با بلیط هواپیما تبریز می نوانید سفری به محل نگهداری قیمی ترین انجیل های مسیحیان در جهان، در کرانه های رودخانه آجی چای و یا تلخه رود سفر کنید، جایی که در زمان های گذشته محل اتصال امپراطوری های دوران باستان بوده است. در گذشته به این شهر که امروزه در استان آذربایجان  شرقی قرار دارد دروازه بهشت نیز می گفتند.

سابقه تاریخی این شهر و مسیر عبور جاده ابرشم از آن، همچنین بازار پر رونق و گسترده آن، که جز یکی از بهترین ها در دنیا بشمار می رود، تنها برخی از علل شهرت جهانی اش محسوب می شوند.

شهر امروزی بسیار گسترده بوده و مملو از فرهنگ آذری، فرش هایی با شهرت جهانی، حمام ها، چایخانه های قدیمی و سنتی، عشق به موسیقی، هنر و یک راه ارتباطی بسیار مهم برای بحث بازرگانی نمادی کامل از کشور عزیزمان  ایران و ویژگی های منحصر به فرد آن است.

قرار گرفتن آن در میان فلات مرتفعی میان دریاچه ارومیه و کوه پر آوازه سهند، همچنین محدود شدن از اطراف به کوه های و تپه های فرسایش یافته باعث شده است تا تابستان هایی معتدل و بسیار خوش آب و هوا تر نسبت به شهر ها و استان های شرقی کشور داشته باشد، اگرچه که زمستان ها با ریزش بارش های سنگین برف و باران همراه است. از این رو بهتر است بلیط هواپیما را برای تابستان و یا بهار رزرو کنید.

تاریخ و پیشینه

نشانه های چندان مستندی از سکونت در تبریز به صورت واضح در دست نیست اما بررسی ها و کاوش های باستان شناسی حاکی از ان است که اولین شواهد زندگی و سکونت در این منطقه به عصر آهن باز می گردد یعنی حدود 1000 تا 1500 سال قبل از میلاد. این تخمین بر اساس یافته های از یک گور باستانی در بخش شمالی مسجد آبی بدست آمده که در اواخر سال 1990 میلادی کشف شد.

البته در کتیبه ای که متعلق به سارگن دوم پادشاه آشوریان است و مربوط به سال های 700 تا 721 قبل از میلاد مسیح است از این شهر با عنوان تارویی (Tarui) یا تاروس (Tauris) یاد شده است. در متون مدهبی و کتب مقدس مسیحیان نیز گفته شده که بهشت عدن در این محل قرار دارد یعنی جایی که اولین بار آدم و حوا پا بر زمین گذاشته اند.

حمله اعراب

بعد از فتح ایران توسط مسلمانان، قبیله الازد که اکثر آنان از اهالی یمن امروزی بودند بر شهر تبریز مسلط شدند. بر تطبق تحقیقات باستان شناسی توسعه این شهر بعد از همین زمان و در دوران اسلامی انجام گرفت.

یکی از جغرافی دانان و جهان گردان ان زمان یعقوب الحماوری نقل می کند که، این شهر تا قبل از رسیدن ساکنان قبیله الازد به رهبری رواد، روستایی کوچک بوده. گفتنی است در سال 791 میلادی یک زلزله بزرگ این شهر را به کلی نابود کرد و همسر هارون الرشید خلیفه عباسی در آن زمان، که زوبیده نام داشته شهر را بازسازی می کند. این کار باعث می شود تا اعتبار و شهرتی نیز برای خاندان عباسیان بدست آید.

نبرد تبریز

ماه مبارک رمضان در سال 1208 یکی از خونین ترین دوران در این شهر بود. گفته می شود در این تاریخ، این شهر و مناطق اطراف آن از خاک ایران توسط تامار کبیر ملکه وقت گرجستان مورد هجوم قرار می گیرند و به تصرف گرجستان در می آید.

