در این سفر شما ره سپار کشور آلمان خواهید بود. پرواز شما به مقصد ایالات هسن انجام می شود و بلیط هواپیما فرانکفورت درگاهی است که از طریق ان می توان خود را به شهر مورد نظر تان برسانید.

این شهر در بخش غربی کشور آلمان واقع شده است و از ان راه نسبتا درازی تا پایتخت این کشور یعنی برلین در شمال شرق وجود دارد. شاید تصور کنید که به عنوان یکی شهر مشهور اروپایی باید جمعیت زیادی در این شهر ساکن باشد اما ساکنین ان در حدود 30 هزار نفر بر اساس آخرین سرشماری هایی که در سال 2018 انجام شده است، تخمین زده شده.

البته اگر بخش های حومه این شهر مثل راین ماین (Rehin Main)  که در حدو 5 ملیون جمعیت در ان ساکن هستند و نیز بخش کناره ای دیگر به اسم (Rehin Ruhr Region) با بیش از 11 ملیون جمعیت را در نظر بگیریم، مجموع کل عدد خیلی بزرگ تری از ساکن این قسمت از استان هسن را نشان می دهد.

تاریخ و پیشینه:

نام این شهر نکته جالی در خود دارد و آن اشاره به نام گروهی از مردم به نام فرانک ها بوده است که در گذشت در این منطقه سکونت داشته اند. و بخش دوم اسم این شهر اشاره به کلمه ای دارد که در زبان آلمانی به بخش کم ژرف مسیر آب و یا جایی که آب عمق کمتری دارد اشاره می کند.

البته این نام را از متون و مستندات تاریخی استخراج شده است که نشان می داده کارب اعظم، رهبر قوم فرانک در 700 سال بعد از میلاد مسیح به ان اشاره کرده بود.

گفته می شود که حتی در زمان های تسلط رومیان در این مناطق این بخش و شهر یکی از مهم ترین مراکز نظامی و تجاری در کل امپراطوری بوده است. کما اینکه مراسم های مهم از جمله تاج گذری پادشاهان المان نیر در این شهر و بخشی های از آخن انجام می شده.

در طول زمان کشمکش های اروپاییان در سال های 1600 که بیشتر در بخش های مرکز قاره اروپا به وقوع پیوست این شهر و چند شهر در نواحی اطراف از معرض حملات در امان بودند، البته عده از مورخان می گویند که حاکمان وقت در فرانکفورت و نواحی تحت حکمرانی ان  ها در طول جمگ های سی ساله اروپایی ها وضعیت بی طرفی کرده بودند.

اما باز هم این موجب نشد تا شیوع گسترده امراضی نظیر طاعون در اروپا مردم این شهر را درگیر نکند و قحطی و مریضی برای مدتی سایه سیاه خود را بر سر مردمان افکنده بود.

التبه بعد ها و با اتمام درگیری های داخلی در اروپا کم کم رونق مجدد به این شهر و بخش های مرکزی اروپا بازگشت.

البته باز هم سال ها بعد و در طی دریری های مجدد در سال های 1700 تا 1800در بخش هایی از اروپا، این شهر به دست فرمانده معروف فرانسوی ناپلئون بناپارت و نرو های نظامی کشور فرانسه تصرف گردید.

گفتنی است این شهر بعد ها و در اوایل قرن 18 به عنوان اولین مرکز مجلس آلمان انتخاب گردید. البته پستی و بندی های زیادی نیز بعد ها در این شهر اتفاق افتاد و مورد آخر را می توان کشمکش های مربوط به جنگ جهانی دوم دانس که در طی ان بیساری از مردم این شهر کشته و یا آواره شدند.

اما امروزه و با سفر به این شهر قطعا تصویری دیگری از ان را خواهید دید که آن را ه یکی از بهترین شهر های اروپا برای گردشگری تبدیل کرده است.

زبان:

زبان رسمی که در این شهر و در کل کشور آلمان مورد استفاده قرار می گیرد، آلمانی است. البته در پرواز فرانکورت این را تجربه خواهید کرد و از نزدیک خواهد دید که به مانند هر شهر و منطقه دیگری که در جهان و کشور های مختلف وجود دارد، مردم این شهر نیز از لحجه و اصلاحات متفاوتی استفاده می کنند.

به لحجه ای که در این شهر تکلم می شود در اصطلاح فراکفورتریش یا Frankfurterisch  گفته می شود.

