چه کارهایی موقع تاخیر پرواز می توان در فرودگاه انجام داد؟

برای بیشتر مسافران تاخیر در پرواز با بلیط هواپیما بسیار خسته کننده می باشد. هر چند ضروری نیست اما همیشه باید این مورد را در مد نظر قرار داد و برای این مواقع یک سرگرمی یا کار خاصی را به عنوان جایگزین برای گذراندن وقت در نظر گرفت. حتی این زمان تاخیر می تواند یک تجربه خوب برای شما باشد تا وقت پرواز فرا رسد با افراد جدیدی در زندگی خود آشنا شده و با آنها به گفتگو بپردازید. در هر حال شما می توانید برای این جور مواقع در فرودگاه فکری اندیشیده باشید.

برنامه ریزی برای ساعات انتظار

داشتن یک برنامه برای ساعت انتظار

در مورد فرودگاه پرواز خود از طریق وبسایت های مربوطه اطلاعات بیشتری بدست آورید. موقعی که تصمیم می گیرید بلیط هواپیما تهیه کنید در مورد فرودگاهی که می خواهید پرواز خود را در آن داشته باشید بیشتر تحقیق کنید، مثلا اطلاعاتی مربوط به رستوران، فروشگاه مواد غذایی و یا وسایل و محل های تفریحی برای گذراندن وقت. بعضی از فرودگاه های پیشرقته معمولا مجهز به موزه، باشگاه و حتی وسایل بازی برای کودکان هستند.


به گزینه های روی تابلو فرودگاه توجه کنید

در حالی که در وبسایت فرودگاه هستید ببینید آیا آنجا برای گذراندن وقت مسافرین گزینه هایی در نظر گرفته شده یا نه. بسیاری از فرودگاه ها هستند که یکسری امکانات مانند اتاق انفرادی در اختیار مسافر قرار می دهند تا دیگر نیازی نباشد کنار چمدان های خود ایستاده و مواظب آنها باشد. این موقعی خوب است که بخواهید وسایل خود را در فرودگاه گذاشته واز آنجا خارج شوید.

معمولا این نوع سرویس ها رایگان نمی باشند و باید در برای استفاده از آنها هزینه بپردازید و ممکن است شما وسیله ای داشته باشید که ارزش پرداخت پول برای نگهداری آن را داشته باشد.


مراجعه به جایگاه خصوصی برای مسافران فرودگاه

اکثر فرودگاه های بزرگ برای دارای سالن های مهمانی هستند که در آن یک محیط آرامش بخش به همراه رستوران و نوشیدنی های خنک فراهم شده است. این مکان های ویژه معمولا خدماتی مانند اینترنت وایرلس را هم به همراه یک میز که بتوانید لپ تاپ خود را روی آن بگذارید ارائه می دهند.

در صورتی که فرودگاه محل خود را نمی شناسید حتما در مورد آن از نزدیک ترین آژانس هواپیمایی اطلاعاتی را بدست آورید. اگر در طول سال زیاد مسافرت می کنید بخصوص سفر های تجاری می توانید در صورت امکان در این باشگاه ها عضو شوید.


وسایل شخصی مانند لباس ورزشی و لپتاپ به همراه داشته باشید

هر آنچه در طول سفر نیاز دارید با خود به همراه داشته باشید. علاوه بر لپ تاپ می توانید در صورتی که فرودگاه سالن تناسب اندام داشته باشد با خود شلوارک و یک زیرپوش ورزشی به همراه داشته باشید. خانم ها می توانند با خود لوازم آرایشی بیاورند تا بتوانند در صورت پاک شدن آرایش دوباره این کار را انجام دهند. در همراه داشتن خمیر دندان و سایر مایعات دقت کنید که مطابق با قوانین پرواز باشد.

در صورتی که با کودکان به سفر با بلیط هواپیما سیستمی و بلیط هواپیما چارتر می روید یک کتاب برای رنگ آمیزی یا بازی ویدئویی به همراه داشته باشید تا آنها هم خود را به این کارها مشغول کنند.

استفاده بهینه از امکانات فرودگاه

مراجعه به باشگاه تناسب اندام

برخی از فرودگاه ها دارای مراکز تناسب اندام و حتی یوگا هستند که می توانید در آنها ورزش کنید. می توانید با انجام حرکات مختلف برای یک سفر خوب سلامت جسم خود را بهتر کنید. حتی اگر این امکانات نبود هم می توانید در اطراف فرودگاه مشغول به پیاده روی شوید تا کمی سرحال تر شوید.

در صورتی فعالیت های ورزشی سنگین انجام دهید که مطوئن شوید در آن فرودگاه حمام برای مسافرین وجود دارد. برای اطمینان از وجود این باشگاه ها می توانید اطلاعات لازم را از سایت فرودگاه بدست آورید.


استفاده از لپ تاپ برای انجام امور کاری

می توانید با استفاده از لپ تاپ خود از اینترنت رایگان فرودگاه در صورتی که داشته باشد، استفاده کرده و ایملهای خود را دریافت یا کارهای معوقه خود را انجام دهید. اگر هم دانشجو هستید می توانید به جستجو و تحقیق در مورد مقاله در اینترنت بپردازید و حتی کتاب های الکترونیکی مربوط به رشته تحصیلی خود را مطالعه کنید.


لیست کردن کارهای مربوط به سفر

کارهایی را که قرار است موقع رسیدن به مقصد انجام دهید لیست کنید. بسته به اینکه شما برای کار یا تفریح مسافرت می کنید احتمالا یکسری کار را باید انجام دهید و با یک برنامه ریزی درست و منظم می تواند به همه آنها برسید و دچار کمبود زمان تا روز پایان مسافرت نشوید. البته فراموش نکنید که در بین انجام همه این کارها استراحت هم داشته باشید.


مذاکره با شرکت هواپیمایی برای تغییر بلیط

با شرکت هواپیمایی که قرار است با هواپیما آن پرواز کنید صحبت کرده و از او بخواهید در صورت امکان پرواز شما را تغییر دهد. اگر برنامه شما انعطاف پذیر باشد. مثلا ممکن است یک پرواز به مقصد مورد نظر شما صندلی خالی داشته باشد. البته این کار بیشتر اوقات امکان پذیر نیست و شما بهتر است که این تاخیر در پرواز هواپیما را بپذیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *