کشور پهناور چین شهر های مختلف و جاذبه های دیدنی زیادی دارد. در این میان بلیط هواپیما شانگهای شما را به چهارمین شهر بزرگ در جمهوری خلق چین می برد. این شهر از لحاظ سیاسی کلانشهری خود مختار است اما زیر نظر مستقیم شورای دولتی کشور چین قانون گذاری و اداره می شود.

شهر در بخش جنوبی و مدخل یانگتسه (Yangtze) واقع شده است و رود خانه هوانگ پو (Huangpu) از میان ان عبور می کند و از این جهت جلوه بسیار زیبایی به شهر بخشیده است.

همان طور که می دانیم، ایک کشور جمعیتی بالغ بر یک ملیارد و چهار صد ملیون جمعیت دارد و در این میان حدوود 30 ملیون نفر در منطقه شهری و حومه آن زندگی می کنند و از به این ترتیب از نظر جمعیتی، و بر اساس امار ها تا سال 2019 میلادی به عنوان پر جمعیت ترین شهر کشور شناخته می شده و نیز یکی از شلوغ ترین کلان شهر های دنیا به حساب می آید.

بندر این شهر به عناون یکی از بزرگترین و پر رفت و امد ترین بنادر تجاری جهان شهرت دارد و خود شهر نیز مرکزی جهانی برای فعالیت های اقتصادی، مالی، تولیدی و بحث حمل و نقل است. از این رو مسافران زیاد با بلیط هواپیما شانگهای به این شهر می روند.

تاریخ و پیشینه

اگر نگاهی به تاریخ و پیشینه این شهر داشته باشید بسیار نکات جالی در ان نهفته است، از مین جهت بلیط هواپیما شانگاهی بهانه ای است تا در این مورد نیز سخنی به میان اوریم.

گفته می شود تا اوایل قرن 19 میلادی این شهر تنها بخش روستایی کوچکی بوده اما با وردو به قرن 19، عملا وجه دیگری از خود را به جهان نشان داد. علت اصلی این پیشرفت های حاصل شده را می توان بندر شانگهای دانست که نقش کلیدی در تبادلات تجار و کالا ها در سراسر جهان بازی می کرد.

در آن زمان این شهر یکی از چند شهر بندری بود که بر اساس معاهده ای که در زمان نبردی موسوم به جنگ تریاک اول (First Opium War) بین چین و کشور های اروپایی و استعمارگر بود برای تجارت باز نگه داشته شد.

جنگ تریاک اول و دوم سلسله نبرد های بودند که به ترتیب درسال های 1830 تا 1840 میلادی و نیز 1855 تا 1860 ما بین سلسله امپراطوری چینگ و قدرت های غربی انگلستان و فرانسه برای تسخبر بازار فروش تریاک آغاز شد.که در نتیجه ان چینی ها امتیازات زیادی به در طی چند عهد نامه به این کشور ها دادند.

پیشرفت شانگهای

بعد از این نبرد ها بود که پیشرفت شانگهای روند رو به رشدی را در پیش گرفت. گقته می شود فرانسوی ها اویل قسمت از خارجی هایی بودند که در این شهر ساکن شدند و امتیازاتی را برای خود در اختیار داشتند. رفته رفته و در اواخر سال 1929 این شهر به یک قطب برای تبادلات تجاری در منطقه آسیا و اوقانوسیه بدل گردید.

البته کمی بعد و در طی جنگ های صورت گرفته بین کشور های چین و ژاپن این شهر شاهد یکی از بزرگ ترین دوران زوال خود بود، در گیری که به نبرد بزرگ شانگهای معروف است. بعد از این جنگ، حذب کومونیست چین (CPC) قدرت را در این منطقه به دست گرفت و به این ترتیب در سال 1949 رشد تولیدات و تبادلات در این هشر بندری رو به کاهش رفت. قطعا بلیط هواپیما شانگهای و رسیدن به این شهر شما را بیشتر شگفت زده خواهد کرد.

