در این مقاله در کناب بلیط هواپیما بیرجند به مباحث دیگری در خصوص این شهر نیز می پردازیم که در هنگام سفر، قطعا لازم خواهد بود. این شهر مرکز استان خراسان جنوبی است و شهرت آن در زعفران، زرشک، عناب و صنایعی مانند فرش دست باف است. جمعیت این شهر در حال حاظر حدود 500 هزار نفر تخمین زده می شود.

به دلیل قرار گیری در شرق ایران پتانسیل رو به رشد بسیار با لای از لحاظر تجاری و اقتصادی دارد و پیشبینی ها حاکی از ان است که در سال های آینده این شهر به یکی از مراکز مهم تجاری شرق کشور بدل خواهد شد.

تاریخ و پیشینه

اگر به تاریخ و پیشینه این شهر نگاهی داشته باشیم، می توان اولین اشارات تاریخی به این شهر را در کتاب جغرافیای معجم البلدان نوشته یاقوت حموی یکی از جغرافیدانان و گردشگران قرن 13 میلادی دید. وی از این شهر به عنوان یکی از زیبا ترین شهر های قهستان یاد می کند. شاید قبل تر از این این مکان منقطه ای بسیار کوچک بوده و در حقیقت بخشی روستای به شمار می آمده زیرا اشارات چندانی به آن صورت نگرفته. بلیط هواپیما بیرجند فرصتی برای شما است تا با گوشه و کنار تاریخی این بخش از جغرافیای کشور بیشتر آشنا شوید.

اگرچه که منطقه و محدوده جغرافیای بیرجند، حتی قبل از به وجود آندن این شهر، اهمیت و موقعیت سیاسی ویژه ای در محدوده شرقی ایران داشته است. برای مثال در کتاب احیا الملوک نوشته شاه حسین سجستانی به همین این مکان اشاره شده. جدای از آثار ادبی و جغرافیایی، می توان نشانه های باستانی نیز در این متطه دید برای مثال سنگ نوشته یا کتیبه لاخ-مزار که در روسای کوچ، حدود 25 کیلومتری جنوب شرق این شهر وجود دارد خود نشان دیگری بر حضور مردم در زمان های گذشته در این منطقه است.

فرودگاه 

فرودگاه بین المللی بیرجند در بخش حومه شهر و در قسمت شمال شرقی ان واقع شده است. به دلیل موقعیت مهم و ژئوپلیتیکی پروژه ساخت این فرودگاه در سال 1933 میلادی آغاز گردید که در ان زمان به عنوان سومین فرودگاه ایران به شمار می رفته. برنامه اصلی پرواز از این شهر به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد و نیز مهر آباد تهران به صورت روزانه و مستقیم زمان بندی شده است.

 می توان پرواز بیرجند به مدینه را که در ژانویه سال 2008 میلادی صورت گرفت به عنوان نقطه عطفی در فعالیت این سایت پروازی در نظر گرفت زیرا از آن زمان به بعد پرواز های بین المللی دیگری نیز از مبدا آن به سیر شهر های زیارتی نظیر کربلا و نجف نیز انجام شدند. در حقیقت بعد از اولین پرواز بین المللی بود که باند فرودگاهی جدید ان به طول 4000 متر افتتاح گردید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما بیرجند

اگر تمامی مراحل لازم را برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما بیرجند انجام داده اید می توانید با صرف زمان اندکی برنامه سفر خوبی را به این شهر برای بازدید از جاذبه های دیدنی، گردشگری و طبیعی این شهر تدوین کنید. برای مثال می توانید از موزه های این شهر آغاز کنید. در اولین قدم بهتر است از مجموعه باغ اکبریه واقع در بخش شمالی شهر دیدند بفرمایید. این باغ در دوره قاجار ساخته شده و یکی از زیبا ترین باغ ها با معماری ایرانی است که می توانید در سطح شهر ببینید. موزه مردم شناسی و تاریخی شهر نیز در همین مکان قرار دارد.

مقصد بعدی شما می تواند بافت قدیمی شهر و خیابان منتظری باشد، جایی که می توانید در کوچه پس کوچه های قدیمی این شهر که هنوز حل و هوای گذشته را دارند به گشت و گذار بپردازید و از موزه های مشاهیر در خانه پردلی، میراث پهلوانی در محل زورخانه امیر عرب و نیز مدرسه شوکتیه دومین مدرسه ایران دیدن کنید.

قیمت بلیط هواپیما بیرجند

مرکز استان خراسان جنوبی شهری نسبتا کوچک و آرام است و بنا بر این قیمت بلیط هواپیما بیرجند چندان در طول سال یا ماه افزایش خاصی نسبت به شهر های دیگر کشور ندارد. از همین رو با هزینه و نرخی ارزان نیز می توانید به گشت و گذار در ان بپردازید.

برا مثال قلعه بیرجند و اقع در بخش شمال غربی شهر یکی از گزینه هاهیی است که باید حتما از آن بازدید کنید. پس از باز سازی این قلعه در دهه هفتاد درب های آن به روی گردشگران در روز های مختلف هفته باز است. قطعا شکوه و عظمت برج های چهارگوشه قلعه و نیز فضای دلنشین ان با درختان کاج اطراف ان شما را مجدوب خود خواهد کرد.

از دیگر مناطقی که می توانید به آن بروید، منطقه بند دره است. سدی خاکی که در قسمت جنوبی شهر و در سلسله کوه های باقران قرار دارد. احداث این سد خشتی و آجری به دوره قاجاریه باز می گردد و ارتفاع آن حدود 16 متر از سطح زمین است.

بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان

بیشتر مسافران دررفت و امد های خود به دنبال بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان هستند اما همیشه بحث بر سر این است که آیا می توانید این دسته از پروازها را رزرو کرد و یا اینکه آیا روز های خاصی برای اعلام این نوع از بلیط هواپیما وجود دارد یا خیر.

پیشنهاد ما به شما این است که برای بلیط لحظه آخری هواپیما از سیستم اطلاع رسانی سامانه ما استفاده کنید، به این صورت که با ساخت یک حساب کاربری می توانید از ارزان ترین پرواز ها و نیز بلیط چارتر هواپیما در روز های مختلف سال مطلع شوید. بلیط هواپیما بیرجند معمولا بیشتر به صورت سیستمی ارائه می شود.