اگر قصد دارید تا از شهر بادگیر ها خود را به خطه خوزستان برسانید، روش ساده و آسان آن بلیط هواپیما اهواز یزد است. شهر یزد مرکز استانی با همین استانی با همین نام یکی از مناطق قدیمی و تاریخی ایران است که از گذشته تاکنون محل زندگی اقوام مختلف در ناحیه کویری و مرکز کشور بوده است.

جمعیت کنونی این شهر در حال حاظر 600 هزار نفر برآورد شده است و پهنه ای 160 کیلومتر مربعی را در بر می گیرد. قرار گیری آن در بخش مرکزی و کویری ایران باعث شده است که آب و هوایی گرم در طول قصل بهار و تابستان و از طرفی سرد و خشک در طول زمستان و پاییز داشته باشد. همچنین میانگین بارش های سالانه آن در ده گذشته 70 میلیمتر بوده است.

اما با این وجود از گذشته های دور مردم در این دیار زندگی می کردند و آثار گران بهای تاریخی را می توان در نقاط گوناگون این شهر دید. از جمله بافت قدیمی شهر که دارای خانه های ساخته شده از خشت و گل است. تغییرات اقلیی در این شهر باعث شده است تا مردمان این دیار سبک معماری متناسب با زندگی در این منطقه ابداع کنند. از همین جهت ساختار مکعب مستطیلی بزرگی به نام بادگیر را می توانید در گوشه و کنار شهر ببینید.

کار برد اصلی این سازه ها در خنک نگه داشتن بنا در طول روز های گرم سال است و همچنین از طرفی برای متعادل و مرطوب سازی هوا در روز های سرد تر مورد استفاده قرار می گرفته. که این بادگیر ها شهرت جهانی دارند. اگر سعی داشتید در این شهر زیبا گردش کنید حتما به سراق باغ دولت آباد و آب انبار رستم گیو بروید، تا از نزدیک بتواند عظمت و شکوه این سازه های زیبا را مشاهده کنید.

آثار تاریخی متعدد دیگری نیز در شهر یزد وجود دارند که در این بین می توان به مسجد امیر چخماق، مسجد سر ریگ، میدان قلعه، باغ مشیر الممالک، بازار قیصریه و مواردی از این دست اشاره نمود. اما اجازه دهید تا به بحث اصلی باز گردیم و در خصوص سفر به استان خوزستان بیشتر صحبت کنیم س در ادامه با ما همراه باشید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما یزد به اهواز

حتما تا کنون تجربه سفر های هوایی و یا مورادی دیگر مانند اتوبوس و یا قطار را داشته اید، به مانند همه این موارد خرید اینترنتی بلیط هواپیما یزد اهواز نیز با استفاده از رایانه های شخصی و یا تلفن همراه میسر است. لذا اگر تمایل دارد که سفری در این مسیر هوایی انجام دهید، تنها کافی است به سمامانه آنی تیکت 24 وارد شده و تاریخ و زمان مورد نظر خود را برای سفر بین این دو شهر انتخاب کنید.

فرودگاه شهر یزد در سال های1347تا 1350 تاسیس گردید، امروزه آن را به نام فرودگاه شهید صدوقی می شناسیم. این فرودگاه در بخش غربی شهر واقع شده است و برای دسترسی به آن باید از بلوار آزادگان استفاده نمایید. فاصله تقریبی این فرودگاه از مرکز شهر در حدود 9 کیلومتر است از این رو وقت زیادی برای رسیدن به آن نیاز نیست اما سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از پرواز خود را برای انجام مراحل و تشریفات لازم به محل فرودگاه برسانید.

بر اسا دسته بندی های سازمان هواپیمایی کشور، این فرودگاه عملا به منظور پرواز های داخلی در نظر گرفته شده است. اما در برخی از ماه های سال سفر هایی نیز از آن به مقصد کشور های سوریه، عراق و عربستان برای انجام مسافرت های زیارتی در نظر گرفته شده است.

قیمت بلیط هواپیما یزد اهواز

برای اینکه از قیمت بلیط هواپیما یزد اهواز آگاهی پیدا کنید، بد نیست تا نگاهی به سایر روش های سفر بین این دو شهر داشت باشیم. برای رفتن از این استان مرکزی کشور به سمت خوزستان دو راه وجود دارد، راه نزدیک تر که از سمت شهر های ابرکوه و آباده می گذرد 900 کیلومتر طول دارد و در صورت استفاده از ماشین های شخصی و یا اتوبوس 10 الی 11 ساعت به طول می انجامد.

مسیر دیگری نیز وجود دارد که با گذر از نایین و اصفهان در نهایت دزفول شما را به مقصد می رساتند که این راه نسبت به مسیر قبلی طولانی تر بوده و پس از طی 1050 کیلومتر به سمت غرب به شهر مورد نظر خود می رسید،در زمانی حدود 14 ساعت.

در صورتی که شما با استفاده از پرواز می توانید این بازه زمانی را به 1.5 نیم کاهش دهید. در اینجا مسئله ای که پیش می اید این است که آیا یک سفر هوایی به صرفه تر است و یا انتخا راه های زمینی. بهتر است پس از انتخاب تاریخ برای حرکت و برنامه ریزی سفرتان نگاهی به لیست قیمت ها در سامانه ما داشته باید. اگر زمان درستی را برای رزرواسیون انتخاب کنید، قطعا می توانید به ارزانترین نرخ ها دسترسی داشته باشید.

لازم به ذکر است که برنامه سفر های فرودگاه شهید صدوقی به مانند تمامی فرودگاه های کشور از پیش تایین شده است از این رو می تاون گفت که معمولا یک الی دو پرواز در طول هفته بین این دو شهر و یا به صورت برعکس با بلیط هواپیما اهواز به یزد بین این دو شهر انجام می شود.

بلیط لحظه آخری و چارتر

در صورتی که بخواهید سفری ارزان داشته باشید می توانید از بلیط لحظه آخری و چارتر استفاده کنید. البته همیشه و در هر مسیر دیگری در پرواز های داخلی این نکته را به یاد داشه باشید که این دسته از بلیت پروازبرای همه روز های وجود ندارند.

در واقع بسته به شرایط گوناگون نظیر افزایش و یا کاهش تردد مسافر در طول روز های مختلف سال، ممکن است تغییراتی در ارائه بلیط و خدمات برای مسافران صورت بپذیرد اما معمولا در روز های پر تردد احتمال این بیشتر وجود دارد ک بتوانید صندلی پرواز بلیط هواپیما یزد و بلیط هواپیما اهواز خود را به این روش رزرو کنید.