در این مقاله ضمن بررسی ابعاد مختلفی که مربوط به سفر هوایی به پایتخت می شود به جنبه های دیگر گردشگری در این شهر خواهیم پرداخت، در حقیقت بلیط هواپیما تهران فرصتیی بسیار مناسب را درر اختیار شما قرار می دهد تا با جنبه های گوناگون زندگی، تاریخ، فرهنگ و گردشگری در پر جمعیت ترین شهر ایران  آشنا شوید. در این صفحه می توانید اطلاعات بلیط هواپیما ررا به صورت لحظه ای مشاهده نمایید.

تاریخ و پیشینه

بررسی های باستان شناسی اثبات می کند که مردم از دوران نوسنگی یا در اصطلاح Neolithic در این منطقه زندگی می کردند. گفته می شود قرن 11 میلادی این منطقه به شکل روستایی کوچکی بوده و بیشتر دارای مزارع کاشت انار بوده، اما تا دو قرن بعد یعنی قرن 13 میلادی اطلاعات کمی از چگونگی شرایط زندگی در تهران قدیم در دست است.

شهاب الدین یاقوت حموی یکی از تاریخ دانان و مورخان عرب زبان که در حدود قرن 12 میلادی زنگی می کرده، در کتاب معجم البلدان، این شهر را به عنوان یک روستا در حوالی شهر ری توصیف می کند که مامنی برای راهزنان و نیروی های شورشی بوده که با حکمرانان محلی در نزاع بوده اند.

و همچنین توصیف می کند که این افراد در خانه ها و پناهگاه های زیرزمین کونت داشته اند و نا امنی گسترده ای را در این منطقه به وجود می آوردند.

در پی حمله مغول ها در سال 1220 میلادی، شهری ری خسارات جانی و مالی سمگینی به خود دید از این رو عده زیادی از مردم از شهر پا به فرار گذاشتند.

همین مسئله سبب شده تا تهران اولین انفجار جمعیتی خود را تجربه کند. سکونت آوارگانی که در اثر حمله مغول ها به این شهر پنها آورده بودند سبب گشت تا کم کم این روستای گوچک به منطقه ای تجاری و مرفه نسبتا کوچکی بدل شود.

با گذشت زمان و در قرن 16 میلادی، جغرافیای طبیعی این منطقه، قرار گیری آن در کنار کوه پایه های البرز، وجود درختان و رودخانه های فراوان توجه شاهه طهماسب اول از خاندان صفوی را به خود جلب کرد. از همین رو به دستور وی باغ ها، خانه های سفالی و آجری و همچنین کاروان سرا های متعدد و همچنین چند برج و دیواری به طول 200 متر برای نگهبانی از کاروان های تجاری احداث گردید.

با ادامه حمایت های شاهان صفوی از این روستای کوچک، رفته رفته این منطقه رو به رشد نهاد کما اینکه بازرگانان و مورخان اروپایی نیز از این شهر با باغات انگور متعدد یاد می کنند.

در سال 1758 میلادی و به دلیل دست درازی که از سمت خاندان قاجاریه به این منطقه انجام شد، نایب السلطنه کریم خان زند، ارتش خود را به سمت تهران هدایت کرد. همچنین به صورت همزمان وی دستور ساخخت برخی استحکامات و نیز یک قصر سلطنتی را در این شهر داد. گمانه زنی های تاریخی نشان می دهد که شاید وی قصد داشته تا پایتخت ایران را به این شهر بیاورد.

اما در طول نبردی که اتفاق افتاد محمد حسن خان قاجار کشته شد و همچنین پسر او آقا محمد خان قاجار نیز به اسارت گرفته شده. از همین رو کریم خان زند به این نتیجه رسید که تهدید قاجار ها به پایان رسیده و وقت بازگشت به شیراز است. از همین رو ساخت قصر سلطنتی نیز متوقف شد.

اما همه چیز آن طور که کریم خان متصور بود پیش نرفت و کمی بعد از مرگ وی، در سال 1795 میلادی آقا محمد خان مجدد دست به شورش زد و این بار حکمرانی تهران را به دست گرفت و آن را پایتخت خود اعلام کرد.

به عنوان پایخت سلسله قاجار این شهر به سرعت رو به گسترش نهاد، تا جایی که گفته می شود در اویل قرن 19 میلادی جمعیتی حدود 300 هزار نفر در ان زنگی می کردند و تا اویل قرن بیستم به یکی از پر جمعیت ترین شهر های جهان بدل گشت.

در گذر زمان این شهر پستی ها و بلندی های زیادی را به خود دیده است از چند انقلاب گرفته تا دو کودتای معروف، همه و همه بخشی از تاریخ این شهر به شمار می آیند. خرید انلاین بلیط هواپیما به تهران می تواند فرصتی برای شما باشد تا با تاریخ این شهر از نزدیک و بیشتر آشنا شوید.