اقتصاد

در ادامه بهتر است تا نیم نگاهی نیز به روند اقتصاد این شهر در تاریخ بپردازیم. در سال های دهه 1990 میلادی اصلاحات اقتصادی که توسط دنگ شیائوپینگ ارائه شد باعث گردید تا این شهر دوباره رنگ و رونق اقتصادی تازه ای به خود بگیرد و علاوه بر ایجاد مناطق تجاری جدی مانند پودونگ سرمایه گذاری های خارجی نیز شیب بیشتری به این شهر گرفتند.

از آن زمان به بعد و با از سرگیری این فعالیت های اقتصادی، این شهر طلوعی دوباره را در عرصه اقتصادی و تبادلات تجاری را تجربه کرد و مجددا به قطبی برای تبادلات تجاری از راه دریا تبدیل شد.

و امروزه شاهده بورس اوراق بهادار شانگهایی هستیم که یکی از بزرگترین و مهمترین بورس های جهان به شمار می رود. همچنین تاسیس منطقه آزاد تجاری کلانشهر شانگهای که بزرگ ترینو اولین منطقه آزاد کشور چین است، برگ برنده دیگری برای اقتصاد این شهر بود.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما شناگهای

یکی از بهترین روش هایی که باعث می شود تا در کمترین زمان ممکن پرواز به این شهر را رزرو کنید، خرید اینترنتی بلیط هواپیما شانگهای است. در رده بندی شهر های جهان این نقطه از کشور چین را در رده کلانشهر ها و یا شهر های آلفا در نظر می گیرند.

و از لحاظ گستردگی و جمعیت به همراه هنگ کنگ و پکن جز ده شهر بزرگ جهان به شما می آید. از بعد علمی تعداد بالای از مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و دانشگاهی در این شهر فعال هستند.

این کلانشهر به عنوان یکی از مراکز تجارتت جهانی، بعد از نیویورک در بین شهر های دیگر کشور های جهان رده دوم قرار دارد و البته که رتبه نخست این عنوان را در بین شهر های آسیایی دارد.

همچنین بر اساس دسته بندی ژورنال معتبر نیچر، این شهر در رده 5 جهان و رتبه 2 آسیایی از لحاظ زمینه های تحقیقاتی، تکنولوژی و فناوری است. گفتن این نکات به این معنا است که برای رزور پرواز شانگهای بهتر است دقت بالای بخرج دهید تا بتوانید ارزانترین پرواز ممکن را برای رفتن به این شهر بسیار پیشرفته بدست آورید.

قیمت بلیط هواپیما شانگهای

برای درک بهتر قیمت بلیط هواپیما شانگهای و سایر هزینه ها بهتر است به این اعداد دقت بیشتری داشته باشیم. برای این که از نرخ پرواز به این شهر مطلع شوید کافی است تا زمان مورد نظر خود را و تعداد مسافر را در سامانه آنی تیک 24 وارد کنید.

به این ترتیب می توانید نرخ پرواز شانگهای را بدست آورید. اما هزینه های دیگری نیز وجود دارد که بایید به آن ها توجه داشته باشید. به طور معمول اگر بخواهیدد یک هفته در این اقامت داشته باشید باید هزینه این نزدیک به 4500 یوان معادل 600 دلار هزنه در بر دارد. در صورتی که تنها سفر کنید. طبیعی است که می توانید این عد را به تعداد مسافرانی که با شما سفر می کنند جمع بزنید.

بلیط لحظه آخری و چارتر

قطعا زمانی که به دنبال بلیط هواپیما هستید، مواردی مانند بلیط لحظه آخریو چارتر را بار ها و بار ها شنیده اید. این پرواز ها برای سفر های داخلی پزینه های بسیار مناسبی هستند اما در بحث پرواز ای خارجی بیشتر سعی کنید تا به دنبال بلیط  سیستمی باشید.

علت در این است که این پرواز ها برنامه های زمانی مشخصی دارند از این رو می تانید سفر خود و اقداماتی که برای تهیه ویزا و اجازه خروج از کشور و تبدیل ارز مورد نیازتان هستند را به آرامش و دقت بیشتری انجام دهید، از این رو می توانید با خیالی آسوده  بلیط پرواز شانگهای را تهیه و سفر کنید.