در این مقاله قصد داریم تا به بحث در مورد ابعاد مختلف بلیط هواپیما تفلیس بپردازیم. شهری که یکی از گذرگاه ها و مقصد های اصلی ایرانیان برای گردشگری است.

حتما تا به حال اسم کشور گرجستان را شنیده اید. اما جالب است بدانید اکثر مردم این کشور را به نام می شناسند و اطلاعی از محدوده جفرافیایی دقیقا آن ندارند.

این کشور نسبت به ایران در بخش شمال غربی واقع شده است اما، از کشور های همسایه ایران به حساب نمی آید. در واقع اگر به نقشه های جغرافیا مراجعه کنید. می توانید دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان را در محدوده شمال غربی ایران ببینید که با شهر ها و استان های آذربایجان شرقی و غربی مرز زمینی دارد.

حال اگر از این دو کشور قدری به مت شمال برویم می توانید کشور گرجستان را در شمال ارمنستان و شرق ترکیه ببینید. این کشور سواحلی از دریای مدیترانه را هم شامل می شود.

اما باز گردیم به بحث اصلی خودمان. بلیط پرواز تفلیس شما را مستقیما از تهران و یا سایر شهر های دیگر ایران که پرواز به مقصد ان را انجام می دهند، به پایتخت گرجستان خواهد برد.

این شهرر در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و با داشتن جمعیتی سه ملیون نفری به عنوان  یکی از شهر های پر جمعیت گرجستان نیز شهرت دارد. وسعت آن را در حدود 700 کیلومتر مربع بر آورد شده است.

تاریخ و پیشینه

برای هر مسافری که با بلیط هواپیما تفلیس به آن سفر می کند، لازم است تا قدری در مورد تاریخ و تمدن در این شهر مطالعه داشته باشد. این نکته در هر سفر دیگری به مقصد شهر های دیگر در دنیا باعث می شود تا شما بتوانید با فرهنگ و آداب و سنن آن شهر ارتباط بهتری بر قرار کنید.

اگر به معنای اسم این شهر دقت کنید و آن را در زبان گرجی ترجمه کنید، به کلمه چشمه های آب گرم خواهید رسید. بر اساس داستانی تاریخی نقل می شود.

که پادشاهی از سلسله خسرویانی در طول لشکر کشی ها و نقل مکان های متعدد در این منطقه، به ناحیه ای رسیده که وجود چشمه های آبگرم در آن باعث شگفتی وی گردیده.

از همین رو تصمیم به بنان اقامت گاه های متعددی در ان ناحیه می گیرد، بعد ها با تجمع مردم در این منطقه و سکونت دائمی آن ها این منطقه به شهر تبدیل شده است و نام تبلیس یا همان چشمه های آبگرم را به خود گرفته است.

محل فعلی شهر امرزوی در کناره های رود مت کواری واقع شده است و در واقع بستر این رودخانه از میان شهر عبور می کند. گفتنی است به دلیل قرار گیری و موقعیت این شهر در نقطه اتصال آسیا به اروپا باعث شده بود تا این شهر بستر جنگ ای متعددی از دوران باستان تا زمان حاظر باشد.

این نکته را می توانید در سبکو نوع معماری بنا های قدیمی در این شهر و آثار بجای مانده از دوران باستان به خوبی مشاهده کرد.

زبان

اگر با پرواز به هر نقطه ای از دنیا سفر می کنید، لازم است تا با زبان رسمی ان کشور قدری آشن باشید. برای مثال حداقل بتوانید چند جمله ای مثل، سلام و یا خداحافظی و یا مواردی مانند گرفتن تاکسی و یا رزرو هتل را انجام دهید.

البته در مورد برخی از زبان ها یادگیری عبارات کوچک هم برخی اوقات بسیار دشوار است. زبان مردم این شهر و در واقع، زبان رسمی کشور گرجستان گرجی است.

جالب است بدانید این زبان به مانند زبان فارسی یکی از قدیمی ترین زبان های جهان است که امروزه نیز به آن صحبت می شود. البته این زبان را مربوط به منطقه جغرافیایی قفقاز می داند و از طرفی نیز به آن قفقازی می گویند.

