در این مقاله قصد داریم تا به بلیط هواپیما تبریز اهواز بپردازیم، مسیر هوایی که کریدر ارتباطی شمال غرب به جنوب شرق کشور است. استان آذربایجان شرقی یکی از استان های شمال غربی کشور است که به دلیل غرارگیری در ارتفاعات البرز دارای آب و هوای سرد و یخبندان های طولانی در فصل پاییز و زمستان و همچنین معتدلی در فصل بهار و تابستان است.

در نقظه مقابل استان خوزستان به دلیل قرار گیری در عرض های جغرافیایی پایین و همچنین نداشتن کوهستان های مرتفع، علی رقم قرار گیری در کنار خلیج فارس دارای آب و هوایی گرم و مرطوب در اکثر فصول سال است مخصوصا بهار و تابستان.

از همین رو حتما اگر در فصلی مثل زمستان بین این دو شهر سفر کنید، درجه حرارت هوا در اهواز شما را غافل گیر خواهد کرد. این شهر در با مسحات 170 کیلومتر مربع در بخش جنوب غربی استان خوزستان واقع شده است.

بر اساس اطلاعات سرشماری، به عنوان یکی از کلان شهر های کشور جمعیتی بالغ بر یک ملیون نفر را در خود جای داده است و اقوامی که در این منطقه ساکن هستند غالبان عرب، بختیاری و فارس هستند. البته بد نیست این را نیز بدانید که اکثر مردم در این محدوده به گویش و لهجه خاصی از زبان عربی صحبت می کنند.

خرید آنلاین بلیط هواپیما از تبریز به اهواز

اگر مشتاق هستید به بخش های جنوبی کشور سفر کنید و از جاذبه های مختلف این منطقه دیدن کنید، خرید آنلاین بلیط هواپیما از تبریز به اهواز شیوه ای راحت برای سفر است.

قبل از بررسی جاذبه های این شهر گرم جنوبی، اجازه به دهید تا به این نکته اشاره کنیم که، مقصد شما در این شهر فرودگاه بین المللی این شهر است که به تازگی به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی تغییر نام یافته است.

این مجموعه در بخش شرقی شهر واقع شده است و فاصله چندانی تا مرکز شهر ندارد از این رو می توانید برای جابجایی از تاکسی های فرودگاه، اتوبوس، تاکسی های درون شهری و یا اینترنتی استفاده نمایید که کاملا به صرفه هستند.

قیمت بلیط هواپیما تبریز اهواز

شاید اگر موارد زیر را با هم مرور کنیمف خد شما به این نتیجه برسید که قیمت بلیط هواپیما تبریز به اهواز به هر میزانی هم که باشد، ارزرش رزرو کردن را دارد. البته معمولا نرخ پرواز ها در بسیاری از روز های سال معقول و بصرفه هستند.

فاصله ای که بر اساس نقشه های جغرافیایی بین این دو شهر وجود ارد 1120 کیلومتر بر آورد شده است. در واقع این نزدیک ترین مسیر است که از استان های آذرباسجان غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان عبور کرده و در نهایت به خوستان ختم می شود.

اگر بخواهید این مسیر را رانندگی کنید زمان نزدیک به 15 الی 14 ساعت طول واهد کشید تا خود را به مقصدتان برسانید. از طرفی اگر بخواهید از اتوبوس ها نیز استفاده کنید، باز هم یک مشکل وجود دارد.

این که اکثر این مسیر ها جاده های کوهستانی هستند و به دلیل برف گیر بودن بخش غربی ممکن است جاده های مسدود شود و یا تردد بسیار کند تر صورت بگیرد. طبیعی است که فصل مناسب برای سفر به استان خوزستان و مناطق جنوبی کشور اواخر زمستان و یا آغاز پاییز است.

چرا که گرمای هوای در جنوب برای بیشتر مسافرانی که بومی این منطقه نیستند قابل تحمل نیست. التبه شاید روش دیگری به نظر شما برسذ که استفاده از قطار است. اما باز هم برای رفتن از تبریز به اهواز باید یک سفر از شهر مبدا به پایتخت انجام دهید و سپس از تهران به سمت جنوب حرکت کنید.

این کار علاوه بر این که هزینه اضافی برای شما به همراه دارد، هماهنگی بین دو سفر را نیز سخت تر می کند و ممکن است قدری سرگردان شوید. از همین رو بهتر است برای سفر بازگشت خود نیز بلیط هواپیما اهواز به تبریز را به آسانی رزرو نمایید تا با خیال آسود بتوانید به گشت و گذار در سفر بپردازید.

بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان

اگر به دنبال این هستید که سفری ارزان داشته باشید می توانید گزینه ای را در برنامه سفرتان در نظر بگیرد. و ان بلیط لحظه اخری و چارتر ارزان است. البته باید این نکته را نیز گوشزذ کرد که در صورت این پرواز ها برای شما مناسب هستند که وقت و ابتکار عمل لازم را در اختیار داشته باشید.

چرا که داشتن ک برنامه منعطف در این باره شرز لازم است. به این دلیل که پرواز های زیادی در اول هفته بین این دو شهر انجام نمی شوند و شاید دو الی سه پرواز در لیست برای شما نمایش داده شود. به همین دلیل بهتر است در روز های پر رفت و آمد تر به مانند ایام عید نوروز و یا تعطیلی های طولانی تر برای رزرو این نوع از بلیط هواپیما تبریز و بلیط هواپیما اهواز برنامه ریزی کنید.