دانستنی دیگر این است که شاید تا به حال ان ررا نشنیده باشید، اما زبان المانی در میان سایر زبان ها کشور های اروپایی گوینده بیشتری دارد حتی نسبت به انگلیسی و گفته می شود حدود 100 میلیون نفر در کل اروپا بر این زبان و لحجه ها مختلف ان مسلط هستند و به ان تکلم می کنند.

این زبان دارای بیست و شش حرف است و قوانین ان نسبت به زبان انگلیسی قدری دشوار تر هستند. حتی تلفظ های ان نیز قدری مشکل تراند. البته هر چند مشابهت های زیادی بین این زبان، فرانسه و انگلیسی وجود دارد اما زمان نسبتا بیشتری باید صرف شود تا بتوانید به راحتی با یک آلمانی زبان مکالمه داشته باشید.

اما بد نیست تعداد از عبارات و کلامات کاربردی را قبل از سفرتان تمرین کنید  یا از نرم افزار های تبدیل زبان بهره بگیرید.

مذهب و فرهنگ:

از بعد مذهبی می توان گفت مردم در این شهر گرایش ها و تفکرات مختلفی نسبت به مذهب دارند. بر اساس آمار گیری هایی که صورت پذیرفته، گفته می وشد که تقریبا 57 درصد از مردم این شهر باور های مذهبی دارند. در این میان 30 درصد باپتیست هستند، شاخه ای از تفکر پرتستانسیم است که در ان رسومات و آیین های متفاوتی مانند شستن با آب مقدس و مواردی این چنینی را شاهد هستیم.

باور های مذهبی:

باور این اشخاص بر این است که با باور های مذهبی می توان تذکیه نفس را ممکن کرد. و کلیساها متعددی نیز در شهر فرانکفورت دارند. این دسته بیشتر بخش افراد مذهبی را تشکیل می دهند.

شاخه ها و باور های مذهبی متعدد دیگری نیز وجود دارد نظیر اپیسکوپیلیان (پیروان کلیسا های اسقفی)، کاتولیک ها، لوتر، متدیست و دیگر ایمان های مسیحی. الته بخش کمی از مردم هم مسلمان هستند و یا با دین اسلام آشناییت دارند.

اما در بعد فرهنگی می توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد. برای شما که با بلیط هواپیما فرانکفورت سفر خود را به این شهر آغاز می کنید، باید جالب باشد، که این شهر به عنوان پنجمین شهر آلمان دارا تفاوت های فرهنگی و طیف های گوناگونی است.

موزه ها و اوپرا:

موزه های بیشماری در این شهر وجود دارد و به دلیل بعد فلسفی که پایه آن قرن های است در این شهر گذاشته شده، فلاسفه، موسیقی دان ها، شعرا و هنرمندان زیادی در این شهر سکونت می کنند.

برای مثال خانه اوپرای فرانکفورت، یکی از معروف ترین و معتبر ترین مراکز موسیقی و هنر در جهان است و هر ساله برنامه های متعدد هندری در ان صروت می پذیرد و هنرمندان زیادی از سراسر جهان برای اجرا های متنوع در بخش های در آن حاظر می شوند.

از یان موزه های بینظیری ک در این شهر وجود دارد می توان به موزه استیدل (Stadel Museum)  اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم اگر وقت کمر برای باز دید ازاین شهر دارید حتما و حداقل به این مورد سری بزنید. این موزره را به عنوان لوور فرانکفورت نیز می شناسند.

مورد بعدر یا می توان موزه جودن-گس (Juddengasse) و موزه یهودیان دانست. این موزه به بحث های فرهنگی و تاریخی یهودیان مربوط است. در ادامه می توان به موزه شرن کونستال (Schirn Kunsthalle ) اشاره کرد، این موزه را می توان یی از اعجاب آور ترین موزه های دنیا دانست به این دلیل که در اینجا هیچ بخش دائمی در اشیا هنری و تاریخی که می بینید وجود ندارد.

به این معنا که در هر فصل و یا شاید هر ماه موارد جدید برای ارائه در موزه به معرض نمایش علاقه مندان تاریخ و هنر گذاشته می شود.

موزه MMk  نیز به مانند موزه شرن کونستاله، تاکید خود را بر آثار هنری مدرن و معاصر گذاشته است و آثاری زیادی از هنر مدنان عصر جدید و مدرن را می توانید در ان مشاهده نماید.

اقتصاد:

این شهر از هر نظر دارای ویژگی های منحصر به فردی است که توسعه و اقتصاد آن را رونق بخشیده. پرواز به فرانکفورت شما را به یکی از مدرن ترین و ثرووتمندترین شهر های در اروپای مرکزی می رساند.

