از استان هرمزگان راه های متنوعی به خطه خوزستان وجود دارد، در این بین سریع ترین راه دسترسی را می توان بلیط هواپیما بندرعباس اهواز دانست. شهر مبدا شما، مرکز استان هرمزگان و شهری بندری در نزدیکی تنگه هرمز است. در قدیم آن را بندر گمبرون می دانستند که به دلیل فتح تاریخی این منطقه توسط شاه عباس صفوی و شکست پرتقالی ها که در آن زمان این منطقه را اشغال کرده بودند به نام بندرعباس تغییر پیدا کرد.

امروزه این بندر یکی از مراکز مهم تجاری، کشتی سازی و تبادلات اقتصادی کشور شناخته می شود و از همین رو جایگاه های بندری و اسکله های متعددی نظیر شهید حقانی، که یک پایانه حمل و نقل دریایی محسوب می شود، یندر شهید باهنر و رجایی برای تبادلات باری و دریایی، فرودگاه و راه آهن در آن احداث شده است.

جمعیت این شهر جنوبی در حدود 600 هزار نفر بر آورد شده است و وسعت تقریبی آن 70 کیلومتر مربع می باشد. به دلیل قرار گیری در دامنه های جنوبی و کم ارتفاع زاگرس، همچنین تابش مستقیم نور آفتاب در مدار جغرافیایی 27 درجه و نزدیکی به دریا، در اکثر روز های سال دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است و میزان بارش سالیان در این بخش از کشور 160 میلیمتر گزارش شده است.

در اداه با ما همراه باشید تا به بررسی های بیشتری در مورد مسیر هوایی این شهر به سمت استان خوزستان و نکاتی در مورد این سفر بپردازیم.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما بندرعباس به اهواز

با توجه به گستردگی امکانات و فضای مجازی، رزرو آنلاین بلیط هواپیما بندرعباس به اهواز به آسانی و از طریق اپلیکیشن و یا سامانه آنی تیک 24 میسر است. اگر رزرواسیون را به انجام رسانیده اید، تنها کافی است تا منتظر انجام پرواز باشید.

احداز فرودگاه در این شهر بندری به سال های 1330 تا 1340 باز می گردد. در ابتدا محل فرودگاه این شهر در قسمت شمالی آن و در فاصله 20 کیلومتر از شهر به سمت سیرجان واقع شده بود.

اما اندکی بعد تصمیم دولت وقت بر این بود تا محل این فرودگاه تغییر کند و به بخش کنونی و شرقی شهر انتقال یافت. فاصله آن از مرکز شهر 5 کیلومتر است از این رو خیلی سریع می توانید بهفرودگاه بین المللی شهدای پرواز 655 هما  دسترسی داشته باشید. امروزه این فرودگاه یکی از مرکاز پر رفت و آمد همایی کشور است و در طول ماه بیش از 1000 پرواز داخلی و خارجی بلیط هواپیما بندرعباس و بلیط هواپیما اهواز از آن انجام می شود.

قیمت بلیط هواپیما بندرعباس به اهواز

برای اینکه درک بهتری نسبت به قیمت بلیط هواپیما بندرعباس اهواز داشته باشیم، بهتر است نگاهی به وضعیت جغرافیایی و دیگر راه های دسترسی بیاندازیم. از این رو می وان نتیجه بهتری گرفت که آیا یک سفر هوایی تصمیمی معقول و به صرفه است یا خیر.

اگر به نقشه های آنلاین سری بزنیدف خواهید دید که برای این سفر باید چیزی نزدیک به 1100 کیلوتر به سمت غرب در امتداد سواحل خلیج فارس، از استان های هرمزگان و بوشهر عبور کنید و در نهایت به خوزستان و شهر مقصد برسید.

در بهترین حالت و با فرض این که سرعت مناسبی برای سفر با ماشین شخصی داشته باشید، نیاز به 14 ساعت رانندگی بی وقفه خواهید داشت. همچنین برای سفر با اتوبوس نیز شرایط به همین ترتیب است.

و گفتنی است که در این مسیر، بر طبق نقظه را هاهن کشور مسیر برای سفر با قطار وجود ندارد. جدای از بحث زمان کاملا مشخص است که با توجه به شرایط اقتصادی حال حاظر در مواردی زینه سفر های زمینی و هوایی چندان اختلافی ندارند.

از این رو شما می توانید با یک انتخاب درست و نرخ کم، ارزانترین بلیط هواپیما بندرعباس اهواز را ررزو کنید.

بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان

بر اساس اطلاعات پرواز فرودگاه، معمولا 2 الی 3 روز بسته به شرایط و حجم مسافر برای سفر در این مسیر هوایی در نظر گرفته می وشد از این رو شاید پیدا کردن بلیط لحظه اخری و چارتر ارزان در هر تاریخی امکان پذیر نباشد. از همین جهت نباید گول برخی تبلیغات را خورد.

 لذا بهتر است چه در مسیر رفت و یا برگشت که با بلیط هواپیما اهواز به بندرعباس انجام می شود به دنبال رزرو سیستمی باشید. یعنی پرواز هایی که از قبل زمان بندی و نرخ ان ها مشخص هستند تا بتوانید سفر خود را با برنامه بهتری پیس ببرید.