با بلیط هواپیما اصفهان می نوانید سفری را به یکی از شهر ها مهم و اصلی کشور تجربه کنید. این شهر مرکز استانی به همین نام است و از لحاظ جغرافیایی در بخش مرکزی ایران و حدود 400 کیلومتری جنوب پایتخت قرار دارد.

دارا بودن جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر این شهر را بعد از تهران و مشهد در رده سومین شهر پر جمعیت ایران قرار داده است که البته می توان جمعیت متغییر 1 ملیونی را نیز که عمدتا از گردشگران و مسافران تشکیل شده را نیز برای ایام پر تردد در این شهر در نظر گرفت. البته در گذشته این شهر را در رده پرجمعیت ترین و نیز بزرگترین شهر های جهان نیز می دانستند.

از این جهت این شهر را می توان یکی از به عنوان یکی از مناطق کلیدی کشور قلماد کرد که در چهار راه اصلی و محوری اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب کشور قرار دارد و در واقع شریان اصلی راه های کشور را به هم متصل می کند.

دوران شکوفای نصف جهان را می توان در بین سال های 1040 تا 1700 میلادی دانست، بخصوص در قرون 16 و 17 میلادی تحت سلطه خاندان صفوی. در این دوران بود که این شهر رونق فراوانی داشت و برای دومین بار توسط شاه عباس صفوی به عنوان پایتخت کشور ایران انتخاب شد.

حتما تا به حال این جمله معروف را شنیده اید که می گویند، اصفهان نصف جهان و الحق که همین طور است. حتی امروزه نیز می توان شکوه و عظمت گذشته شهر را در آن دوران را به چشم دید. از دلایل شهرت امروزی آن می توان به مسجد های کاشی کاری شده، معماری اسلامی، پل های تاریخی متعدد، امارت ها و مناره ها اشاره کرد. البته نباید از سایر اماکن تاریخی، بنا های یادبود، نقاشی و صنایع دستی آن غافل شد. میدان نقش جهان این شهر نیز چندی پیش، به عنوان بزرگترین میدان جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. در ادامه برای رزرواسیون و فرایند تهییه بلیط هواپیما با ماه همراه باشید.

تاریخ و پیشینه

رده پای سکونت در اصفهان را می توان در دوران پارینه سنگی دید. بررسی های و کاوش های باستان شناسی اخیر که در نقاط مختلف این منطقه انجام شده نیز منجر به کشف صنایع دستی از دوران پارینه سنگی، میان سنگی، نوسنگی، برنز و عصر آهن شده است.

عصر مفرق

چیزی که بعد از گذر زمان و سال های متمادی به شهر بدل گشته است، در گذشته احتمالا به عنوان سکونت گاه و محلی برای اقامت موقت در عصر حکومت ایلام بنا شده است، زمان در حدود 1600 تا 2800 سال قبل از میلاد مسیح.

زرتشتیان

قطع برایی مسافرینی که برای اولین بار با بلیط هواپیما اصفهان به این شهر سفر می ککند جالب خواهد بود که بر اساس شواهد تاریخی گفته می شود در دوران جکومت ماد ها بر ایران زمین، عبور کاروان های تجاری از این منطقه باعث شد که سکونت گاه های در ان بنا شود و از طرفی جمعیت نیز در این منطقه ساکن شوند. همچنین رفته رفته این محدوده به عنوان منطقه ای قابل توجه هم از لحاظ تجاری، خاک حاصلخیز و نیز وجود رودخانه زاینده رود مورد توجه قرار گرفت که در ان دوران به این محل آسپادانا یا ایسپادانا گفته می شده که به نام امروزی آن بسیار شباهت دارد.

دوران اسلامی

پس از حمله اعراب به ایران، این شهر در سال 642 میلادی توسط مسلمانان تصرف شد و به عنوان مرکز محدوده ای به نام الجبال یا همان کوه ها انتخاب گردید، قلمروی که از لحاظ وسعت با مرز ها تمدن ماد ها برابری می کرد.  بعد از کمرنگ شدن پایه های حکومت خلفای عباسی در قرن ده میلادی، این شهر مجددا راه شکوه و جلال خود را تحت سلطه آله بویه ادامه داد البته هر چند که حکمرانی آله بویه چندان طول نکشید.

گفته می شود بعد از پایان سلسله سلجوقیان رونق اصفهان بسیار کمرنگ شد و تا حدود زیادی تحت الشعاع شهر های مانند تبریز و قزوین قرار گرفت.

در سال 1378 میلادی این شهر تسلیم تیمور یکی از خون ریز ترین سرداران مغول شد. در ابتدا با ساکنین شهر با رحمی نسبی رفتار شد، اما بعد ساکنان شهر بر علیه مالیات های تعیین شده از سمت تیمور قیام کردند، این مسئله مجر به کشته شدن تنی چند از سربازان تیمور و نیز مامورین مالیات شد. همین مسئله باعث شد که تیمور به این شهر لشکرکشی کند و در طی یک قتل عام فجیع حدود 70 هزار از مردمان اصفهان را به خاک و خون بکشد، به گفته برخی از مورخان که گفته های شاهدان عینی این کشتار را ثبت کرده اند، تعداد 28 بلندی برج مانند در نقاط مختلف شهر از سر های بریده بیش از 1500 نفر از مردم در شهر قابل مشاهده بود.

