راه هایی متنوعی برای سفر کردن از ایرن به کشور عراق وجود دارد، یکی از این روش ها بلیط هواپیما بغداد است که می توان از آن به عنوان کوتاه ترین و سریع ترین روش برای رفتن به این کشور و شهر یاد کرد.

این شهر به عنوان بزرگترین شهر عراق و پایتخت آن به حساب می آید، همچنین آن را بعد از قاهره در مصر و ریاض در عربستان به عنوان سومین شهر بزرگ جهان عرب می شناسند.

بر اساس شواهد این شهر در امتداد رود دجله و در اوایل قرن 8 میلادی شکل گرفت و کمی بعد به پایتخت خلافت عباسیان تبدیل شد. به فاصله کمی بعد از تاسیس، این شهر به یکی از مراکز مهم تجاری، فرهنگی، و اندیشه ای جهان اسلام بدل شد.

از طرفی وجود مکتب های فکری مختلف و همچنین حضور اقوام گوناگون و نیز گرد هم آمدن افراد با ادیان متفاوت، خیلی سریع باعث شد تا آوازه این شهر در جهان به عنوان یکی شهر فرهنگی و علمی مذهبی در جهان بپیچد. کما اینکه در متون تاریخی و فرهنگ های دیگر به این شهر القابی نظیر دار العلوم داده بودند.

تاریخ و پیشینه

در بحث تاریخ و پیشینه شهر گفتنی ها بسیار است و بلیط هواپیما بغداد و سفر به این شهر می تواند فرصتی برای بازگو کردن بخشی از این روایات تاریخی باشد. در بیشتر دوران حکومت خلفای عباسی و دوران طلایی اسلامی، یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر های جهان به شمار می آمده و جمعیت آن به بیش از یک ملیون نفر می رسیده.

در سال 1257 میلادی، آتش حملات مغول ها به این شهر رسید و صدمات بی شماری در پی تاخت و تاز این قوم به بغداد وارد شد. و باعث گردید تا یک دوره تاریخی از زوال و رکود بر آن حکم فرما شود.

چرا که ظهور و بروز اشخاص مختلف برای بدست گرفتن قدرت شهر دوره ای نسبتا طولانی از جنگ ها و کشمکش های داخلی بر سر قدرت را برای مردمان این دیار به همراه آورد.

پس از گذشت قرن های متوالی و بعد از به رسمیت شناختن شدن عراق به عنوان یکی منطقه حکومتی مستقل بر اساس قرارداد بین النهرین در سال 1932 میلادی، این شهر کمکم و مجددا شروع به رشد کرد. و بخشی از اهمیت و ویژگی های سابق خود را به عنوان نمادی از فرهنگ عربی باز پس گرفت.

بعد از دوره ای نچندان کوتاه جمعیت این شهر به حدود 7 الی 8 ملیون نفر رسید.

دوران معاصر

اگر به با بلیط هواپیما بغداد به این شهر سفر می کنید باید اطلاعاتی نیز در باب دوران معاصر این کلان شهر داشته باشید. در دهه های اخیر این شهر بیشتر در گیر مشکلات زیر ساختی اساسی بوده است.

از زمان جنگ بین دو کشور ایران و عراق بگیرید تا زمان اشغال نظامی این کشور در سال 2003 توسط نیرو های آمریکایی باعث شده تا صدمات زیادی به زیر ساخت های اصلی شهر وارد بیاید.

همچنین بروز جنگ های داخلی و گروه های شورشی متعدد که امنیت این شهر را تحدید کردند باعث شد تا در سال 2018 این کلان شهر به عنوان کم توریست ترین شهر جهان شناخته شود.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما بغداد

اگر به دنبال این هستی که خرید اینترنتی بلیط هواپیما بغداد را به بهترین نحو ممکن انجام دهید به شما پیشنهاد می دهیم تا به سامانه انی تیک 24 سری بزنید و لیست نرخ ها و تاریخ های ممکن را بررسی نمایید.

البته جدای از بحث رزرو آنلاین پرواز شما به گزینه های دیگری نیز نیاز دارید و ان بحث اقامت  در این شهر است. اگر مایل باشید می توانید به آسانای هتل های 4 تا 5 ستاره را در این شهر پیدا کنید، ابته معمولا تور های سفری و یا زیارتی این کار را برای شما انجام می دهند.

چرا که هزینه این هتلف ها از شب بین 200 تا 300 دلار شروع می شود که هزینه سفرتان را به شدت بالا می برد. از همین رو می وانید راه های دیگری را نیز مثل هتل های کم هزینه تر و یا اجاره خانه برای اقامت را نیز مد نظر دشته باشید.

قیمت بلیط هواپیما بغداد

در شرایطی که به دنبال قیمت بلیط هواپیما بغداد هستید، باید چند مطلب را در نظر بگیرید. بر اساس این که شما چه زمانی تصمیم به رزرواسیون پرواز خود می گیرید، نرخ پرواز می تواند متفاوت باشد.

درواقع دو عامل تاثیر گذازی بیشتری دارند، انکه چقدر و با چه فاصله زمانی از پرواز اعلام شده بلیط هواپیما را خریداری نموده اید و دوم اینکه کلاس پروازی انتخابی شما کدام یک از انواع اکونومی، بیزنس و یا فرست کلاس است.

بر اساس این گفته می توان گفت نرخ پرواز از چند صد دلار تا چند هزار دلار می تواند متفاوت باشد. البته ما به شما این امکان را می دهیم تا با استفاده از فیلتر هایی که در سامانه ما وجود دارد، ارزانترین پرواز ها را برای تاریخ های مد نظرتان خریداری نمایید.

بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان

نکته ای که برای بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان باید مد نظر داشته باشید این است که، این نوع از بلیط ها را زمانی م توانید رزرو نمایید که از انجام سفر خود مطمئن هستید و مراحل اخذ روادید را برای وردود به این کشور انجام داده اید.

انواع مختلفی برای ویزا این کشور وجود دارد از توریستی بگیرید تا کاری و زیارتی. می توان گفت هزینه ویزا برای گذرنامه های غیر دیپلماتیک بسته به مدت زمانی که شخص می خواهد با بلیط هواپیما بغداد به این شهر سفر کند و در آنجا اقامت داشته باشد چیزی بین 50 تا 150 دلار است.