجام داد

فعالیت-های-که-می-توان-در-کویر-ورزنه- اصفهان انجام-داد

کویرها همیشه مقصدهای جذاب برای گردشگران طبیعت بوده اند. کویر ورزنه، مانند بقیه کویرها این اجازه را به ما می دهد تا ساعت ها بر روی شن های طلایی نرم قدم برداریم و در سکوت دلپذیر خود غرق شویم.

یکی از کارهایی که می توانید در کویر ورزنه انجام دهید؛ شتر سواری است. اگر در فروردین ماه از این صحرا بازدید کنید؛ می توانید در مسابقات شتر سواری هم شرکت کنید. تجربه زیپ لاین در اینجا متفاوت از هر جای دیگر است پس آن را از دست ندهید.

 موتور سواری و آفرود نیز از دیگر گزینه هایی است که احساس هیجان واقعی در شما را زنده می کند. اما به گفته محیط شناسان این دو فعالیت باعث تغییر بافت منطقه می شود. در نتیجه اگر می خواهیم زیبایی های بیابان را برای نسل های آینده حفظ کنیم؛ بهتر است از این نوع فعالیت ها در اوقات فراغت خودداری کنیم.

گاو چاه

گاو-چاه ورزنه

یکی ار مکان های جالبی که می توانید از آن بازدید کنید گاه چاه است. علاوه بر اجاره سوئیت، این منطقه می تواند کاملا نمایانگر زندگی سنتی و محلی باشد. نام منطقه دارای یک داستان پس زمینه ای است؛ و آن اینکه در گذشته برای بیرون کشیدن آب از درون چاه از گاو استفاده می کردند. با این حال، این روند با تحولات فناوری تغییر کرده و امروزه فقط به صورت نمادین برای گردشگران انجام می شود.

قلعه قورتان

قلعه-قورتان ورزنه

یکی دیگر از جاذبه هایی که در هنگام بازدید از ورزنه می توان مشاهده کرد؛ قلعه قورتان است. ادعا می شود که این ارگ بزرگترین بنا خشتی ایران پس از ارگ بم می باشد. شما نیز می توانید با اطلاع از قیمت بلیط لحظه آخری پرواز اصفهان پس از بازدید از جاذبه های این شهر، سری به کویر ورزنه بزنید و از جاذبه های آنجا هم دیدن نمایید.

کبوتر خانه

کبوتر-خانه ورزنه

این برج 15 متری که در روستای قورتان قرار دارد؛ در امتداد انتهای شرقی رودخانه زاینده رود در قسمت شمال غربی قلعه قورتان واقع شده است. به دلیل اینکه پرندگان لانه های خود را برروی این برج ساخته اند؛ به کبوتر خانه شهرت پیدا کرده است.

دریاچه نمکی خارا

دریاچه-نمک-خارا ورزنه

دریاچه نمک خارا یکی از زیباترین نمکزارهای ایران است. همچنین غار نمکی خارا مملو از کریستال های نمکی و جلبک قرمز است. کاوش های نمکی برای مصارف صنعتی روزانه در اینجا انجام می شود. نمای تماشایی که به منظره می دهد قطعا ارزش دیدن دارد.

اقامتگاه های نزدیک کویر ورزنه

اقامتگاه-های-نزدیک-کویر-ورزنه اصفهان

اقامتگاه سنتی نگار ورزنه و اقامتگاه سنتی چاپاکر دو محل اقامت در نزدیکی کویر ورزنه هستند. مسافران و گردشگران پس از رزرو بلیط هواپیما بوشهر به اصفهان و برای برگشت بلیط هواپیما اصفهان به بوشهر خود، برای رزرو این اقامتگاه ها نیز می توانند از طریق رزرو آنلاین و یا تلفنی اقدام نمایند. تا در زمان رسیدن به این کویر زیبا دغدغه اقامت نداشته باشند؛ و از زیبایی های بی حد و اندازه کویر ورزنه لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *