در این مطلب به بحث بلیط هواپیما آدانا می پردازیم شهری که شاید کمتر از ان شنیده باشید اما می توان گفت که امروزه یکی از اماکن بسیار مهم و توریستی کشور ترکیه است.

این شهر مرکز استانی به همین نام است و یکی از شهر های پر جمعیت جنوب و مدیترانه ای ترکیه محسوب می شود. شاید برای شما که قصد دارید به این شهر سفر کنید جالب باشد که، وسعت این شهر چیزی نزدیک به 3 هزار کیلومتر مربع است و به دلیل طول جغرافیایی (فاصله از نصف النهار گرینویچ) در منطقه زمانی  2+  UTC/GMT قرار دارد.

اگر به اختلاف زمانی تهران وگرینویچ نگاهی داشته باشید، خواهید دید که این عدد 3.5+ اعلام شده است. این بدان معنی است که پایتخت ایران با مبدا زمانی که شهر گرینویچ است 3.5 ساعت اختلاف دارد. البته بدون در نظر گرفته ساعت تابستانی. چرا که در برخی از کشور ها به دلیل برخی مسائل از جملع کنترل انرژی و مصارف این چنینی، 1 ساعت را در برخی زمان های خاص سال به ساعت رسمی کشور اضافه می کنند.

همان طور که گفتیم در اینجا اختلاف زمانی آدانا با گرینویچ 2+ است این عنی این که برای این که بتوانید زمان را در این شهر بدانید، یا برای مثال بخواهید با عزیزان خود در این شهر تماس بگیرید، باید این نکته را مد نظر داشته باشید که باید از ساعت رسمی ایران 1.5 کم کنید تا بتوانید ساعت را در این شهر بدانید.

برای مثال اگر در تهران ساعت 12 ظهر است، در این شهر ساعت 11:30 دقیقه ظهر است. البته در نظر داشته باشید که باید بحث های مثل ساعت تابستانه یا زمستانه را نیز مورد توجه قرار دهید.

بهترین روش این است که به سامانه های تبدیل ساعت بر روی اینترنت مراجعه نمایید. در خصوص بلیط هواپیما آدانا موارد بیشتری را در ادامه بررسی می کنیم.

تاریخ و پیشینه

بد نیست این را بدانید که شهری که در حال سفر به ان هستید، یکی از قدیمی ترین شهر های جهان است که مردمان به صورت پیوسته در آن سکونت داشته اند و بر اساس شواهد علمی تاریخی، که توسط باستان شناسان به دست آمده، مردم از حدود 8 تا 9 هزار سال پیش در این شهر سکونت داشته اند.
این شهر در محدوده ای قرار دارد که در دوران باستان به ان سلیشیا یا به انگلیسی Cilicia گفته می شده است.

آثار و شواهد بدست آمده از کاوش ها در تپه تاریخی Tepebağ نشان می دهد که قدمت سکونت در این شهر به دوران نوسنگی و حدود 6500 سال قبل از میلاد مسیح می رسد. در واقع تاریخی که باستان شناسان از ان به عنوان آغاز دوره سکونت دائمی انسان در یک مکان و شهر سازی یاد می کنند.

همچنین اگر به سایر شواهد تاریخی سری بزنید می توانید در حماسه های بر جای مانده از دوران سومریان و همچنین حماسه گیلگمش که یکی از آثار ادبی معروف دوران آشوریان است اسم این شهر را به همین نام ببینید.

به طور کلی می توان تاریخ این شهر را به چند بخش عمده تقسیم کرد، در این بین می توان ادوار تاریخی زیر را دسته بندی کرد.

*دوران امپراطوری رومیان و بیزانس، سپس دوره اسلامی و تسلط ارمنه بر این منطقه.
*تسلط ترک ها بر این منطقه.
*نسل کشی در آدانا، و وضعیت شهر در این برحه.
*حکمرانی فرانسوی ها.
* ترکیه مدرن.

که از بین این تحولات و دوران های تاریخی شاید مورد سوم یکی از دردناکترین و تاریک ترین روز های تاریخ باشد که این شهر و مردمان آن به خود دیده و تجربه کرده اند. این واقعه از لحاظ زمانی در ابتدای دهه 1900 روی داد. بلیط هواپیما آدانا بهانه ای است تا در این باره بیشتر بدانیم.

قتل عامی که در آن بیش از 33 هزار ارمنی و عاشوری به قتل رسیدند. گفته می شود این کشتار توسط نیرو های سلطان عبد الحمید علیه ارمنی های عثمانی اتفاق افتاد و در طول کمتر از 15 روز وحشتی عظیم بر کل شهر حاکم بود.

زبان

همان طور که می دانید زبان رسمی در کشور ترکیه، ترکیه ای است. که تفاوت های سیار زیادی با لحجه ها و گویش های ترکی که ما در ایران ی شناسیم دارد. از این رو ممکن است حتی اگر در مناطق ترک و آذری نشین ایران به دنیا آمد باشید باز هم نتوانید به این زبان صحبت کنید و باید آن را یاد بگیرید.

