زاهدان را در قدیم با نام دزدآب می شناسند. شاید از این نام اینطور تعبیر کنید که شاید در این منطقه با مشکل خشکسالی و کمبود آب مواجه بوده است، دزدِ آب وجود داشته است و یا چون منظقه ی مرزی بوده است به خاطر ناامنی به این معروف بوده است. هیچ کدام از این فرضیه ها درست نمی باشد. با تخیه بلیط هواپیما بندرعباس زاهدان راز این نام قدیم زاهدان برایتان آشکار خواهد شد.

به این علت به این شهر دزدآب گفته می شده است که به علت پستی و بلندی زمینی از دور فکر می کرده اید که آب در این منطقه وجود دارد و وقتی جلوتر می رفتید می دیدند که سراب بوده است و با جلوتر به همیم منوال. به همین دلیل به آن دزدآب گفته می شده است. در زمان رضا شاه نام این شهر از دزدآب به زاهدان تغییر پیدا کرد.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما بندرعباس زاهدان

خرید اینترنتی بلیط هواپیما بندرعباس زاهدان و بلیط هواپیما زاهدان به بندرعباس راهکاری عالی برای فرارازگرمای تابستان و بادهای 120 روزه ی زاهدان می باشد. این شهر دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد و بهترین زمان برای سفر به آن پاییز می باشد. در زمستان نیز دارای سوز و سرمای بدی است.

اکثریت مردمان ساکن در این شهر از قوم غیور بلوچ می باشد. البته از شهرهای اطراف مثل بیرجند، کرمان، یزد، هند و افغان های نیز در این شهر سکنی گزیده اند. گویش مردم بلوچ زبان بلوچی با لهجه های بسیار متنوع می باشد. پس از خرید بلیط هواپیما زاهدان، در فرودگاه بین الملی زاهدان به زمین خواهید نشست و سفر شما به این شهر آغاز می شود.

قیمت بلیط هواپیما بندرعباس زاهدان

زاهدان دارای یک دانشگاه بسیار بزرگ با درجه ی علمی بسیار عالی می باشد که سالانه حدود 60000 دانشجو در رشته های مختلف در سه گروه اصلی ریاضی، تجربی و انسانی پذیرش می کند. مجموعه دانشگاه ها و خوابگاه ها همه در خیابان دانشگاه واقع شده است و دارای امکانات تحصیلی و رفاهی بسیار عالی میباشد.

همچنین محوطه ی دانشگاه بسیار زیبا می باشد. این دانشگاه دارای یک سالن آمفی تئاتر بسیار بزرگ و مجلل می باشد که برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان، دائما در حال برگزاری جشن ها و برنامه های مختلف می باشد و هنرمندان زیادی را برای اجرای برنامه های مختلف دعوت می کند. می توانید با هماهنگی با نگهبانی قبل ازبرگشت و خرید بلیط هواپیما بندرعباس از این دانشگاه دیدن کنید و در صورت تمایل این شهر را در اولویت های انتخابی برای ادامه تحصیل قرار دهید.

رزرو ارزانترین بلیط چارتر و لحظه آخری

دانشگاه سیتان بلوچستان را با نام دانشگاه ملی می شناسند و عنوان دومین دانشگاه بزرگ کشور را دارد. پس از رزرو ارزانترین بلیط چارتر و لحظه آخری 12 دانشکده و 5 پژوهشکده و یک مرکز آموزش عالی را در این مجموعه خواهید دید. در این دانشگاه استادان به نام و برجسته ی کشور مشغول به فعالیت و خدمت می باشد و کمبود رفاهیات در این شهر مانع از انجام وظیف ی خطیر آن ها نشده است.

آن ها با عشق در سر کلاس های درس حضور پیدا می کنند تا شاید بتوانند جوانانی را برای اداره ی کشور و ساختن ایرانی قوی و قدرتمند تعلیم و تربیت کنند.