گفتنی است که مردم برخی کشور ها نیز به این زبان صحبت می کنند، بخشی های در ترکیه و مناطقی نیز در آذربایجان و ارمنستان. این زبان دارای سی و سه حرف الفبا است و حروف آن اشکال متفاوتی دارند در قیاس با حروف الفبایی که تا کنون دیده اید و شاید این مسئله قدری برای شما نا آشنا باشد.

البته در خود شهر تفلیس به دلیل این که مسافران زیادی از نقاط مختلف دنیا سالانه به ان جا سفر می کنند، شاهد این هستیم که در هتل ها، مراکز بزرگ خرید و یا برخی موزه ها، به زبان های انگلیسی، ترکی، فرانسه، آلمانی و فارسی نیز تا حدود صحبت می شود.

مذهب و فرهنگ

به نحوی می توان گفت که کشور گرجستان و مخصوصا پایتخت آن دارای تنوع و گوناگونی زیادی در بعد مذهبی است. بر اساس یک دسته بندی کلی.

حدود 83 درصد از مردم این کشور به گرایش ارتودوکس شرقی هستند، حدود 10 درصد مسلمانان را مسلمانان تشکیل می دهند، 3 درصد ارتودوکس و الباقی نیز به سایر مذاهب مانند یهودیت اعتقاد دارند.

همان طور که گفته شد قشر بیشتر را مسیحیان با گرایش به کلیسا های ارتدوکس هستند از مین رو شاید کلیسا های زیادی را در این کشور و مخصوصا پایتخت مشاهده کنید.

همچین کلیسای جامع ارتدوکس ها در گرجستان، یکی از قدیمی ترین کلیسا ها مربوط به مسیحیان است که در این کشور قرار دارد و بنای ان را مربوط به زمان اندرو اول، پیشوای مسیحیان می داند.

نکته جالب برای شما که با بلیط هواپیما تفلیس سفر می کنید، این است که در طول تاریخ اقلیت های مذهبی همیشه در این کشور در صلح و آرامش زندگی کرده اند و به صورت کلی چیزی به نام تبعیض مذهبی به صورت کامل در این کشور وجود نداشته است، از اداور گذشته تا کنون.

اقتصاد

می توان گفت بیشتر اقتصاد این شهر و در کل کشور گرجستان، بر پایه گردشگری در محدود دریای سیاه، تولید و کاشت مرکبات، انگور و چای متمرکز شده است.

البته در بخش های دیگر اقتصادی تولید و استخراج فلزاتی مانند مس و منگنز و همچنین در بخش های دیگر صادرات نوشیدنی های مختلف و ماشین آلات سنگین و مواد شیمیایی و معدنی باعث شده چرخ تبادلات مالی در این شهر همیشه در گردش باشد.

البته ناگفته نماند که بخش اعظم درماد های مالی در این شهر بر اساس گردشگری صورت می پذیرد. از طرفی به عناون پایتخت و جود سفارت خانه ها، وزارت خانه ها، کنسول گری ها و سایر اداره های اصلی و از طرفی هتل ها باعث شده تا این روند اقتصادی سرعت بیشتری به خود بگیرد.

همچین در بخشی دیگر گرجستان در تلاش بود تا در سال های پیش برای توسعه صنعت گردشگری و ایجاد تفرجگا های متنوع در پایتخت و سواحل دریای خود سرمایه گذاران خارجی را نیز جذب بازار خود کند تا از این طریق رونق خاصی به فعالیت های توریستی ببخشد.

فرودگاه تفلیس

در راستای اجرای یک مجموعه فرودگاهی، اولین ساختمان مربوط به ترمینال اولیه این فرودگاه در سال 1952 احداث گردید. طراحی و معماری آن به دست شخصی به نام بریدزه در سبک از طراحی صورت پذیرفت که به استالینی معروف است.

در واقع زمان احداث ان به تاریخی بر می گردد که هنوز کشور های جماهیر شوروی متحد بوده اند و به همین دلیل این سبک از طراحی در ان دووران اهمیت ویژه ای داشته.