زبان

طبیعی است که هر فردی به لهجه و زبانی که در این شهر صحبت می شود اشنایی دارد، چیزی که ان را به عنوان گویش معیار و یا فارسی محاوره ای می شناسیم.

اما جالب است بدانید لهجه های متعددی در ین شهر صحبت می شده که امروزه بسیاری از آن ها به دست فراموشی سپرده شده اند.

با استناد تحقیقات، پژوهش ها و مستندات مربوط به گارنیک آستوریان زبان شناس ارمنی، والنتین ژوکوفسکی خاورشناس و همچنین نوشته های منتسب به قیس رازی، گویش و زبان مردمان این شهر از سمتی بیشتر به مازنی نزدیک بوده و از طرف دیگر گویش راجی و یا همان رازی در ان بکار برده می شده که شاخه ای از پهلوی به شمار می آید.

البته گفته می شود برخی از مناطق این شهر در گذشته تحت تاثیر گویش تاتی نیز بوده اند.

مذهب 

مذاهب و فرهنگ های مختلفی را می توانید در ایین شهر ببنید، اما بیشتر مردم این شهر مسلمانان تشکیل می دهند که بیشتر ان ها نیز شیعه هستند. بعد از این ها می توان به اهل سنت، ترکمن ها، زرتشتی ها، ارمنی ها و کرد ها اشاره کرد.

حتما تا بحال نام خیابان سی تیر را شنیده ایدف جایی که به چهار راه ادیان معروف است. البته در گذشته این خیابان نام دیگری داشته و آن را با اسم قوام السلطنه می شناختند.

در این خیابان جدا از روزمرگی های عادی و ساختمان ها تجاری و اداری می توانید مسجد ابراهیم خلیل الله، آتشکده آدریان و دبیرستان قدیمی فیروز بهرام، کنیسه حیم یهودیان، کلیسی پتروس و مریم مقدس با معماری بسیار بی نظیر و موزه اسقف آدراک مانوکیان را مشاهده کنید.

فرهنگ

با گشت کوتاهی در شهر می توانید چهره فرهنگی و اصلی ان را در یابید. به طور کلی می توان گفت شهر بیشتر تحت تاثیر فرهنگ اسلامی ایران قرار دارد، از طرفی در برخی از نقاط می توانید سازه ها و المان ها مدرن را نیز مشاهده کنید.

سالانه جشنواره ها موسیقی، تئاتر، فیلم و هنر زیادی در این شهر برگزار می شوند. در این میان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خانه موزه استاد صبا

موزه فرش

موره موسیقی

موزه هنر های معاصر

تاتر شهر

تالار وحدت

تالار وزارت کشور

موره پست و تلگراف

موزه جواهرات ملی

موزه آثار طبیعی و حیات وحش

کاخ موزه های سعادت آباد، نیاوران و گلستان

اقتصاد

این شهر بزرگترین و کلانشهر اییران به شمار می رود و از سمتی قبل تنده فعالیت های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی به شمار می رود. صنایع مدرن تهران را می توان در چند بخش، نظامی، اتوموبیل، قطعات الکترونیکی و الکتریکی، سیمان، صنایع و محصولات شیمیایی و تولید لبنیات و شکر دسته بندی کرد.

از طرفی ایین شهر یک مرکز بزرگ و پیشرو در تولید لوازم خانگی، فرش و مبل به حساب می آید. به طور کلی این شهر خانه صنایع بزرگ از جمله اسپیدی، پالایش نفت پارس اویل و بهران است و به طور کلی 45 درصد از کارخانه جات و صنایع مهم در این منطه واقع شده اند.

در اوخر قرن 20 میلادی، بیشتر از یک سوم شغل هایی که در این شهر وجود داشت، مربوط به خدمات اجتماعی و خصوصی بودند. و در این بین حدود یک پنجم تولیدات و حدود یک ششم فروش داشتند. و در این بین خدمات مالی، ساختمانی، حمل و نقلی هر کدام نیروی کار کمتری را به خود اختصاس داده بودند.

با شروع فعالیت های صنعتی، رفته رفته از میزان ولیدات کشاورزی کاسته و رونق صنایع تولید ماشین آلات، تجهیزات فلزی، منسوجات و مواد شیمیایی، معدن، کاغذ و فلزات اساسی شدت گرفت، در این میان می توان به احداث کارخانه ای مانند ایران خودرو اشاره کرد. از همین رو گروه های تجاری زیادی بلیط هواپیما تهران را در طول سال خریداری می کنند.

انرژی

در بخش انرژی نیز فعالیت های صورت گرفته چرا که اقتصاد کشور در بخش های زیادی وابسته به تولیدات نفتی است و به دلیل بهره مندی کشور از منابع عظیم نفتی دفتر یکی ازقول ها نفتی جهان NIOC در تهران واقع شده است.