این شهر ه دلیل قرار گیری بانک های متعدد در ان منجمله بانک اصلی و مرکزی اتحادیه اروپا به عنوان یک مرکز مهم تجاری، سیاسی و مالی شناخته می شود. تبادلات مالی در حوضه کشور های اروپایی با یرور انجام می ششود و این بانک در تامین و بررسی های اقتصادی این کشور ها نقش بشدت اساسی ایفا می کند.

همچنین وجود پرواز های متعدد به فرودگاه این شهر باعث شده تا این منطقه به مرکزی مهم برای پرواز های هوایی در اروپا بدل شود. از طرفی وجود ساختمان ها و آسمان خراش ها در این شهر نیز باعث شده تا نوع معماری و فضای شهری مدرن آن در جهان به شهرت خاصی برسد.

از سمتی دیگر وجود دانشگاه ها و مراکز تحصیلات عالیه و گردشگرانی که با بلیط هواپیما فرانکفورت به این شهر سفر می کنند را می توان دلیل دیگر بر رونق اقتصادی این شهر دانست.

فرودگاه:

تاریخ احداث فرودگاه در این شهر و منطقه راین را مربوط به حکرانی نازی ها بر آلمان می داند. گفته می شود این فرودگاه در زمان اولیه احداث که حدود سال 1936 میلادی بوده، بلافاصله برای انجام پرواز های نظامی و تهاجم علیه سایر کشور ها به دست نازی ها در جریان جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفته است.

البته گفته می شود در همان سال ها و در ادامه نبرد ها این فرودگاه آسیب های جدی دید ولی کمی بعد و در سال 1946 مجددا پرواز های مسافر بری و ترابری در ان از سر گرفته شد.

امروز به غیر از فرودگاه فرانکفورت ان را با نام راین ماین نیز می شناسند و بیش از صد شرکت هواپیمایی از گوشه و کنار جهان پرواز های خود را از این فرودگاه به مقصد های مختلف انجام می دهند.

حجم پرواز ها به حدی است که ان را ببه عنوان سومین فرودگاه پر رفت و امد اروپا می شناسند. و در سال 2017 میلادی در رده ده فرودگاه بر تر دنیا از لحاظ حجم پرواز و همچنین امکانات و تجهیزات شناخته شده است.

رفت و آمد از فرودگاه:

خوب ال فرض کنیم شما با پرواز فرانکفورت به این شهر رسیده اید. حال لازم است تا بتوانید از فرودگاه خارج شوید و خود را به هتل ویا محل اقامتتان که ررزور کردید برسانید.

فاصله این فرودگاه از شهر جوری در نظر گرفته شده است که می توانید خود را در کمتر از 15 دقیقه به مرز اصلی شهر برسانید. همچنین اگر قصد دارید ا ماشین های شخصی برای این کار استفاده کنید پارکینگ ها اختصاصی و طبقاتی نیز در اینجا برا شما در نظر گرفته شده است.

البته از خطوط اتوبوسی که در فرودگاه وجود دارد نیز برای جابجایی در برخی مسیر های تعیین شده می توانید استفاده کنید.

واحد پولی آلمان:

یکی از کار های مهمی که باید انجام شود این است که نرخ لازم برای سفر و همچنین ارز مورد نیاز تان را قبل از رزرو بلیط هواپیما فرانکفورت حساب و تهیه کنید.

خوب در اینجا برای ما روشن است که بیشتر کشور های اروپایی و مخصوص آلمان با واحد یورو کار می کنند. کد ایزویی که برای این پول وجود دارد ERU  است که حتمما تا بحال ان را در تابل های صرافی ها بار ها دیده اید.

هر بورو معادل 100 سنت است و همان طور که گفتیم این پول در خیلی از کشور های اروپایی و علی الخصوص 19 کشور اصلی تحادیه اروپا رایج است.

البته بنا به نوسانات اقتصادی اخیر نرخ ارز در کشور قدری افزایش پیا کرده است و اگر برای سفر در حال برنامه ریزی هستید بهتر است هزینه های لازم را به درستی مدیریت کنید.