در سال های های 1970 تا 1980 ای نفرودگاه یکی از مراکز مهم اتحاد جماهیر شوروی بود تا آنجا که حجم پرواز های ان در سال به بیش از 2 میلیون می رسید. البته بیشتر این پرواز ها به اصطلاح مرکزی خوانده می شدند. یعنی، پرواز هایی که در داخل شوروی اتفاق می افتادند.

اما بعد ها و در زمان فروپاشی این شوروی، حجم پرواز های اسن فرودگاه به صورت چشم گیری کاهش یافت و به 200 هزار پرواز در سال رسید.

از سال ها بعد، امتیاز اصلی این فرودگاه را شرکت TAV  در دست گرفته. هلدینگی که امروزه نیز بیش از 75 درصد امتیاز فرودگاهی را در اختیار دارد. همچنین از دیگر پروژه های مهم این شرکت فرودگاه باتومی بوده که یکی دیگر از شهر های پر گردشگر در این کشور است.

امروزه این فرودگاه در بیست کیلومتری شرق شهر قرار دارد و حجم پرواز های آن از سال 2009 تا 2016 بیش از 2.5 میلیون بوده است.

واحد پول

اگر قصد سفر به این شهر را با بلیط هواپیما تفلیس داشته باشید، باید به دنبال این هم باشید که مقادیر پول به همراه خود در این سفر داشته باشید.

برای این کار بهتر است به صرافی ها و یا بانک ها و یا دیگر مراکز معتبری که برای تهیه ارز وجود دارند سر بزنید تا بتوانید مبلغ مورد نیاز خود را از ریال به واحد پول کشور گرجستان تغییر دهید.

واحد پول در این کشور لاری است. در تابلو های ارز می توان آن را با عبارت اختصاری GEL ببینید. که کوتاه شده کلمه Georgia Lari  است. البته ان را نیز بهتر است بدانید که نماد خاصی به مانند دلار آمریکا برای نمایش این واحد پولی وجود دارد.

به طور کلی هر لاری به بخش های کوچک تری تبدیل می شود که تتری نام دارند. یک لاری معادل با صد واحد تتری است. در گذشته فاصله فاحشی وجود نداشته اما امروزه با توجه به تحولات اقتصادی هر لاری 0.73 لاری معادل 10,000 ریال ایران است.

البته سعی کنید قبل از سفر و در زمانی مناسب این مقادیر را مجددا بررسی کنید زیرا قیمت ها دائما در حال تغییر اند.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما تفلیس

برای این که درک بهتری از سفر خود داشته باشید بهتر است قبل از خرید اینترنتی بلیط هواپیما تفلیس سری به سامانه آنی تیکت 24 بزندید. در اینجا ما سعی کرده ایم تا مطالب جامعی را برای شما در خصوص پرواز به این شهر خارجی بیان کنیم.

از همین جهت می توانید با اطلاعات بیشتر و بهتری برای برنامه ریزی سفرتان اقدام کنید. اما اگر اقداماتا اولیه را انجام داده اید و در حال جستجو برای پرواز هستید. بهتر است یک مورد بسیار مهم را د نظر داشته باشید.

*اطلاعات سفر خود را در سامانه آنی تیکت 24 وارد نمایید

ما در اینجا به شما این امکان را می دهیم تا نرخ پرواز ایرلاین های متفاوت را مشاهده کنید همچنین. این امکان برای شما وجود دارد تا به صورت جامع به بلیط پرواز سایر سایت ها معتبر فروش پرواز دست رسی داشته باشید.

از این رو شما یه کالکشن کامل از پرواز ها را در اختیار خواهید داشت و می توانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

*ما به شما این امکان را می دهیم تا بتوانید چندین مقصد را جستجو کنید.

*می توانید پرواز های چند سفره را در اینجا مشاهده نمایید.

*نرخ ارزانترین پرواز ها در اینجا در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

قیمت بلیط هواپیما تفلیس

توجه داشته باشید که به دلیل نوسانات اقتصادی اخیر نرخ های پروازه ا دائما در حال تغییر است. قیمت بلیط هواپیما تفلیس را می توانید به صورت لحظه ای در سامانه ما ببینید. جدای از بحث نرخ پرواز باید موارد دیگری را نیز در نظر داشته باشید.

این که هزینه های سفر شما به چه ترتیبی خواهند بود. برای اطلاع از این موارد بد نیست تا به تجربه مسافرانی که در سال های اخیر به این شهر سفر کرده اند نگاهی داشته باشیم.

