کشک بادمجان یکی از غذاهای سنتی و بسیار مقوی و خوشمزه ی بیرجند می باشد که پس از خرید بلیط هواپیما کیش بیرجند باید آن را امتحان کنید. برای چشیدن طعم واقعی این غذا می توانید به رستوران هتل کوهستان و یا رستوران سنتی شمس العماره مراجعه کنید. این غذا با کشک های دیگر مکان ها بسیار متفاوت می باشد. در ظرفی به نام تغار این کشک همراه با گردو سابیده می شود و سپس وقتی به غلظت مناسب رسید در قابلمه ریخته می شود و با بادمجان و نعناع داغ و سیر داغ تزیین می شود.

این غذا بسیار خوشمزه می باشد و همه ی افراد با هر نوع ذائقه ای از طعم این غذای محلی لذت می برند. اگر در فصل آبان با خرید بلیط هواپیما بیرجند به این شهر سفر کنید می توانید شاهد برداشت زعفران از مزارع استان باشید. برداشت زعفران دارای مراسم بسیار خاصی می باشد و اینکار صبح بسیار زود و قبل از طلوع آفتاب انجام می شود. زیرا پس از طلوع آفتاب گل های زعفران بسته می شود.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما کیش بیرجند

برداشت زعفران و تمیز کردن زعفران کار بسیار پر مشقتی می باشد که برای تجربه کردن این کار می توانید پس از خرید اینترنتی بلیط هواپیما کیش بیرجند، با یک آژانس گردشگری دربیرجند هماهنگ کنید تا امکان بازدید شما را فراهم کنند. معمولا این کار به صورت یک توره یک روزه و بازدید از مزارع زعفران قاین و دیگر جاذبه های دیدنی قاین انجام می شود.

جاذبه های قاین که قبل از برگشت به بیرجند و خرید بلیط هواپیما بیرجند به کیش خواهید دید، آرامگاه بوذرجمهر می باشد. این شخص سیاستمدار، عارف، ادیب و شاعر قرن چهارم و پنجم هجری قمری بوده است که در دربار سلطان مسعود غزنوی مشغول به خدمت بوده است. پس از فروپاشی سلسله غزنویان ایشان به قاین هجرت کرده و تا آخر عمر در اینجا سکونت داشته اند. همچنین یک درخت بنه با قدمتی بیش از 7 قرن از جاذبه های نزدیک به آرامگاه ایشان می باشد.

قیمت بلیط هواپیما کیش بیرجند

مسجد جامع قاین یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این شهر می باشد که پس از پرداخت قیمت بلیط هواپیما کیش بیرجند و شرکت در این تور یک روزه برداشت زعفران خواهید دید. این مسجد نیز مانند دیگر مساجد قدیمی کشور بروی آتشکده ی مربوط یه ساسانیان بنا گشته است و عنوان بلندترین بنای قاین را دارد.

پس از بازدید از این بنا بازدید از موزه مردم شناسی و موزه ی آب را خواهید داشت. در موزه ی مردم شناسی اطلاعات بسیار جالبی در مورد مراسم سنتی این اسان مانند مراسم شب یلدا (شب چله) و کف زنی، مراسم عروسی، قالی بافی و برداشت زعفران کسب خواهید کرد. همچنین از در تیم تان افراد مسن نباشند احتمالا بازدید از غار جوجه را نیز قبل از برگشت و رزرو بلیط هواپیما کیش خواهید داشت.

رزرو ارزانترین بلیط چارتر و لحظه آخری

این غار برای باستان شناسان دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و خیلی از باستان شناسان پس از رزرو ارزانترین بلیط چارتر و لحظه آخری تنها برای بازدید از این غار به این شهر سفر می کنند. برای بازدید از این غار نیاز به تجهیزات سنگ نوردی و کوهنوردی می باشید و دارای دسترسی آسانی نمی باشد.