سرزمین ما شهر های بینظیری دارد که اکثر آن ها با پایتخت در ارتباط هستند. بلیط هواپیما ماکو تهران نیز راهی است که در سال های اخیر به دلیل اهمیت و همچنین تسهیل تبادلات با پایتخت پا به بازار های فروش گذاشته است.

اما بد نیست قدری در مورد خود این شهر صحبت کنیم. این شهر با داشتن جمعیتی حدودا هفتاد هزار نفری در شمال غربی کشور قرار دارد و به دلیل قرار گیری در نزدیکی کشور ترکیه، از شهر هایی است که ترانزیت ای زیای از طریق آن صورت می گیرد.

قدمت این شهر را به دوره هایی قبل از ساسانیان می دانند، چرا که علائم زیادی در این باره در این منطقه کشف شده است. آب و هوای این منطقه به دلیل قرار گیری در ناحیه کوهستانی، سرد سیری است و بیشتر بارش ها در این منطقه به صورت برف صورت می پذیرند.

همان طور که گفتیم هم جواری این شهر با کشور ترکیه باعث شده است که منطق آزاد تجاری در آن احداث شوند و بر اساس حجم تبادلات این نقطه را یکی از بزرگ ترین مناطق آزاد تجاری در ایران و جهان می داند. از همین رو و با اهمیت استراتژیکی که این شهر در اقتصاد کشور دارد، فرودگاهی برای انجام هر چه بهتر رفت و امد ها در آن تاسیس گردیده است.

البته این فرودگاه اخیر احداث شده و پرواز های آن فعلا به مقصد پایتخت انجام می شوند، ولی بر اساس رایزنی های انجام شده گویا بنا است تا پرواز های بین المللی به مقصد کشور ترکیه نیز از این جا صورت بگیرند.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما ماکو به تهران

معمولا، تجار، خریداران و افرادی که فعالیت اقتصادی دارند، بیشتر از گردشگران رزرو انلاین بلیط هواپیما ماکو تهران را انجام می دهند. علت آن را می توان در قرار گیری بازار منطقه آزاد در این ناحیه دانست.

بازار مرزی در ناحیه ای که حدوده زیر شش کیلومتر با شهر فاصله دارد قرار گرفته و سالیانه تجار زیادی از داخل کشور برای خرید و ارائه امکانات و تولیدات خود با بلیط هواپیما تهران به ماکو به آن سفر می کنند.

تعداد بیشماری از تولید کنندگان خارجی و بیشتر ترکیه ای در این بازار مشغول به فعالیت هستند و حتی گردشگران نیز برای خرید به آن سر می زنند. البته جدای از بحث خرید و بازار آزاد در این منطقه طبیعا زیبا و آثار و بنا های تاریخی زیادی نیز در این محدوده به چشم می خورد.

یکی از ان ها منطقه ای با نام دخمه سنگی فرهاد است. مسیر این اثر تاریخی از دل طبیعت زیبای روستای سنگر عبور می کند و گفته می شود اثری است با قدمت چند هزار ساله. با رسیدن به مکان آن و با عبور پله های متعددی که بر کوه تراشیده شده اند، به یک پناهگاه می رسید که با استفاده از ابزار های بدوی در دل کوه تراش خورده و گفته می شود مکانی برای نگهبانی بوده است.

اگر به طبیعت گردری نیز علاقه دارید، می توانید به سمت رودخانه ارس و تالاب آق گل حرکت کنید که در شمال شرقی شهر قرار دارد. التبه گزینه های بسیار دیگری نیز وجود دارند که در مطالب دیرگی به آن خواهیم پرداخت.

قیمت بلیط هواپیما ماکو تهران

در اینجا لازم است بدانید که قیمت بلیط هواپیما ماکو تهران در روز های مختلف ممکن ست متفاوت باشد. بر اساس اطلاعات فرودگاهی، در طول هفته حدودا سه الی چهار پرواز از این شهر به مقد پایتخت و در جهت عکس انجام می شود.

از همین جهت برای برنامه ریزی سفر به این شهر و یا رفتن به پایتخت لازم است تا زمانی را که در اختیار دارید به درستی مدیریت کنید. لیست این قیمت ها را می توانید با جستجوی پرواز در روز های مختلف شروع کنید.

کافی است زمانی را که می خواهید سفر کنید در نظر بگیرید و تاریخ مورد نظر را انتخاب کنید، زمان کوتاهی نخواهد گذشت تا نرخ ها پرواز برای شما نمایش داده شوند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر برای گردشگری به ماکو و یا تهران سفر می کنید، بلیط رفت و برگشت را برای سفر خود رزرو نمایید.

بلیط لحظه آخری و چارتر

متاسفانه بر خلاف تصور بیشتر مسافران، بلیط لحظه آخری و چارتر چیزی نیست که همیشه در دسترس باشد. چراکه بیشتر افراد بر این باورند که در هر زمان و به هر مقصدی می توانند بلیط هواپیما ماکو به تهران را اینگونه رزرو نمایند.

این در حالی است که، برای مثال، شهر های کوچک پرواز های کمی را به پایتخت دارند، از همین جهت بیشر ایرلان ها در این مسیر ها رزرواسیون بلیط سیستمی را برای مسافران و گردشگران برنامه ریزی می کنند.

به این دلیل که بین روز هایی که پرواز فاصله وجود دارد، طبیعتا ایلاین ها با مشکل کمبود شدید مسافر در یک روز مواجه نمی شوند به همین دلیل بیشتر پرواز های بلیط هواپیما ماکو و بلیط هواپیما تهران برنامه ریزی شده انجام می شوند.