نام این شهر را هم می توان در کنار شهر مسجد سلیمان که شهر اولین هاست قرار داد. اولین شهر کشور دارای سیستم آبرسانی، مدرسه شوکتیه به عنوان سومین مدرسه آموزش عالی کشور، سومین فرودگاه کشور، شاید همین موارد آنقدر جالب باشد که هر ایرانی را بر آن می دارد تا با رزرو بلیط هواپیما مشهد بیرجند سری به این شهر کویری بزنید و از تاریخ این شهر اطلاعات بیشتری بدست آورد.

این شهر طبق تمامی اسناد تاریخی، همیشه مهم و استراتژیک بوده چرا که محل اسکان کاروان هایی بوده است که به سمت مشرق زمین یا از مسیر حنوب به شمال قصد سفر داشته اند، از این رو در اکثر سفرنامه های معتبر مانند سفر نامه ناصر خسرو به نام قهستان برمی خوریم. قهستان در واقع کهستان (کوهستان) نامی است که بواسطه رشته کوه  سیاه کوه به آن نسبت داده می شود و اکثر شهرستان های استان خراسان جنوبی را در بر می گیرد.

بر اساس اسناد، بدلیل کوهستانی بودن این منطقه و داشتن آب و هوایی معتدل، سابقه زیست انسان در این منطقا به سه هزار سال نسبت داده می شود و این ناحیه زود تر از مناطق شمالی خراسان محل سکونت شده است. ارگ کلاه فرنگی که از لحظ معماری و شش ظلعی بودن آن و از جنبه ابزار آلات و امکانات دوران قاجاریه بینظر می باشد.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما مشهد بیرجند

استان خراسان جنوبی بدلیل داشتن دانشگاه ها و معادن ارزشمند و دسترسی به مرز ماهیرود (مرز مشترک ایران- افغانستان) همیشه مهمانان زیادی داشته و خرید بلیط هواپیما مشهد بیرجند مورد استقبال زیادی قرار گرفته است از این رو اگر قصد سفر دارید هر چه سریعتر علاوه بر اقدام به رزرو بلیط رفت، بلیط هواپیما بیرجند به مشهد را هم از طریق سایت ما بصورت آنلاین رزرو بفرمایید.

از جمله آثار تاریخی این خطه می توان اشاره داشت به باغ اکبریه که یکی از زیباترین باغ های ایران می باشد و در میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. این باغ از آمیخته شدن معماری اسلامی ایرانی و روسی در دوران زندیه و قاجاریه احداث گردیده است و از لحاظ زیبایی در تراز باغ دولت آباد یزد و… قرار دارد که متاسفانه توجه چندانی از سوی مسئولین ذی ربط به آن نمی شود.

قلعه تاریخی بیرجند که از لحاظ جغرافیایی در بهترین مکان ممکنه و در بالاترین نقطه که مشرف به دشت است قرار گرفته و از اهالی این خطه در برابر متهاجمان محافظت می نموده است؛ به گفته برخی از شنیده های محلیان یک کانال زیرزمینی مخفی بین این قلعه و ارگ کلاه فرنگی وجود دارد.

اگر از جمله گردشگرانی می باشید که بیشتر اهل طبیعت گردی هستید ما چند نقطه بکر و دیدنی از این خطه را به شما معرفی می کنیم. در ابتدا حتما سری به روستای زیبای رزگ (واقع در 10 کیلومتری شهر) بزنید این روستای زیبا که به ماسوله خراسان جنوبی شهرت دارد طبیعتی بکر و خانه هایی با معماریی ماسوله و همچنین از طرف دیگر بدلیل قرار گرفتن در کوه باقران دارای هوایی لذت بخش و در زمستان و بهار،نهرها و رودهای خروشان می باشد.

قیمت بلیط هواپیما مشهد بیرجند

با توجه به فاصله این شهر از سایر نقاط کشور ، هواپیما به عنوان اولین آیتم به ذهن مسافران خطور می کند؛ از این رو خطوط هوایی این شهر با توجه به تعداد پروازها بسیار شلوغ بوده و قیمت بلیط هواپیما مشهد بیرجند دارای نوسان قیمتی کمتری می باشد.

این شهر به دلیل قرار گرفتن در منطقه کویری، آب و هوای گرم و خشک دارد بطوری که میزان بارش ها کم بوده و در تابستان هوا بسیار گرم و زمستان سرمایی طاقت فرسا دارد. اختلاف دما به دلیل رطوبت کم در شب و روز بسیار زیاد می باشد که موجب شده گونه های خاصی از گیاهان بتوانند در این منطقه نمو داشته باشند. بر این اساس اگر قصد سفر با این بهشت سوغاتی و طلای سرخ را دارید و نرخ ها برایتان مهم نیست بهتر است که در فروردین یا اردیبهشت به این خطه سفر بفرمایید.

دو بند معروف بیرجند را هم از قلم نیندازید؛ بند دره (واقع در 5 کیلومتری) و بند امیرشاه (8 کیلومتری) که چشم هر مسافری را محو زیبایی خود می کند. ازجمله روستاهای زیبا این خطه که علاوه بر طبیعت، بیشتر جنبه مردم شناسی آنها مدنظر بوده روستای خراشاد و از همه مهمتر چنشت می باشد. روستای چنشت در 60 کیلومتری مرکز استان و بر وزن بهشت است از ویژگی های بارز این مکان می توان به لباس های محلی و رنگارنگ زنان، غارهای  چنشت و چهل چاه اشاره کرد. برای دیدن این مکان حتما بلیط هواپیما بیرجند را رزرو داشته باشید.

رزرو ارزانترین بلیط چارتر و لحظه آخری

ارزانترین بلیط چارتر و لحظه آخری هواپیما مشهد به بیرجند پیشنهاداتی نیستند که براحتی بشود از کنار آن ها گذشت؛ سایت آنی تیکت 24 برای تمامی مسافران با توجه به سطح اقتصادی آنها و انتخاب بیزینس یا اکونومی بودن نوع کلاس پروازی گزینه های انتخابی متفاوتی را در نظر گرفته است. جهت جلب زضایت آن دسته از مشتریانی که برنامه سفر دارند و به دنبال بلیط ارزان قیمت می باشند این سایت در آخرین لحظات و به اصطلاح پای پرواز غافلگیری خاصی دارد که جهت بدست آوردن اینگونه بلیط ها بهتر است سایت ما را پیوسته تا آخرین لحظات بررسی بفرماید.

لیکن اگر از آثار تاریخی و مکان های طبیعی این خطه زیبا بگذریم گذشتن از سوغاتی ها محال می باشد. این نقطه کویری دارای ناب ترین سوغاتی هایی است که تصور آن برای شما ممکن است سخت باشد، زرشک، زعفران، عناب، پسته، زیره کوهی و… که جزو محصولات استراتژیک کشور می باشند و هر ساله بسیاری از مسافران این سوغاتی ها را به شهر خود می برند.مردم دیندار این خطه بواسطه ارادت خود به حضرت رضا(ع) هر ساله با رزرو بلیط هواپیما مشهد به پابوسی امام هشتم می روند.