با بلیط هواپیما اهواز می توانید به امتداد رود کارون سفر کنید، جای که این رودخانه این شهر زیبا را به دو بخش بزرگ تقسیم کرده است. بخش قربی این شهر بیشتر از خانه ها وساختمان های دولتی تشکیل شده و در بخش شرقی نیز بیشتر مسکونی و صنعتی بشمار می رود.

همچنین راه اهن اصلی شهر در بخش غربی و فرودگاه ان نیز در بخش شرقی رودخانه کارون واقع شده است. این شهر به دلیل قرار گیری در بخش جنوب غربی کشور و نزدیکی به مدار راس السراطان دارای اب و هوای بسیار گرم و شرجی است مخصوصا در تابستان. البته ایرن را نیز در نظر داشته باشید که به دلیل مشکلات ریز گرد ها و نیز آب و هوای بسیار گرم این شهر در سال های اخیر هشدار های جدی برای مسافرانی که از مشکلات تنفسی رنج می برند توسط سازمان جهانی بهداشت برای سفر به این شهر اعلام شده است.

تاریخ و پیشینه

در نگاه به تاریخ و پیشینه خطه خوزستان و علی الخصوص مرکز این استان گفتنی ها و نکات مهم بسیار است که در این جا سعی می کنیم به خلاصه ای از ان ها بپردازیم. گفته می شود نام این شهر شباهت بسیاری به کلمات “اواز” و “اواجا” دارد که در کتیبه ای مربوط به داریوش هخامنشی به آن اشاره شده است. همچنین در کتیبه نقش رستم نیز با دو عبارت “خاجا” و “خوجا” از آن یاد می شود.

دوران باستان

گفته می شود در ابتدا این شهر هرمزداردشیر که در حقیقت نام هرمز یکم سومین پادشاه ساسانی بوده است خطاب می شده. شهری که به گفته باستان شناسان در نزدیکی تاریانا که یکی از شهر های معروف ساسانیان است بنا نهاده شده. البته در منابع یونانی با نام آگنیس از این محل یاد می شود.

البته گفته می شود که بنای اصلی شهر امروزی مربوط به زمان اردشیر اول یعمی در حدود 300 سال بعد از میلاد مسیح صورت گرفته است.

قرون وسطی

قطعا برای مسافرانی که با بلیط هواپیما اهواز به این شهر سفر می کنند جالب خواهد بود کهف در زمانی که کل اروپا در قرون وسطی بسر می برند، این شهر در طول دور بنی اومیه و خلافت عباسیان در اوج دوران شکوفایی خود بوده، مکانی برای کشت و زرع نیشکر و نیز اینکه مهد بسیار از علمای زمان خود بوده.

خیلی از مورخان و جغرافی دانان برجسته قرون وسطی نظیر ابن حوقل، اصطخری، طبری، مسعودی، مستفوی قزوینی و المقدسی در نوشته های خود به این شهر و شکوه ان در ان دوران اشاره کردند. گفتنی است که دانشگاه جندی شاپور نیز به عنوان یکی از مراکز علم در ان دوران بسیار شهرت داشت.

زبان و لهجه

در تمامی نقاط این استان زبان و لهجه فارسی صحبت می شود. البته گویش های دیگری نیز در این منطقه صحبت می شوند که برای مثال گویش باستانی و بسیار قدیمی در این محدوده خوزی بوده که البته آن را با زبان خوزی نیز می شناسند. در این بین می توان سه گویش شوشتری، دزفولی و بهبهانی و در سمت دیگر لهجه های ماهشهری، آبادانی، خرمشهری، اهوازی و هندیجانی را از هم تفکیک کرد.

فرهنگ و مذهب 

از لحاظ فرهنگی و مذهبی می توانید اقوام مختلفی را در این شهر در کنار یک دیگر ببینید از اعراب و فارس ها گرفته تا بختیاری، دزفولی، لری و شوشتری. بیشتر مردم در استان خوزستان و مخصوصا خود این شهر از مسلمین شیعه تشکیل شده اند و در رده بعدی می توان به ساکنین اهل سنت اشاره کرد که بیشتر در کناره ها و امتداد رود کارون ساکن هستند. البته سایر اقلیت ها مانند آشوری، زرتشتی، یهودی و مسیحی نیز در این شهر به چشم می خورند.


خرید اینترنتی بلیط هواپیما اهواز

با انجام خرید اینترنتی بلیط هواپیما اهواز از سامانه ما می توانید این اطمینان را داشته باشید که برای تمامی مبدا های که به این شهر پرواز انجام می دهند از جمله شهر های داخلی تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، کویت، دبی و سایر شهر ها، همچنین مقصد هایی که از این شهر به آن ها پرواز وجود دارد بلیط هواپیما خود را رزرو کنید.

این شهر که در استان خوزستان واقع شده است با دارا بودن وسعتی در حدود 190 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر یکی از مهم ترین و اصلی ترین مناطق جنوب غرب ایران به شمار می رود و قطعا جاذبه های گردشگری بیشمار آن روز ها شما را به خود مشغول خواهد کرد.

قیمت بلیط هواپیما اهواز

اگر بدنبال گردشگری و جاذبه های بینظیر هستید، اجازه ندهید تا قیمت بلیط هواپیما اهواز مانع سفر شما شود. اگر به مرکز استان خوزستان سفر کردید حتما از یکی از شاهکاره ای معماری شهر یعنی پل سفید بازدید نمایید.

این پل تقریبا در حدود 90 سال پیش و در گیر و دار جنگ جهانی دوم توسط یک مهندس و معمار آلمانی به همراه همسرش و نیز کمک مردم محلی بر روی رودخانه کارون ساخته شد. یکی از تفریحاتی که بسیاری از گردشگران و مردم محلی برای سپری کردن زمان در این مکان در پیش می گیرند، نگاه به چشم انداز زیبای این پل بر روی رودخانه کارون و یا غذا دادن به مرغ های ماهیخواری است که در حوالی پل سفید و بر فراز رودخانه تجمع می کنند. در حقیقت این پل را نمادی برای شهر نیز میدانند.

بلیط لحظه آخری و چارتر

اگر به دنبال بلیط لحظه آخری و چارتر برای سفر به این شهر هستید، شاید تا حدود زیادی نرخ کم این پرواز ها کمک شایانی به شما بکند. به این دلیل که اگر بلیط لحظه آخری هواپیما را رزرو کنید، می توانید باقی بودجه خود را در مکانی مانند بازار عبد الحمید یکی از تاریخی ترین و قدیمی ترین مراکز تجاری این شهر خرج سوغات و یا تهیه مایحتاج خود کنید. این بازار در منطقه خیابان نظری پور واقع شده، گفته می شود تاسیس و رونق این بازار به زمان قاجارییه باز می گردد.