توریسم و گردشگری

پایتخت کشور ایران به دلیل قرار گیری معروف ترین آثار تاریخی و همچنین مدرن تریین المان ها گردشگری، یکی از جاذبه های و مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود.

در سال 2017 تهران پذبرای بیش از 3 ملیون توریست خارجی بوده. چندین موزه ملی و بین المللی تاریخی در این شهر قرار دارد که در این میان می توان به موزه ملی فرش و موزه ملی ایران اشاره کرد.

همچنین در موزه ملی هنر ها معاصر می توانید آثاری از هنرمندانی چون اندی وارهول (Andy Warhol)، پابلو پیکاسو (Pablo Picasso) و ونگوک (Van Gogh) باشید.

همچنین جواهرات و تاج های سلطنتی را نیز می توانید در موزه ملی جواهرات ببینید. همچنین سالانه تعداد زیادی از نمایشگاه های فرهنگی، هنر و تجاری در سطح بین المللی در این شهر برگزار می شود که در این بین می تون به نمایشگاه الکامپ و همچنین نمایشگاه بین المللی کتاب اشاره کرد که در سطح جهان و آسیا شهر دارند.

همچنین به دلیل سیستم حمل و نقل عمومی گسترده شما به مترو، اتوبوس های بی آر تی (BRT) و همچنین تاکسی های شهری و اینترنتی دسترسی دارید، که تا حدودی کار را برای گردشگری در سطح شهر آسان می کند.

از جاذبه های دیگر می توان به پارک های متعدد و اماکن دیدنی مثل برج آزادی که به عنوان نماد شهر شناخته می شود و همچنین رستوران گردان برج میلاد که یکی از بزرگترین رستوران های گردان در سطح جهان است اشاره کرد.

شاید این دو مورد اولین گزینه هایی باشند که با رزرو بلیط هواپیما تهران از آن ها بازدید کنید.

رسانه

این شهر دارای ایستگاه ها رادیویی و تلوزیونی بسیاری در مناطق مختلف است و همچنین دفتر و مقر اصلی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (IRIB) و نیز سایر شبکه های ماهوره ای فارسی زبان در اینجا قرار دارند.

صنایع و سرگرمی 

به طور کلی بیشتر تمرکز در برخی مشاغل و فعالیت های هنری در تهران قرار گرفته به طوری که بیشتر فعالیت ها نظیر تبلیغات، معماری، طراحی، مد، فیلم، موسیقی، هنر های نمایشی، نرم افزار، تلوزیون و بازی های رایانه ای بخش جدایی ناپذیری را از چرخه اقتصادی شهر به خود اختصاص داده اند.

در حقیقت ی توان این شهر را مرکز اصلی تولید فیلم و سریال در کشور دانست. هر سال جشنواره بین المللی فیلم فجر و نیز جشنواره بین المللی فیلم شهر در آن برگزار می شود.

آموزش و پژوهش

تهران یکی از مراکز مهم در تولید علم در کشور و همچنین محدوده غرب آسیا و خاورمیانه به شمار می رود، وجود دانشگاه ها و مراکز علمی متعدد در شهر را می توان یکی دیگر از عوامل مهم رونق اقتصادی ان دانست.

برای مثال دانشگاه تهران یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های آسیا است که تاسیس ان به سال 1934 باز می گردد. از دیگر داشنگاه ها و مراکز اموزشی می توان به دانشگاه صنعتی شریف، تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه علم و صنعت، خواجه نصیر الدین طوسی، مرکز پژوهش های بنیادی (IPM)  و بسیاری دیگر از مراکز آموزش عالی اشاره کرد.

فرودگاه های تهران

فرودگاه های تهران جز مهمترین و در واقع اصلی ترین راه های هوایی کشور و خاورمیانه هستند. در این شهر دو فررودگاه وجود دارد که در اداممه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت

فرودگاه مهر آباد

گفته می شود این تشکیلات پروازی اولین بار در سال 1938 به عنوان مقر پرواز های باشگاه هوانوردی در آن زمان مورد استفاده قرار گرفت.

بعد ها و پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1949 این فرودگاه با پیوستن سازمان هوای کشوری ایران به سازمان ICAO به عنوان یکی از فرودگاه های شاخص در سطح بین المللی شناخته شد.

در می سال 1957 و 1956 جنگنده های Republic F-84g Thunderjet و   Lockhead T-33A Shooting Star برای اولین بار در این فرودگاه به زمین نشستند.

این هواپیم ها جهت امداگی نیرو های هوایی و انجام تمرینات در ان زمان به کار برده می شدند.