زمان معاصر

در طول تاریخ این شهر فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است، در دوران معاصر می توان گفت رشد جمعیتی این شهر از آغاز قرن 20 میلادی و با مهاجرت مردم ساکن شهر های جنوبی ایران به این شهر انجام شد، البته در زمان جنگ ایران و عراق بر این نرخ افزوده شد. و بر سفر های انجام شده با بلیط هواپیما اصفهان به این شهر افزوده شد.

امروزه ایین شهر دارای تعداد زیادی از ساختمان های اداری، مراکز مهم صنعتی، پالایشگاه، ذوب آهن، پایگاه نیروی های نظامی، فرودگاه بین المللی است و در آینده ای نچندان دور از خط مترو اصلی ان نیز بهره برداری به عمل خواهد امد.

زبان و لهجه

در این شهر نیز به مانند تمامی شهر های کشور زبان و رسمی فارسی است و البته لحجه مخصوص به این منطقه به اصفهانی معروف است. در این میان زبان ها، گویش ها و لحجه های گوناگونی نیز در این شهر استفاده می شود که برای مثال اقلیت های قومی از ان استفاده می کنند به مانند فارسیهود یا همان زبان مخصوص یهودیان ساکن ایران، ارمنی، گرجی، ترکی قشقایی و لری بختیاری که می توانید در برخی از نقاط شهر شاهد باشید.

مذهب و فرهنگ

در این شهر اقلیت های یهودی، ارمنی، زرتشتی و برخی دیگر از ادیان در کنار اکثریت مسلمان شیعه و اهل سنت دیده می شوند که خود گواه تنوع ادیان در پایتخت فرهنگ و هنر ایران است.

در سال های اخیر کوشش های زیادی برای رونق فرهنگی شهر صورت گرفته و یکی از آن ها مرکز همایش های بین المللی است. لازم به ذکر است جایزه بین المللی اصفهان در رشته ادبیات نیز از سال 2004 میلادی برای برترین آثار دنیای ادب پارسی در نظر گرفته شده است.

همچنین در  سال 2019 میلادی بزرگترین آمفی تئاتر روباز کشور در منطقه 6 این شهر احداث گردید، همچنین از سال 2004 میلادی روز 22 نوامبر به عنوان روز ملی به نام این شهر نام گذاری شده است.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما اصفهان

مساجد خیره کننده و با شکوه در این شهر یکی از گزینه هایی است که هر مسافری با خرید اینترنتی بلیط هواپیما اصفهان قصد سفر به ان را دارد.

بیشتر این مساجد در دوران صفویه ساخته شده اند و نمادی از معماری ایرانی اسلامی و شاهکار هنر ایرانی به شمار می روند. تعدادی از این مکان ها در فهرست میراث آثار باستانی یونسکو و همچنین میراث جهانی این مجمع به ثبت رسیده اند. زیبایی این مساجد بیشتر در رنگ و لعاب کاشی کاری های آن، طراحی بینظیر و نیز خوش نویس ها است. برای مثال می توان به مسجد شیخ لطف الله و نیز مسجد حکیم اشراه کرد.

قیمت بلیط هواپیما اصفهان

طبیعاتا قیمت بلیط هواپیما اصفهان مسئله ای خواهد بود که ذهن شما را دیگیر خواهد کرد. با انتخاب نرخ مناسب برای بلیط هواپیما می توانید سفری بسیار دل انگیز را به این شهر هزار نقش داشته باشید.

عالی قاپو، هشت بهشت، تالار اشرف و چهل ستون می تواند از اصلی ترین گزینه های شما برای بازدید باشد. همچنین اگر در کنار زاینده رود به قدم زنی بپردازید قطعا می توانید از مناظر زیبای آن لذت ببرید و مسیر خود را در کناره های این روده همیشه زنده از روی پل های مارنان، پل چوبی، سی و سه پل، پل خواجو و پل شهرستان بار ها و بار ها تغییر دهید.

بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان

برای جستوجو بلیط لحظه اخری و چارتر ارزان می توانید شانس خود را امتحان کنید، اما این را در نظر داشته باشید که لزوما نباید به دنبال نرخ کم بلیط لحظه آخری هواپیما بود.

البته این وسوسه کننده است که هزینه کمتریی برای جابجایی بپردازید و بیشتر را بودجه خود را در مقصد خرج کنید، اما ایران در نظر داشته باشید که ارزان ترین راه همیشه بهترین نیست. در این شهر امکان زیادی وجود دارند که می توانید بدون پرداخت هزینه چندانی از آن ها دیدن فرمایید و ساعات بسیار خوبیی را تجربه کنید، به مانند سردر قیصریه، بازار قیصریه، دروازه چوگان، توحید خانه، چهار باغ عباسی، باغ پرندگان و تعداد زیادی دیگر این دست اماکن گردشگری.