اسکناس های یورو معمولا در مبالغ 5، 10، 20، 50 و 100 یورویی وجود دارد البته مبالغی نظیر 200 و 500 یورو نیز وجود دارد که کمتر به کار مسافران می آید. همچنین سکه های نیز به همین ترتیب در مبلغ های 20، 10، 5، 2 و 1 سنتی وجود دارند.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما فرانکفورت

خوب می توان گفت بهترین راه برای رزرو پرواز، خرید اینترنتی بلیط هواپیما فرانکفورت است. به این دلیل که می توانید نرخ های را به دقت برری کنید و ارزانترین پرواز ها را برای تاریخی که مد نظر دارید خریداری نمایید

البته راه هایی نیز برای تخمین نرخ پرواز ها و بلیط هواپیما وجود دارد اما مسئله اینجا است که متاسفانه به دلیل نوسانات اقتصادی در ماه های اخیر نمی توان به تخمین ها اعتماد داشت.

به این دیلی که مثلا شما برنامه ریزی می کنید تا پروازی 400 یرویی را برای این سفر خریداری نمایید اما خوب ممکن است این نرخ ها تغییر کند و علاوه بر این نوسانات ارزش ریالی پول ایران نیز دلیل اصلی در عدم تعیین دقیق قیمت است.

اما یک راه ساده را می توان برا این کار انتخاب کرد و آن این است که:

سایت های متعدد را برای خرید پرواز فرانکفورت مورد بررسی قرار دهید

*البته این روش در سامانه انی تیکت 24 به آسانی برای شما ممکن است. ما در اینجا تلاش می کنیم تا مقایسه ای از روند نرخ سایر ایرلاین ها و نیز پرواز ها در تاریخ هایی که مد نظر دارید و همچنین تحلیل از نرخ ها در اختیار شما قرار دهید از این رو می توانید با تسلط بیشتری انتخاب و رزرو صندلی را انجام دهید.

*از طرفی این روش یعنی بررسی چند وبسایت و یا نرخ ها در سامانه ما به شما کمک می کند، مخصوصا اگر در انتخاب زمان پرواز انعطاف پذیری داشته باشید. یعنی اینکه بتوانید پرواز و سفرتان را به تاخیر بیاندازید و یا این کار را زود تر از موعد انجام دهید.

*همچنین ما در این سامانه در تلاش استیم که خبرنامه ها و اخبار بروز و آنلاینی را برای شما از تغییرات نوسانی قیمت ها در اختیارتان قرار دهیم.

قیمت بلیط هواپیما فرانکفروت

بحث های متفاوتی در مورد این سفر وجود دارد و یکی از ان ها قیمت بلیط هواپیما فرانکفورت است. اگر عوامل متعدد را در این سفر در کنار هم در نظر بگیریم به نتیجه مشخصی می رسیم.

*اینکه طول سفر قرار است چقدر باشد

*چند روز قرار است در این شهر سپری کنید

*چه اقامتگاهی و هتلی را برای ماندن در نظر گرفته اید

*از چه جا های قصد بازدید دارید

*و  در نهایت اینکه هدف شما از سفر چیست

قاعدتا مورد اخر گزینه ای است که به طور کلی همه موارد ببالا را در بر می گیرد و اگر هدف شما مشخصا سیاحت و یا تفریح است باید به مواردی که در ادامه به آن اشاره می کنیم توجه داشته باشید. البته که در کل هزینه و بودجه اصلی شما نیز بسیار تعیین کننده است.

قیمت های سفر

در هر صورت اگر برای سفر های تفریحی، کار و یا دانشجویی مواردی کلی را بخواهیم بیان کنیم می توان این طور در نظر گرفت که به صورت کلی هزینه هر روز اقامت در این شهر حدود 59 یورو یا معادل 67 دلا است.

البته می شود این هزینه های را قدری کم تر نیز کرد اما کلیت ان شامل، نرخ غذا، اقامت روزانه در هتل و جابجایی در سطح شهر می شود.

بر اساس تجربیات مسافران، 9 تا 15 یورو باید بای هزینه غذا در طول روز در نظر گرفت و 32 یورو یا 36 دلار برای جابجایی و حمل ونقل در سطح شهر. هزینه اقامت در هتل نیز از شبی 20 یورو تا مبالغی بیشتر بسته به جایی که انتخاب می کنید ممکن است متفاوت باشد.

بلیط لحظه آخری و چارتر

باید توجه اشته باشید که در سفر های خارجی کمتر باید به تبلیغات و پست های متعدد در مورد بلیط لحظه آخریو چارتر ارزان توجه داشت. به این دلیل که شما برای رفتن به یک کشور خارجی (البته غیر از تعداد محدود) لازم است تا روادید کشور مورد نظر خود را تهیه کنید.

