برای اینکه بتوانید سفری بسیار اسان از شمالبه جنوب کشور انجام دهید، می توانید بلیط هواپیما رشت اهواز را رزرو نمایید. این دو شهر به دلیل موقعیت قرار گیری، اقتصاد، جمعیت و وسعت اهمیت زیای دراند و به دلایل گوناگون جز شهر های شناخته شده کشور هستند.

مرکز استان گیلان شهری است در دامنه های غربی و رشته کوه البرز و بخش جنوبی دریای خزر، شهری با جمعیتی 800 هزار نفری که با بارش های سالیانه 1400 میلی متر در طول سال یکی از پر باران ترین شهر هی کشور به حساب می آید.

وسعت آن 170 کیلومتر مربع بر آورد شده است. همن طور که گفته شده بارش های فصلی و سالیانه در این شهر زیاد هستند از این رو بیشتر روز های سال در این شهر ابری است. همچنین عبور مسیر های رودخانه ای از این شهر زیبای خاصی به آن بخشیده است. گوهررود و زرجوب رودخانه هایی هستند که از بخش های از این شهر عبور می کنند و بهد از حدود 40 کیلومتر وارد تالاب انزلی می شوند.

در این بین شما قرار است با استفاده از یک سفر هوایی خود را به بخش جنوب غربی کشور و مرکز استان خوزستان برسانید. جایی که نسبت به رشت، دارای آب و هوایی کاملا متفاوت است.

علت این تفاوت این است که، در بخش های جنوبی و جنوب غربی زاگرس از ارتفاع کوه ها کاسته می شود و از طرفی به زمین هایی میرسیم که بیشتر جلگه ای هستند. از همین رو ارتفاع کم قادر به نگه داشتن رطوبت خلیج فارس نیست و جهت باد ها و جریان های هوایی هم  به گونه ای است که از بارش های زیاد جلوگیری به عمل می آورد.

در واقع این قضیه در گزارش های هواشنسی نیز به شدت مشهود است و همان طور که گفتیم، درست است که این ناحیه در نزدیکی خلیج فارس قرار دارد و رودخانه عظیم کارون نیزاز بخش هایی از این شهر عبور می کند اما میزان بارش سالیانه در این شهر 210 میلی متر گزارش شده و تعداد روز های آفتابی در طول سال نیز زیاد است.

در اکثر بخش های استان خوزستان، تابستان ها بسیار گرم و مرطوب هستند و در زمستان ها هوا معتدل است. از همین رو بهتر است فصل درسی را برای سفر به این استان انتخاب نمایید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما رشت به اهواز

اگر به نقشه های هوایی شهر مرکزی استان خوزستان نگاهی داشته باشید، متوجه خواهید شده که رودخانه کارون این شهر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می کند. از این رو اگر خرید اینترنتی بلیط هوپیما رشت اهواز را انجام می دهید، در بخش شرقی کارون پا بر زمین خواهید نهاد، در واقع در بخش شمال شرقی شهر و نزدیکی بلوار نفت، کوی مهندسان و کوی شایسته.

از آنجایی که این فرودگاه در محدوده شهری واقع شده است، برای جابجای زمینی، مشکلی نخواهید داشت، زیرا اتوبوس ها و تاکسی های شهری برای تردد مسافران از فرودگاه به سایر مناطق شده در نظر گرفته شده است.

این فرودگاه بین المللی اهواز که اخیر به یاد سردار شهید، سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری شده است، جز آن دسته از فرودگاه هایی است که روزانه بین 20 تا 40 پرواز داخلی وخارجی در ان انجام می شود. البته بیشتر پرواز های خارجی آن به مقصد هر های زیارتی عراق و مکه صورت می پذیرند. از همین رو اگر مایل باشید برای زیارت به این شهر ها سفر کنید می توانید بلیط پرواز خود را از طریق این فرودگاه رزرو کنید.

مقصد های پروازه ای داخلی این فروگاه نیز بسیار گسترده هستند، از پایتخت کشور گرفته تا مشهد در شرق، اصفهان و شیراز در مرکز، تبریز، اردبیلو رشت در شمال غرب و بسیاری دیگر از شهر های کشور که در اینجا ذکر نشده اند.

برای اینکه از هر کدام از این شهر های سفری را به مرکز استان خوزستان انجام دهید و یا به شهر مبدا خود بازگردید، می توانید با استفاده از آنی تیکت 24، ر تمامی مسیر هایی که رواز وجود دارد رزرواسیون اینترنتی را انجام دهید. برای مثال اگر از استان گیلان به این شهر سفر می کنید، خیلی راحت و با انتخاب یک گزینه می توانید بلیط هواپیما اهواز به رشت را رزرو کنید.

قیمت بلیط هواپیما از رشت به اهواز

اگر نگاهی به فواصل بین شهر مبدا و مقصد داشته باشید، راحت تر می توانید تخمینی از راه های مختلف سفر بزنید و نرخ هر کدام را با قیمت بلیط هواپیما از رشت به اهواز مقایسه کنید. از این رو بهتر می توان تصمیم گرفت که آیا یک سفر هوایی مناسب تر است و یا دیگر را های دسترسی.

بر اسا داده های نقشه های جغرافیایی، فاصله  مرکز استان گیلان تا مرکز استان خوزستان، نزدیک به 1000 کیلومتر بر آورد شده است. این بدان معنی است که در صورتی که شما با یک سرعت مناسب برای حرکت در جاده رهسپار این شهر شوید، بازه زمانی 12 الی 14 ساعت را برای رانندگی نیاز خواهید داشت.

از طرفی راه های دیگر دسترسی مانند اتوبوس نیز به همین میزان وقت گیر هستند و ممکن است خستی زیادی برای شما به همراه داشته باشد. در حالی که شما می توانید با صرف هزینه ای معقولی در زمانی در حدود 1 ساعت خود را به شهر مقصد خود برسانید.

بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان

روش های گوناگونی وجود دارد تا بتوانید بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان را برای این مسیر هوایی بلیط هواپیما رشت و بلیط هواپیما اهواز رزرو کنید. پرواز های لحظه آخری حالت خاصی از بلیط های چارتری هستند اما تفاوت ان ها دقیقا در چیست؟ اولین نکته قیمت کمتر آن ها است و از طرفی برنامه دقیقی نیز برای فروش این بلیط ها وجود ندارد. یعنی نمی توان انتظار داشت در هر تاریخی در طول سال بتوانید بلیط لحظه آخری را رزور کنید.