اگر علاقه دارید به شهر های اطراف خلیج همیشه فارس سفر کنید، بلیط هواپیما دوحه راهی است برای شما تا بتوانید به پایتخت کشور قطر سفر بسیار خاطره انگیزی داشته باشید.

این شهر اکنون حدود 2 ملیون جمعیت دارد، در حالی که اگر به پیشینه این شهر نگاهی دشته باشید متوجه می شود که از سال های پیش این شهر تنها یک شهر کوچک در کنار ساحل دریا بوده است اما با گذر زمان پیشرفت های شگرفی در ان روی داده و امروزه به یکی از شهر های مدرن دنیا بدل شده است.

پس در این مقاله با ما همراه باشید تا به ابعاد مختلف پیشرفت، اقتصاد و گردشگری در این شهر بپردازیم.

 تاریخ و پیشینه

اگر بخواهیدم به طور کلی نگاهی به این شهر و تاریخ آن داشته باشیم باید به چند دوره تاریخی زیر اشاره کنیم:

-پایه گذاری البداع
-بنیان گذاری دوحه
-به قدرت رسیدن خاندان آل ثانی
– اوایل قرن 20 میلادی

این ها در واقع چهار بخش اصلی از تاریخی هستند که پایتخت قطر امروزی را شکل داده.

در واقع در ابتدا گفته می شود که شهر اروزی در واقع بخش از شهری قدیمی تر بوده به نام البداع (Al Bidda)که در گذشته در حوالی پایتخت امروزی قطر قرار داشته و مردمانی در آن ساکن بوده اند. گفته می شود البداع در سال های 1680 میلادی شگل گرفته است.

Carsten Niebuhr آلمانی یکی از مورخان بنام، در سفری که بخش های جنوب غربی آسیا و شبه جزیره عربستان داشته در مقاله ای از این شهر یاد می کند که سند آن مربوط به سال 1756 است.

همچتین David Seaton یکی از سیاست مداران انگلیسی که در طی سفری در مسقط بوده، در یاداشت های به این شهر در حوالی سال های 1801 اشاره می کند و می نویسد این شهر تحت سلطه دزادن دریایی قرار داشته است و آن ها بر این محدوده حکم رانی می کردند.

گفته می شود دوحه امروزی کمی بعد در سال های 1820 در نزدیکی شهر البیداع احداث شده است و مردمانی در آن ساکن شده اند. بر اساس شواهد، John MacLeod یکی از سیاست مداران بنام انگلیسی در ژانویه 1823 به شهر البیداع سفر می کند تا با نخستین حاکم این شهر یعنی بحور بن جبرون که از طرف دیگر ریاست قبیله آل بوعینین را نیز بر عهده داشته ملاقات داشته باشد.

وی نقل می کند که این شهر تنها بخش بندی برای تجارت و پهلو گرفتن شتی ها در ان زمان بوده، بخشی شبه جزیره مانند. بعد ها به دلیل نزدیکی این دو شهر یعنی پایتخت کنونی قطر و البداع در منابع  مورخوان این دو منطقه را به عنوان یکی شهر در نظر گرفته اند.
گفته می شود بعد ها بعد از مرگ بن طارف در سال 1848 خاندان آل ثانی به رهبری محمد بن ثانی به این شهر مهاجرت کردند. و اندکی بعد قدرت را در این منطقه در دست گرفتند. شاید جالب بنظر برسد چرا که، بلیط هواپیما دوحه ی تواند راهی باشد تا با تاریخ این منطقه از جهان بیشتر آشنا شوید.

به گفته مورخان یکی از دلایل قدرت گرفتن این طایفه در این شهر این بود که سعی کردند تا روابط خود را با دو قدرت منطقه ای دیگر یعنی آل خلیفه در بحرین و نیز آل سعود در عربستان به درستی مدیریت کنند و یا در واقع به سبک اعراب با آن ها بیعت داشته باشند.

تا سال های قبل از قرن 20 میلادی، ماهیگیری و صید آبزیان نقش بسیار مهمی در این شهر داشت.  با ورود به اویل این قرن، جمعیت شهر رو به افزایش نهاد تا جایی که در نیمه اول قرن حدود 120 هزار نفر در این شهر سکونت داشتند. این افزایش جمعیت و نیز مهاجرت به این شهر را بیشتر به دلیل معاملات مروارید و صدف در این شهر می دانند.

این روند افزایش جمعیت از گذشته تا به امروز ادامه یافته است و همان طور که گفتیم امروزه بیشتر از 2 ملیون نفر در این شهر زندگی می کنند.

زبان

زبان رسمی در این کشور عربی است ولی می توان گفت بیشتر ردم این شهر به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند و همچنین به دلیل تاثیر پذیری از کشور ایران برخی از مردم ددر این شهر به فارسی هم آشنا هستند.

