اگر در ماه محرم با خرید بلیط هواپیما زاهدان بندرعباس به این شهر جنوبی سفر کنید، شاهد برگزاری مراسم عزاداری متفاوتی خواهد بود. مراسم عزاداری سید الشهدا در این شهر سابقه ای بسیار طولانی دارد و از دیرباز عشق به امام حسین در این سرزمین وجود داشته است. استان هرمزگان دارای مراسم ویژه ای در ده روز اول محرم می باشد. اگر به دیدن این گونه مراسم علاقه مند هستید و دوست دارید با نحوه ی عزاداری ها در شهر های مختلف ایران آشنا شوید با خرید بلیط هواپیما بندرعباس به این شهر سفر کنید.

نوحه خوانی در این شهر با زبان محلی صورت می گیرد و بسیار سوزناک و آهنگین می باشد. دسته های سینه زنی به صورت ایستاده و دایره وار به سینه زنی مشغولی می شوند. مردان دایره هایی را تشکیل داده و با دست رست سینه می زنند و با دست چپ کمربند فرد عزادار کناری خود را گرفته و می چرخند.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما زاهدان بندرعباس

تعزیه خوانی و علم گردانی نیز جر مراسم های اصلی این شهر است که هر ساله با شکوه برگزار می شود و می توانید پس از خرید اینترنتی بلیط هواپیما زاهدان بندرعباس از تزدیک شاهد برگزاری این مراسم باشید. یکی از مراسم جالبی که در این شهر انجام می شود غسل دادن علم می باشد. برای غسل دادن علم ها آن ها را به آب دریا می اندازند و طی مراسم خاصی این کار را انجام می دهند که اگر خوش شانس باشید می توانید قبل از برگشت و خرید بلیط هواپیما زاهدان از نزدیک این مراسم را نیز ببینید.

سنگ زنی که به آن چک چکو گفته می شود یکی دیگر از مراسم سنتی عزاداری می باشد که در این شهر و تنها در برخی از مساجد آن برگزار می شود. متاسفانه این مراسم در حال کمرنگ شدن می باشد که از جوانان می خواهیم در زنده نگه داشتن آداب و رسوم سنتی خود بیشتر تلاش کنند. تابوت گردانی نیز یکی از مراسم دیدنی شهر می باشد که همراه نواختن سرنا و دهل همراه می باشد؛ این کار را برای جمع کردن نذورات انجام می شود. امید است بتوانید قبل از خرید بلیط هواپیما بندرعباس به زاهدان این مراسم را نیز ببینید.

قیمت بلیط هواپیما زاهدان بندرعباس

یکی دیگر از مراسم بسیار زیبایی که در این شهر و در ایام محرم انجام می شود رقص حجله یا حجله گردانی می باشد. این مراسم در شب نهم محرم صورت می گیرد و برای بازدید از این مراسم منحصر به فرد می توانید پرداخت قیمت بلیط هواپیما زاهدان بندرعباس را به این زمان موکول کنید. این حجله نمادی از حجله حضرت قاسم می باشد که با آیینه و قالیچه و انواع وسایل تزئینی آراسته شده است.

و در انتها مراسم ویژه عاشورا که با شکوه تمام در بندرعباس و دگر شهرهای استان هرمزگان برگزار می شود اصلی ترین بخش این مراسم می باشد. همچنین شام غریبان نیز در شب یازدهم محرم طبق مراسم خاص برگزار می شود.آخرین مراسمی که برگزار می شود مراسمی به نام آمدن بنی سعد در شب دوازدهم می باشد. گرچه این مراسم نیز تقریبا کمرنگ شده است اما هنوز هم در برخی از شهرهای استان و برخی مساجد شهر برگزار می شود. عملا تا اربعین مراسم خاصی برگزار نمی شود.

رزرو ارزانترین بلیط چارتر و لحظه آخری

امروزه با گسترش علم و صنعت این امکان را خواهید داشت که به راحتی با رزرو ارزانترین بلیط چارتر و لحظه آخری در میان شهرها سفر کرده و با فرهنگ و آداب رسوم مختلف شهرها آشنا شوید.