برخی از تاریخدانان این حمله را در پاسخ به کشتار 12000 مسیحی می دانند که توسط مسلمانان و در روز عید پاک در محدود شهر آنی که در ان زمان در زیر سلطه گرجستان بوده است می دانند.همچنین گفته می شود دامنه این حملات به شهر های شمالی دیگر ایران نیز کشید و اردبیل و بعد خوی و قزوین نیز مورد حمله گرجی ها قرار گرفتند.

سفر مارکوگولو در جاده ابریشم

همان طور که می دانید مرکز آذربایجان شرقی در گذشته بر سر راه جاده ابریشم قرار داشته. مارکوپولو جهانگرد معروف که سفری را در امتداد جاده ابریشم به پیش گرفته بود، شهر را در سال 1275 میلادی چنین توصیف می کند: شهری بسیار بزرگ که دور تا روز ان را باغ ها و درختان سر به فلک کشیده احاطه کرده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی آن محصولات و کاروان های تجاری زیادی را از نقاط مختلف می توان یکجا دید.

زبان و لهجه

زبان و لهجه رایج در این شهر همان طور که می دانید آذربایجانی و یا ترکی آذری است. از ان جایی که این زبان و گویش سال ها با فارسی در ارتباط نزدیک بوده رگه هایی از اصطلاحات فارسی را نیز می توان در میان عبارات آن دید.

البته تمامی ساکنان این شهر به خوبی و به مانند سایر نقاط کشور فارسی محاوره ای را صحبت می کنند.گفتنی است در سال 1999 میلادی برای اولین بار یک دوره آموزشی در سطح دانشگاهی در دانشگاه تبریز برای ترویج این زبان به انجام رسید.به غیر از آذری و ترکی زبان ها می توانید اقلیت های ارمنی و آشوری زبان را نیز در این شهر ببینید.

مذهب و فرهنگ

بعد از انجام مراسم تا گذاری شاه اسماعیل صفی در تبریز به سال 1501 میلادی، وی مذهب رسمی کشور را به شیعه دوازده امامی تغییر داد. گفته می شود در آن زمان و بر اسا این دستور سلطنتی تعداد زیادی از اهل سنت تبریز نیز به این مذهب گرویدند.

امروزه نیز بیشتر مردم این شهر را شعیان تشکیل میدهند و در رده بعدی می توان به اهل سنت اشاره کرد. البته اقلیت هایی نیز مانند ارمنی ها، مسیحیان و نیز زرتشتی ها نیز در این شهر حضور دارند.

اقتصاد

می توان این کلانشهر را با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر به عنوان بزرگترین اقتصاد شمال غربی کشور ایران تلقی کرد. اقتصاد در این شهر می توان بر پایه عناصر تجارت، خدمات، صنایع دارویی، پزشکی، سلامت و در بخش دیگر صنایع کوچک و سنگین و صنایع دستی دانست.

این شهر خانه اصلی برای چهار مورد از بزرگترین و سود آور ترین شرکت های ایران است که عبارت اند از پالازموکت، ITMCO، کاشی تبریز، شیرین عسل و آیدین.

فرودگاه

فرودگاه بین المللی شهید مدنی این شهر اولین فرودگاهی است که در کلانشهر تبریز ساخته شده. از باند اصلی برای پرواز های مسافرتی و تجاری بین المللی و نیز پرواز های نظامی پایگاه دوم تاکتیکی ارتش جمهوری اسلامی ایران استفاده می شود.

این فرودگاه در بخش شمالی و شمال غربی شهر و در کنار بزرگراه شهید بابایی قرار دارد.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما تبریز

یکی از موارد مهم و بسیار پر اهمیتی که در خرید اینترنتی بلیط هواپیماتبریز باید به ان توجه داشت باشید این است که سعی نکنید صرفا به تبلیغات، عکس ها و فیلم های جذاب سایت ها مختلف بسنده کنید و این دست موارد را برای رزرو انلاین مد نظر قرار دهید.

بهترین راه این است که ببینید چه سامانه ای اطلاعات واقع و صحیح را برای رزرواسیون، مبدا، مقصد، نوع پرواز، خدمات و مواردی از این دست در اختیار شما قرار می دهد.