البته زبان های دیگری نیز مثل مالایی (زبان مردم مالزی)، اردو، پشتو و بلوچی نیز در این شهر صحبت می شوند.

همان طور که بحث شد زبان رسی در این کشور عربی است اما  همان طور که می دانید تفاوت های زیادی بین لهجه های مختلف عربی وجود دارد. به صورت کلی مردم در این شهر به دو نوع عربی کاملا مسلط هستند. یکی عربی استاندارد و دومی عربی خلیجی.

به زبان عربی خلیج یا خلیجی، عربی قطری نیز گفته می شود.

مذهب و فرهنگ
 آشنایی با آداب و سنن این کشور برای شما که با بلیط هواپیما دوحه سفر می کنید بسیار مهم خواهد بود. بر اساس داده های آماری که در سال های گدشته منتظر شده است، به طور کلی کشور قطر به مانند خیلی از کشور های دیگر دارای تنوع قومی بسیاری است. در این بین از جمعیت کل این کشور 62.7 درصد را مسلمان تشکیل می دهند. و می توان گفت از بین این مسلمانان اکثریت را اهل سنت و بعد شیعیان تشکیل می دهند.

7.8 درصد از مردم مسیحی، 28.8 درصد هندو هستند. اقلیت های نیز در این بین وجود دارند مثل بودایی ها و سایر ادیان که درصد خیلی کمی از جمعیت را به خود اختصاص می دهند.

فرهنگ در این شهر و به طور کلی کشور قطر بیشتر تحت تاثیر، روش های سنتی زندگی مثل بادیه نیشینی بوده است. و از طرفی نیز شرایط سخت زندگی از گذشته های دور در این مناطق و وجود بیابان های زیاد، علارقم شبه جزیره بودن، زندگی این مردمان را خیلی با دریا گره زده بوده است. و حتی امروزه نیز می توانید برخلاف پیشرفت های چشمگیری که در این کشور اتفاق افتاده آثاری از این آداب و فرهنگ را در گوشه و کنار ان ببینید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما دوحه

در جهان امروزه استفاده از تکنولوژی باعث پیش برد سریع تر کار ها می شود. از همین جهت خرید اینترنتی بلیط هواپیما دوحه راهی بسیار مناسب برای سفر وایی شما است.

معولا برای رزرو آنلاین باید مواردی را مد نظر داشته باشید در اینجا به چند مورد از ان ها اشاره می کنیم که می تواند بسیار مفید باشند.

– بهتر است یک برنامه اولیه برای سفرتان در نظر بگیرید.
– تاریخ های را که ر ان ها علاقه به سفر دارید را بررسی کنید.
– لیست پکیج ها و یا تور های سفر را بررسی کنید.
– ببینید در چه تاریخ های سفر های ارزان تر انجام می شوند.
– برنامه پرواز را به مقصد مورد نظر را پیدا کنید.

قیمت بلیط هواپیما دوحه

از موارد مهم و تاثیر گذار بر قیمت بلیط هواپیما دوحه نوسانات ارزی است. این کشور یکی از نزدیک ترین کشور های همجوار است که از طریق راه های آبی نیز می توان به آن دسترسی داشت. اما بهترین و سریع ترین راه همیشه مسیر های هوایی هستند.

جای از بحث نوسانات اقتصادی باید این را نیز در نظر گرفت که برای رفتن و اقامت داشتن در این شهر نیز چه مبلغی را باید در نظر گرفت.

بر طبق اطلاعاتی که در دست است، هزینه سفر به این شهر برای یکی مسافر و گردشگر حدود روزی 60 تا 70 دلار است. البته این یک عدد میانگین است و بسته به نوع سفر شما می تواند مقدار ان متفاوت باشد.

اا به طور کلی می توان این عدد را برای هر نفر در روز در نظر گرفت که شامل هزینه جابجایی در سطح شهر و نیز وعده های روزانه می شود. به طور کلیت نرخ هتل های نیز در این شهر از 100 دلار برای هر شب شروع می شوند. این ها نیز مواردی هستند که در کنار نرخ بلیط پرواز دوحه باید به آن ها توجه داشته باشید.

بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان

معمولا در پرواز های خارجی چندان نمی توان به دنبال رزرو بلیط لحظه آخریو چارتر ارزان بود. به این دلیل که ممکن است ورود به هر کشوری شرایط مخصوص به خودش را داشته باشد و معمولا در برخی از سفر های خارجی، روند گرفتن روادید قدری به طول می انجامد.

از این رو اگر قصد دارید تا به صورت شخصی سفر خارجی انجام دهید زیاد به دنبال پرواز های لحظه آخری نباشید و سعی کنید رزرو خود را به صورت سیستمی انجام دهید. چرا که ان گونه بلیط هواپیما را با نرخ بهتری یدا می کنید.