سفر به آسیا مرکزی را با بلیط هواپیما دهلی تجربه کنید. شهری که به طور رسمی و بر طبق قوانین کشور هند، به عنوان جزئی از اتحادیه هند و پایتخت این کشور قلمداد می شود.

این شهر از سه جهت با استان هاریانا مرز مشترک دارد و از سمت شرق با ایالت اوتار پرداش منتهی می شود. شاید در نقشه ها و یا سفر به این شهر حروف انگلیسی بزرگ را زیاد ببینید که به صورت NCT نوشته شده اند و مخفف عبارت National Capital  Territory Of Delhi است. و می توان آن را به اختصار محدود ملی پایتخت ترجمه کرد، که اشاره به خود ای شهر یعنی دهلی دارد.

وسعت این کلانشهر چیزی نزدیک به 1500کیلومتر و یا 600 مایل مربع است. ار فقط خخود شهر را در نظر بگیریم، جمعیت آن 12 ملیون نفر است که در این صورت بعدد از بمبئی از شهر های پر جمعیت کشور بحساب می آید. بلیط هواپیما دهلی فرصی در اتیار شما خواههد گذاشت تا معنای واقی شلوغی و تراکم جمعیت را از نزدیک درک کنید.

اما اگر از جهتی دیگر به کل منطقه NCT  و یا جمعیت ساکن در حومه شهر نیز توجه داشته باشید می توان گفت بر اساس آخرین سرشماری های نزدیک به 22 ملیون نفر در این منطقه به صورت ثابت زندگی می کنند.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما دهلی

در یک سفر خارجی و مخصوصا رفت به شهر های کشور پر جمعیت هند، عقلانی ترین راه خرید اینترنتی بلیط هواپیما دهلی است. همان طور که می دانید هند یکی از پر جمعیت ترین کشور های دنیا است، از همین رو اگر به روند رو به رشد شهر های آن نیز نگاهی داشته باشیم، خواهید دید که این اعداد و ارقام به چه میزان معنی دار هستند.

برای مثال مرز های زمینی که برای محدوده پایتخت کشور در نظر گرفته شد، در مدت کوتاهی به حدی گسترش یافت که دیگر شهر ها و روستا های نزدیک به پایتخت نیز امروزه جزی از ان به شمار می روند و در سال 2016 رکوردپر جمعیت ترین حومه کلانشهری به با جمعیتی نزدیک به 35 ملیون نفر به پایتخت تعلق گرفت.

قیمت بلیط هواپیما دهلی

جدای از بحث قیمت بلیط هواپیما دهلی، خبر خوش برای مسافرانی که قصد دیدن این بخش از آسیای میانه را دارند این است که هزینه سفر و اقامت در این شهر نسبت به شهر های اروپایی و خیلی از دیگر شهر های آسیایی که مقصد گردشگرانن است کمتر است.

می توان گفت اگر شما بتوانید ارزانترین بلیط پرواز دهلی را رزرو کنید، کافی است تا تنها برای هر روز هزینه ای معادل 2400 روپیه معادل 30 تا 45 دلار را برای هر روز در نظر بگیرید.

به طور تقریبی وعده های غذایی شما چیزی نزیک به 450 روپیه یا 7 دلار خواهد بود، 220 روپیه برای هزینه های جابجایی در سطح شهر که تقریبا برابر 3 تا 5 دلار می توان برای ان در نظر گرفت و میانگین قیمت هتل های این شهر چیزی نزدیک به 40 دلار به بالا برای اقامت در هر شب است.

بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان

احتمالا در این سفر بتوانید بر روی گزینه بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان حساب باز کنید. بلیط هواپیما دهلی را می توانید در تمامی تاریخ های ممکن در سامانه آنی تیکت 24 مشاهده نمایید.

این شهر بر اساس دسته بندی های سازمان جهانی گردشگری، در سال 2015 به عنوان 27 شهر در دنیا و نیز اولین شهر در هند معرفی شد که جاذب توریست های بسیار زیادی از سطح دنیا است. به همین دلیل سالیانه گردشگران زیادی با بلیط هواپیما به این شهر سفر می کنند.