هزینه سفر به تفلیس:

بر حسب واحد پولی کشور گرجستان، هزینه یک سفر یک هفته ای به پایتخت این کشور به طور میانگین برابر 290 لاری است. البته این هزینه ای است که برای یک گردشگر در نظر گرفته می شود. در صورتی که بخواهید دو نفری این سفر را انجام دهید، قاعدتا هزینه شما برای یک هفته بیشتر خواهد بود.

این هزینه شامل مواردی مثل، نرخ تردد در سطح شهر با اتوبوس و یا تاکسی، هزینه هتل و وعده های غذایی روزانه است و چیزی معادل 600 لاری خواهد بود.

بلیط لحظه آخری و چارتر

در نگاه اول بلیط لحظه آخری و چارتر برای سفر های خارجی گزینه مناسبی به نظر می رسند. اما باید به نکته ای توجه داشت. برای برخی از کشور ها وقتی شما برای صدور ویزای توریستی به سفارت ان کشور مراجعه می کنید.

تاریخ و زمان رفت و برگشت شما از شما پرسیده می شود و شاید نیاز باشد تاریخ بلیط پرواز خود را نیز به آن ها بگویید. از این جهت لازم است تا رای سفر های خارجی بیشتر بلیط سیستمی را مورد نظر قرار دهید تا انواع دیگر.

گردشگری در تفلیس

امکان و نقاط زیادی در این شهر برای گردشگری وجود دارد و همان طور که پیشتر اشراه کردیم، گردشگری در تفلیس پایه اصلی رونق اقتصادی این شهر است.

در اینجا چند موردی از گزینه های گردشگری در این شهر را که بیشتر در سال های اخیر مورد بازدید قرار گرقته اند را به شما معرفی می کنید.

*منطقه گردشگری Mtatsminda Pantheon

این یکی از امکان مقدس در این شهر است جایی که به گفته مسافران و گردشگران زیادی، مکانی است برای دیدن مناظر بینظیر در کنار بنایی تاریخی که گویی روح بسیار لطیفی در آن دمیده شده و تجلی گر ارتباط انسان با خدا است.

مکانی در کنار کلیسای مقدس داوود، مکانی بسیار زیبا و کوهستانی برای قدم زنی در کنار درختان سر به فلک کیشده جنگلی.

*بنای یادبود گرجستان
این مکان بخش است در حومه شهر که تعدادی زیادی از مجسمه های یادبود، از چهره های باستانی و کهن تا مفاخر گرجستان در ان قرار دارد. مکانی بر فراز تپه های اطراف شهر که چشم انداز بسیار زیبای بر روی پایتخت دارد. معماری این بخش به سبک بنا های تاریخی زمان شوروی انجام شده است.

*پل صلح
یک سازه مدرن و بسیار جذاب که بر روی رودخانه کوارا ساخته شده است. اگر بر روی این پل قرار بگیرید، منظره ای بسیار با شکوه از شهر را خواهید دید. همچنین می توانید چشم اندازی بر روی کاخ ریاست جمهوری و همچنین پراک رایک (Rhike)  و نیز قلعه با شکوه ناریکالا (Narikala)  خواهید داشت.

آب و هوای پایتخت گرجستان

شاید در نگاه اول برای مسافری که با بلیط هواپیما سفر می کند، بحث آب و هوای پایتخت گرجستان اهمیت چندانی نداشته باشد. اما باید گفت بر خلاف تصورات، این مسئله یک عامل تعیین کننده است.

شرایط آب و هوای می تواند باعث شود تا مسافران بیشتری به یک نقطه سفر کنند و یا همچنین در نقطه مقابل، خلاف این اتفاق بیافتد. همچنین لازم است تا بدانید در چه روز ها و ماه هایی شرایط جویی به گونه ای است که می توانید بهترین سفر را به شهر مورد نظرتان داشته باشید

این شهر در زمستان ها نسبتا سرد و در تابستان ها گرم است. اقلیم این شهر به گونه ای است که می توانید در هر فصلی از سال که بخواهید با بلیط هواپیما تفلیس به آن سفر کنید.