در سال 1955 و درست بعد از احداث اولین باند آسفالت در این فرودگاه معمار معروف William Pereira کار طراحی و معماری اولین ترمینال مسافر بری در این فرودگاه را به انجام رسانید. این ترمینال که امروزه نیز به عنوان ترمینال 1 شناخته می شود در ان زمان برا انجام پررواز های خارجی نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

همچنین در سال 1961 ترمینال 2 فعلی نیز احداث گردید و از ان برای پرواز های ورودی استفاده می شد. امروزه می توانید این فرودگاه را در بخش غربی شهر و در نزدییکی میدان ازادی مشاهده کنید.

همچنین اگر نگاه کوتاهی به نقشه های شهری داشته باشید، راه دسترسی با اتوبوس های BRT  نیز مترو برای مسافران وجود دارد. التبه که از تاکسی های عمومی، فرودگاهی و نیز اینترنتی برای رسیدن به مقصدتان می توانید بهره بگیرید.

فرودگاه امام خمینی (ره)

بر اساس برنامه ریزی هایی که انجام شده بود این فرودگاه در سال 2004 با هدف انجام پرواز های خارجی افتتاح گردید.

قبل از ان پروواز های خارجی از فرودگاه مهرآباد صورت می گرفتند اما رفته رفته پرواز های مستقیم از فرودگاه اما خمینی نیز به کشور های خارجی انجام شدند. در ابتدا اکثر این پرواز ها به کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می شدند.

اما کمی بعد تر یعنی در سال 2007 تمامی پرواز های خارجی به فرودگاه امام منتقل شدند.

این فرودگاه که در ناگذاری ها با نام IKA شناخته می شود در بخش جنوبی و حدود 30 کیلومتری تهران قرار دارد و از طریق بزرگراه خلیج فارس و جاده قم می توانید به ان دسترسی داشته باشید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران

با جستوجوی کوتاهی در وب می توانید گزینه های متعددی را از خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران بیابید. اما این همه داستان نیست. ما در اینجا یک موتور جستجوی قدرتمند را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید با استفاده از ان به راحتی و در کمترین زمان ممکن پرواز خود را بر طبق برنامه سفرتان رزرو کنید.

ما در سامانه انی تیک 24 این امکانات را برای رزرو آنلاین در اختیار شما قرار می دهیم:

1-محیط ساده و آسان.

2-جستوجوی دقیق و کامل از تمامی پرواز ها.

3- بیشترین اطلاعات  در مورد مقصد و یا سفر.

4-امکان جستوجوی سریع.

5-اطلاعات جامعه و به روز

6-پشتی بانی 24 ساعته در تمامی روز های هفته.

7- ایمنی و امنیت در پرداخت های آنلاین.

قیمت بلیط هواپیما تهران

 راهکار های مختلفی برای تعین قیمت بلیط هواپیما تهران توسط انجمن شرکت های هواپیمایی و ارگان های دیگر در نظر گرفته می شود، از این رو نمی توان به طور دقیق برای روز خاصی نرخ ها را حدس زد. از این رو بهتر است برای هر تاریخی که شروع سفرتان را در نظر گرفته اید، نرخ پرواز ها را در سامانه ما بررسی کنید.

پیشنهاد ما به شما برای کم کردن هزینه های سفرتان در طول اقامت در این شهر این است که از به سراغ بازدید از جاذبه های گردشگری و توریستی عمومی تر بروید تا تفریحات و سرگرمی هایی که هم گران قیمت هستند و هم به زمان بیشتری نیاز دارند. از این رو می توانید توازنی بین قیمت بلیط هواپیما و هزینه های سفرتان برقرار نمایید.

یکی از خوبی های پایتخت این است که اگر اثر باستانی و هنری در یک نقطه وجود داشته باشد قطعا در اطراف ان نیز می توانید اماکن جذاب و دیدنی دیگری پیدا کنید.

برای مثال اگر به میدان تجرش بروید، جاذبه های متعددی نظیر حرم امام زاده صالح (ع)، باغ موزه هنر ایرانی، باغ فردوسی، بازار تجریش، موزه زمان و مجموعه کاخ سعد آباد از گزینه هایی هستند که تنها با رفتن به یک نقطه از شهر می توانید از ان ها بازدید کنید.

بلیط لحظه آخری و چارتر

معمولا در برخی از روز های ماه  بلیط لحظه اخریو چارتر وجود دارد، و از سمتی دیگر به دلیل نوسانات ارزی و ضرر هایی که شرکت های هواپیمایی متحمل می شوند بیشتر نرخ ها برای پرواز ها تثبیت شده اند.

از این رو سعی کنید برنامه ریزی دقیقی انجام دهید و صرفا به دنبال ارزان ترین پرواز ها نباشید. می توانید با استفاده از فیلتر هایی که در سامانه ماوجود دارد بلیط لحظه آخری هواپیما را در تاریخ مورد نظرتان جستوجو کنید.