این خود لازمه رفت و امد و مکاتبه با سفارت خانه های این کشور ها است و بهتر است وقتی ویزای توریستی، ویزای دانشجوی و یا کاری خود را تهیه کردید و از صدور ان مطمئن شدید اقدام به رزرو بلیط هواپیما فرانکفورت کنید.

مخصوصا اینکه سفارت المان و برخی کشور های دیگر اروپیی به دلیل حجم در خوات ها ممکن است تا ماه ها بعد به شما برای انجام روال های قانونی و یا احیانا مصاحبه وقت بدهند از این رو لازم است تا به این موارد توجه کافی را داشته باشید.

زمانی که از روال خور از کشور خود چه از سمت اداره جات داخلی برا طی کردن روال قانوی وزارت امور خارجه و هم از سمت کنسول و یا سفارت مورد نظر خود مطمئن شدید بعد اقدام به رزرو بلیط لحظه اخری فرانکفورت و یا نوع چارتری آن کنید اگر برای خروج عجله دارید و یا اینه می خواهید با نرخ ارزانتری سفر کنید.

گردشگری و اماکن دیدنی با بلیط هواپیما فرانکفورت

خوب اگر قصد شما سیاحت و گذراندن اوقاتی خوش در این شهر است طبیعی است که به دنبال گردشگری و اماکن دیدنی فرانکفورت باشید.

در اینجا می پردازیم به مواردی و تجربیاتی از سفر سایر مسافران ایرانی و خارجی از نقاطی که باید در این شهر دید. قطعا اگر هزینه یک سفر هوایی و بلیط هواپیما فرانکفورت را پرداخت کرده باشید، برای دیدن این مکان های جذاب و دیدنی دست از پا نخواهید شناخت.

محدوده Cmmerzbank

این برج در سال های 1994 تا 1997توسط مهندسین عمران به رهبری نورمن فاستر طراحی و توسط سرمایه گذاری شرکت سامسونگ ساخته شده است. این بنا در محدوده ای قرار دارد که در نزدیکی سایر برج های بلند شهر یعنی یورو تاور و برج اصلی سیلبرتروم قرار دارد. معماری مدرن و فضا سازی بینظیر این بخش شهر قطعا شما را مجذوب خود خواهد کرد.

 کلیسای سنت کثرین (katharinenkirche)

ساختمان یک کلیسا است در بخش مکزی شهر که در سال های 1678 تا 1681 توسط ملکور هثلر و در سبک معماری باروک ساخته شده است. یکی از شگفت انگیز ترین بنا هایی است که در این شهر خواهید دید. ارتفاع این کلیسا به 52 متر می رسد.

کلیسای اپی فنی یا به آلمانی Dreikoniskirche

از دیگر کلیسا های با شکوهی است که در کنار مسیر رودخانه ماین قرار دارد، و بیشتر گروه مسیحیان و پیروان لوتر در آن به عبادت می پردازند. این یکی دیگر از بنا های تاریخی بسیار زیبا در این شهر است که تاریخ ساخت ان مربوط به 1681 می باشد

برج اشنهایم Eschenheimer Trum

این برج در زمان های دور برای دیده بانی در اطراف شهر مورد استفاده قرار می گرفته اما امروزه به عنوان یکی از بهترین بنا ههای دیدنی شهر فرانکفورت شناخته می شود، در این برج یک کافه و رستوران برای پذیرایی از گردشگران و تریست های مختلف در نظر گرفته شده است و می توانید ساعات خوش را در آن با دیدن مناظر مختلف شهر بگذرانید.

این برج 47 متر ارتفاع دارد و بنای آن مربوط به 1426 میلادی می شود.

آب و هوا فرانکفورت

برای افرادی که با بلیط هواپیما فرانکفورت به این هر سفر می کنند. آب و هوای این هشر یکی از نکات بسیار مهم است که باید در نظر گرفته شود. برای مثال تصور کنید که اگر این شهر یک شهر برفی باشد و شما در فصلی سرد به آن سفر کنید، ممکن است کل تعطیلات و گشت وگذار شما با مشکل رو به رو شود از این رو بهتر است تحلیل بر وضعیت جویی شهر مقصدتان داشته باشید.

فرانکفورت در استان هسن واقع شده است و بر اساس اطلاعات هواشناسی یکی از گرمترین شهر های آلمان در طول سال است. البته توجه کنید که به صورت میانگین. التبه به دلیل داتشن آب و هوای قاره ای دارای زمستان های سرد و خشک است و در تابستان ها نیز دمای هوا تا 27 الی 30 درجه سانتی گراد افزایش می یابد.