در وبسایت آنی تیکت 24 وقتی اقدام به خرید بلیط هواپیما می کنید با دو نوع بلیط سیستمی هواپیما سیستمی و بلیط چارتر هواپیما در منوها برخورد می کنید که هر کدام را می توانید با توجه به نیاز خودتان و ویژگی های خاصی که دارند انتخاب کنید.

تعریف بلیط سیستمی هواپیما

بلیط سیستمی هواپیما به بلیط پروازهایی گفته می شود که از ماه ها قبل تاریخ، ساعت و نرخ پرواز مشخص شده و دارای نظم خاصی در خطوط هواپیمایی کشور هستند و از سوی سازمان هواپیمایی کشور نظارت می شوند.

از ایرلاین هایی که در ایران در زمینه فروش بلیط سیستمی فعالیت می کنند می توان به هواپیمایی ماهان و هواپیمایی ایران ایر اشاره نمود که همیشه برنامه ریزی مشخصی را برای فروش این بلیط ها دارند.

همانطور که می دانید بلیط های چارتری قابلیت استرداد ندارند. در عوض بلیط هواپیما سیستمی امکان استرداد در هر ساعت از روز قبل و بعد از زمان پرواز را دارد.

کنسل کردن بلیط همیشه با مقدار کمی جریمه همراه خواهد بود. برای مثال هواپیمایی ایران ایر تا ساعت 12 ظهر یک روز قبل از پرواز مقدار جریمه کمی را در نظر گرفته است، اما از آن ساعت به بعد تا مدت یکسال از گذشت تاریخ پرواز جریمه کنسل کردن آن به شصت درصد هم می رسد.

ویژگی های بلیط سیستمی هواپیما

  • امکان استرداد در هر ساعت از شبانه روز بصورت آنلاین و بدون نیاز مراجعه به آژانس های هواپیمایی.
  • متنوع بودن پروازها به این معنی که بیشتر شهرها را می توانید در آن برای پرواز انتخاب کنید.تعیی
  • ثابت بودن نرخ بلیط که موجب شده تا مسافران بتوانند برای خرید از ماه ها قبل اقدام کرده و روز پرواز نگرانی بابت قیمت ها نداشته باشند.
  • امکان خرید بلیط سیستمی هواپیما چند هفته قبل از پرواز برای مقصد مورد نظر.
  • نرخ خرید این نوع بلیط برای کودکان 2 تا 12 سال خیلی پایین تر از چارتر است.
  • امکان تغییر تاریخ و ساعت پرواز در این نوع بلیط فراهم شده است.
  • بهترین گزینه برای مسافرت های خارج کشور است به این دلیل که مسافر باید چند هفته قبل از سفر مدارک خود را تحویل سفارت خانه ها بدهد تا بررسی شوند.
  • فروش توسط تمامی ایرلاین ها مانند : ماهان ، ایران ایر ، آسمان ، آتا ، کاسپین ، زاگرس ، کیش ایر ، قشم ایر و معراج .

معایب خرید این نوع بلیط :

  • در صورتی که موقع پرواز تمامی بلیط های سیستمی به فروش نرسیده باشد ضرر وزیان خالی ماندن صندلی ها به عهده ایرلاینی است که این پرواز را برنامه ریزی کرده است.
  • معمولا در فصول پر سفر این بلیط ها را به سختی می توان تهیه نمود، به این علت که تمامی شرکت های هواپیمایی بیشتر صندلی های پرواز را پیش خرید کرده اند و تعدادی از آنها هم ماه ها قبل توسط افراد عادی خریداری شده اند.

قیمت بلیط هواپیما سیستمی

تعیین قیمت بلیط سیستمی معمولا توسط شرکت های هواپیمایی و از ماه ها قبل با یک برنامه ریزی مشخص صورت می گیرد. برای مثال تعیین می شود پنج ماه بعد در تاریخ و ساعت مشخص پرواز تهران مشهد انجام خواهد شد.

اگر به دنبال خرید بلیط سیستمی با قیمت مناسب هستید ما به شما سایت آنی تیکت 24 را که بزرگترین و معتبرترین سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیما در ایران است را پیشنهاد می کنیم . تمامی مراحل خرید را می توینید بصورت آنلاین انجام داده و هیچگونه نگرانی برای پرواز خود نداشته باشید.