پس حتما در طول خرید اینترنتی خود این مهم را در نظر داشته باشید.

قیمت بلیط هواپیما تبریز

یکی از کار هایی که با استفاده از سامانه ما می توانید قیمت بلیط هواپیما تبریز را در بهترین حالت و یا نرخ های متفاوت پیدا کنید، این است که از Price Alerts و یا هشدار قیمت استفاده کنید. اگر مایل به استفاده از این سرویس هستید می توانید در سامانه ما حساب کاربری ایجاد کرده و از این طریق نرخ پرواز ها را به صورت لحظه ای و یا با تعیین نرخ دلخواه خود دنبال کنید.

بلیط لحظه آخری و چارتر

شاید چندان با بلیط لحظه آخری و چارتر آشنایی نداشته باشید. در مورد این دسته از پرواز ها بطور کلی می توان گفت که نرخ پایین تری دارند و اعلام ان ها در سامانه ها، برای فروش بسیار محدود و اتفاقی است. در حقیقت اگر برای رفت به شهری عجله دارید و یا بصورت ناگهانیی تصمیم به سفر گرفته این می توانید به دنبال این دسته از پرواز ها باشید اما این کاملا به شانس شما بستگی دارد که بتوانید بلیط لحظه آخری هواپیما را بدست آورید یا نه.

گردشگری در تبریز

همان طور که می دانید این شهر از پر جمعیت ترین و مهم ترین شهر های شمال غربی ایران است و یکی از واردی که اهمیت ویژه ای به آن بخشیده بحث گردشگری در تبریز است. و در سال های گذشته نیز این شهر به عنوان پایتخت گردشگری و نیز شهر نمونه گردشگران انتخاب شده است. در ادامه به بررسی چند ورد از اماکن بسیار زیبا و دیدنی های این کلانشهر مهم کشور می پردازیم.

روستای کندوان

شاید اگر در هر جایی صحبت از روستا های سنگی باشد اول به فکر کاپادوکیا در کشور ترکیه بیفتید اما باید گفت ککه در ایران نیز دو روستای تاریخی و سنگی که هنوز مردم در ان سکونت می کنند وجود دارد، روستای میمند و کندوان که البته نسبت به کاپادوکیا بکر تر و خلوتر تر هستند. این روستا با حدود 800 سال قدمت  و ارتفاع 2200 از سطح دریا در بخش شمال غربی ایران و نزدیکی کلانشهر اصلی و مرکزی استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

حتما در هنگام سفر به این وستا و بازدید از ان به این نکته توجه داشته باشید که به شرایط کوهستانی در زمستان ها اب و  هوایی بسیار سرد دارد از این رو تابستان و یا اواخر بهار را برای سفر به آن انتخاب نمایید.

چشمه آب معدنی کندوان نیز یکی از گزینه های بسیار خوبی است که با سفر به آن می توانید از ان بازدید کنید و طعم گوارای آب کوهستان را بچشید.

موزه آذربایجان

این یکی از مهمترین موزه های ایران است که اگر به این شهر سفر کنید می توانید ان را در کنار مسجد کبود ببینید. این موزه بعد از موزه ملی ایران به عنوان دومین موزه پر اهمیت کشور شناخت می شود زیرا اشای که در ان قرار دارند از لحاظ تارییخی و باستان شناسی بسیار با اهمیت هستند. همچنین اینجا جایی است که می توانیید از آثار هنری دوران قبل و بعد از اسلام نیز دیدن فرمایید.

نقشه و معماری این موزه توسط آندره گدار یکی از باستان شناسان معروف فرانسوی با الهام از سبک ساخت و ساز و معماری خانه های آذربایجان طراحی شده است و توسط اسماعیل دیباج رئیس وقت اداره فرهنگ تبریز ساخته شده است. این موزه برای اولین بار در سال 1962 بازگشایی شد. این موزه دارای سه سال اصلی به مساحت 800 متر مربع و یک سالن دیگر در طبقه اول برای نمایش سکه ها، تمبر ها است.