البته لازم این نکته را بدانید که اگر با تور های مسافرت و یا به صورت دسته جمعی به این شهر سفر کنید مشکلی از بابت رفع نیاز ها برای شما به وجود نخواهد امد. تنها در صورتی که قصد سفری افرادی را داشته باشید شاید ارتباط برقرار کردن با مردم این شهر، فروشنده های مغازه ها، رستوران ها و نیز سایر افراد قدری برای شما دشوار باشد.

البته که به دلیل حجم سفر های زیاد از سایر نقاط دنا به این شهر، بیشتر مردم در این شهر به بان انگلیسی تسلط دارند از این رو می توانید به دانش انگلیسی خود تکیه کنید.

مذهب و فرهنگ

بر اساس داده هایی که در دسترس قرار دارد می توان گفت، همان طور که در کل ترکیه مذهب رسمی اسام است و بیش از 98 درصد ردم در این کشور مسلمان هستند. در این شهر نیز اینگونه است و بیشتر مردم مسلمان و اهل سنت هستند. البته اقلیت های مسیحی، یهودی و سایر ادیان را می توان در این بین دید.

از لحاظ فرهنگی نیز می توان آدانا را یکی از شهر های با تنوع بسیار زیاد دید. در این شهر و استان اقوان گونان گونی از ترک ها و عرب ها گرفته تا ترکمن ها و کریتانی ها، کرد ها و نیز سودانی های می توان یافت.

البته ساکنانی نیز در این شهر مهاجران کشور های اروپایی و شرق آسیا هستند از این رو شما که با بلیط هواپیما آدانا به این شهر می روید. با فرهنگ های مختلفی از سراسر درنیا مواجه خواهید بود. که این آداب و رسوم در لباس، نوع غذا و پوشش مردمان این شهر نیز نفوذ بسیاری داشته است.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما آدانا

برای این که بتوانید در سریع ترین زمان ممکن خرید اینترنتی بلیط هواپیما آدانا را انجام دهید، پارامتر های زیادی وجود دارد. شما در یک رزرواسیون آنلاین باید امکان دسترسیی به چندین مورد را داشته باشید آن هم به صورت هم زمان.

این که بتوانید از تاریخ های ارزان ترین پرواز ها در ماه های بعد با خبر باشید، اطلاعات کامل پروازی را مشاهده کنید، بتوانید به لیس کاملی از سفر ها که توسط آژانس های مختلف ارائه می شوند دسترسی داشته باشید و مواردی نظیر تعداد توقف ها در مسیر و نیز انتخاب صندلی در پرواز همه و همه از گزینه هایی هستند که یک فروشگاه اینترنتی باید در اخیار شما قرار دهد.

ما در آنی تیکت 24 تمام تلاش خود را می کنید تا شما بتوانید بصورت یکجا به همه ای گزینه ها دسترسی داشته باشید.

قیمت بلیط هواپیما آدانا

تصور بسیار از مسافران برای بحث قیمت بلیط هواپیما آدانا به مانند بسیار از مسیر های دیگری که برای سفر وجود دارد قدری اشتباه است. به این دلیل که بیشتر گردشگران و افرادی که از سفر های هوایی برای رفت و آمد در نقاط مختلف کشور و یا جهان استفاده می کنند، این دیدگاه را دارند باید صبر کرد تا نرخ پرواز به ارزانترین حد خود برسد.

این تصوری اشتباه است، به این دلیل که این شما هستید که با یک برنامه ریزی درست می توانید بهترین نرخ را برای سفرتان انتخاب کنید. چرا که فرایند تعیین قیمت برای پرواز ها بسیار پیجیده بوده و نمی توان با قطعیات در مرود آن صحبت کرد.

از این رو بهتر است این موارد را برای بدست آوردن بهترین بلیط هواپیما مد نظر داشته باشید:

*سعی کنید زیاد به تبلیغات گمراه کننده برای پرواز ارزان توجه نکنید.

*برنامه انعطاف پذیری برای خود در نظر داشته باشید.

*سعی کنید پرواز به شهر های نزدیک با نرخ بهتر را نیز در نظر بگیرید.

*از تخفیف های فصلی استفاده کنید.

*سعی کنید در فاصله زمانی مناسب پروازتان را رزرو کنید.

بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان

معمولا نمی توان گفت که در یک سفر خارجی بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان گزینه های مناسبی برای سفر هستند. به این دلیل که شما لازم دارید تا مراحل تهیه روادید از سفارت خانه کشور مورد نظرتان را انجام دهید و یا این که در یک مرحله قبل تر باید به دنبال کار های خروج از کشور باشید.

از این رو شاید انعطاف پذیری این دسته از بلیط هواپیما آدانا قدری برنامه شما را با مشکل مواجه کنید. البته اگر قصد دارید به صورت گروهی و ییا خانوادگی سفر کنید بد نیست تا لیست پرواز های چارتری و یا تور هایی که برای رفتن به این شهر وجود دارد را نیز ببینید.