مسیر هوایی که در این سفر با بلیط هواپیما مشهد تهران طی خواهید کرد یکی از پر رفت و آمد ترین خطوط هوایی کشور است. این شهر در گذشته به عنوان مرکز استان خراسان شناخته می شد و به دلیل زیارتی بودن، وسعت شهری و پر جمعیت بودن دارای امکانات زیادی بوده است.

البته بعد از تقسیم استان خراسان به بخش های شمالی، جنوبی و رضوی این شهر به عنوان مرکز استان خراسان رضوی انتخاب شده است.

ممکن نیست کسی نام این شهر را بشنود و تصوری از حرم امام هشتم شیعیان علی ابن موسی الرضا (ع) در ذهن نداشته باشد. سالانه مسافران و زائران زیادی از داخل کشور و چه از سراسر دنیاب برای زیارت این حرم متبرک به آن سفر می کنند.

البته در کنار بحث زیارتی اماکن تاریخی و گردشگری تفریحی زیادی نیز در این شهر وجود دارد. برای مثال می توان به مجموعه پارک و تفرجگاه کوهسنگی، مسجد گوهر شاد، آرامگاه نادرشاه افشار، کلیسای مسروپ، باغ و مجموعه گیاه شناسی و از سمت دیگر ییلاقات اطراف این شهر اشاره کرد.

خرید بلیط هواپیما مشهد تهران

خرید بلیط هواپیما مشهد تهران بسیار سریع و راحت است و مسافر دقدقه ی کم بودن ساعت پروازی و کم بودن پروازها را ندارد بلیط هواپیما مشهد تهران همه روزه به طور میانگین حدود 50 پرواز است،بلیط ها به دو دسته تقسیم میشوند:بلیط های سیستمی و بلیط های چارتری. حتما تا کنون  اصطلاحات چارتری و سیستمی را زیاد شنیده اید در این مطلب به توضیح مختصر و تفاوت های میان از این دو میپردازیم. قیمت بلیط های سیستمی ثابت است و به سه دسته تقسیم میشوند :

  • سن بالاتر از 12 سال-بزرگسال (adualt)
  • بین 2 تا 12 سال-کودک (child)
  • کوچکتر از 2 سال-نوزاد (infant)

بلیط هواپیما به دسته کودک 50% تخفیف تعلق میگیرد و برای نوزادان فقط هزینه بیمه را پرداخت میکنند. قیمت بلیط های سیستمی ثابت بوده و قوانین استردادش از قبل توسط سازمان هواپیمایی کشوری به تصویب رسیده است. قیمت بلیط های چارتر به صورت شناو بوده و کودک در پروازهای چارتری بزرگسال محسوب می شود و با قیمت بزرگسال محاسبه صورت می پذیرد.

در پروازهای چارتری معمولا و در بیشتر اوقات نرسیدن به پرواز و استفاده نکردن از بلیط،وجه مسافر سوخت کامل حساب میشود و پولی به مسافر برگشت داده نمیشود.

فرودگاه بین المللی مشهد فرودگاه هاشمی نژاد نام دارد و یکی از مهم ترین و پرتردد ترین فرودگاه های ایران است و دومین فرودگاه پر رفت و آمد کشور نیز لقب گرفته. هواپیمایی های بزرگ داخلی و خارجی در این فرودگاه فعال هستند و حتی در خود فرودگاه نیز بلیط هواپیما مشهد تهران توسط ان ها به فروش می رسد.

ایرلاین های داخلی- ترمینال ۱: (ترمینال پروازهای داخلی)مانند ایران ایر-اترک-معراج-آتا-زاگرس-ماهان-قشم ایر-ایران ایرتور-ساها-سپهران-کاسپین-تابان-آسمان-کیش ایر-نفت و…

ایرلاین های خارجی ترمینال ۲: (خروجی پروازهای خارجی) مثل:العربیه-فلای دبی-امارات و … برخی دیگر از هواپیمایی های فعال در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد هستند.
شماره تلفن اطلاعات پرواز فرودگاه مشهد: ۳۳۴۰۰۰۲۰ – ۱۹۹

قیمت بلیط هواپیما از مشهد به تهران

از مزیت هایی که می توان برای قیمت بلیط هواپیما از مشهد به تهران نام برد این است که، چون تبادلات هوایی زیادی بین این دو کلان شهر انجام می شود، نرخ پرواز ها نسبت به سایر شهر ها کمتر است.

از این رو ارزانترین بلیط هواپیما مشهد و بلیط هواپیما تهران را می توانید در تمامی ساعات هفته در اختیار داشته باشید. تقریبا در تمام طول هفته و همه روزه پرواز های در بین این دو شهر انجام می شوند از این رو شتنس زیادی نیز برای پیدا کردن بلیط لحظه آخری در این میان دارد.

بر حسب قاعده، پرواز های لحظه آخری به این دلیل در نظر گرفته شده اند که از یک سو جلوی ضرر شرکت های هوایمایی را بگیرند و از سوی دیگر به مسافران اجازه دهند در بین شهر هایی که می خواهند ارزان تر سفر کنند.

انواع کلاس پروازی

در پرواز ها و ایرلاین های مختلف انواع کلاس پروازی وجود برای بلیط هواپیما مشهد تهران وجود دارد، در زیر به ذکر آن ها پرداخته ایم :

  •  first class فرست کلاس : درجه یک گران ترین و راحت ترین صندلی های موجود در هواپیما هستن.
  • bisinusse class کلاس تجاری : از کیفیت بالایی برخوردار هستند و معمولا توسط مسافرهای تجاری خریده می شوند.
  • economy classکلاس اکونومی : بیشتر صندلی های هواپیما از این نوع هستند و بیشتر توسط مسافرانی که سفرهای تفریحی می روند رزرو میشود.

التبه هزینه و نرخ پرواز ها در هر یکی از این دسته های پپرواز متفاوت است و اگر مایل باشید برای بازگشت نیز در همین سه کلاس پروازی می توانید بلیط هواپیما تهران به مشهد را رزرو کنید.