اگر به دنبال صرف زمانی برای تفریح و گردشگری هستید، راه های زیادی برای سفر در کشور عزیزمان ایران وجود دارد. در این بین بلیط هواپیما گرگان قشم پروازی است که از سایر مسیر های هوایی و مقصد ها گردشگری، بسیار متفاوت است.

مقصد شما در این سفر جزیره ا در بخش جنوبی کشور و استان هرمزگان است. از لحاظ جغرافیایی این جزیره در بخش تنگه هرمز یکی از استراتژیک ترین تنگه های آبی جهان واقع شده است.

به دلیل وسعت 1500 کیلومتری می توان آن را به عنوان بزرگ ترین جزیره آب های جنوبی کشور، یعنی دریای عمان و خلیج همیشه فارس دانست. از همین رو جمعیتی نزدیک به 30 هزار نفر نیز در این جزیره و شهرستان ها و توابع زیر مجموعه آن ساکن هستند.

در این بین می توان به بخش های مختلف آن که عبارت اند از بخش اصلی به مرکزیت قشم، بخش حرا و شهاب اشاره کرد که به ترتیب بخش های طبل و سوزا مرکزیت آن ها هستند.

البته به دلیل این که این منطقه جز مناطق ویژه گردشگری و اقتصادی است، می توان جمعیت متغیر 5 تا 15 هزار نفری را بسته به ایام مختلف سال برای آن در نظر گرفت.

هرچند جدای از جاذبه های طبیعی و گردشگری که در ادامه با ان ها اشاره خواهیم کرد، پروژه های متعدد کشوری نیز که از سال های گذشته مطرح شده بودند نیز باعث شد تا از اویل سال ها 1340 نگاه ویژه ای به این حوزه در بحث اقتصادی وجود داشته باشد.

اگر به مستندات و متون تارخی مربوط به این منطقه مراجعه کنید قطعا به پروژه پل خلیج فارس بر خواهید خورد. مقوله ای که ددر سال های دور چندان بزرگ شمرده نشد.

به دلیل اینکه هدف از اجرای این طرح در گذشته، ایجاد منطقه ای برای استحکام بخش اقتصادی و بین جزایر جنوبی و بنادر موجود در استان هرمزگان به ویژه بندر عباس بود. اما امروزه اهداف این پروژه به صورت جدی تری پیگیری می شوند و در آینده نزدیک شاهد حظور پروژه های بین المللی مختلف در این جزیره، جهت ارتقا تان مندی های تقتصادی و گردشگری کشور خواهیم بود.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما گرگان به قشم

روش خرید اینترنتی بلیط هوایما گرگان به قشم بسیار ساده و آسان است. از همین رو اگر برنامه ریزی خود را برای سفر و اقامت در این جزیره زیبا تکمیل کرده اید، طولی نمی کشد تا پرواز را در هر نوعی که بخواهید، چه سیستمی و یا چارتر، در هر کلاس پروازی که مناسب بدانید برای خود و همراهانتان رزرو کنید.

اما همیشه این را در برنامه ریزی های خود در نظر بگیرید که بتوانید زمانتان را به درستی مدیریت کنید. به این دلیل که مقصد شما یک جاذبه گدشگری است و نقاط زیادی برای بازدید در آن وجود دارد، پس نباید سردرگم شد.

برای مثال یکی از مکان هایی که برای بازدید و سپری کردن اوقاتی بی نظیر می توانید به ان بروید، روستایی در شمال و شمال غربی بخش مرکزیی جزیره است به نام لافت.

شاید کمتر این را شنیده باشید اما در گذشته به جای جزیره قشم، بیشتر نام آن را لافت می دانستند و در نقشه ها و بیشتر متون نیز به همین نام مشهور بوده است. همان طور که گفتیم قرار گیری این روستا در بخش شمالی جزیره و سواحل آن، باعث شده بود تا بندرگاه هایی در این روستا ایجاد شود.

از همین رو اقداماتی از قبلی ماهیگیری تا پهلوگرفتن کشتی های بزرگ بیشتر در این بخش از زیره اتفاق می افتاده. البته امروزه این روستا بیشتر به دلیل نخلستان ها و بخش های موسوم به جنگل های حرا معروف است. همچنین به دلیل سبک معماری که از گذشته تا کنون در آن ساخته شده است.

بنا هایی با بادگیر های نسبتا مرتفع و معماری بسیار چشم نواز در بخشه ای مختلف این روستا به چشم می خورند. از همین جهت پیشنهاد می کنید تا حتما از این روستا دیدن فرمایید.

قیمت بلیط هواپیما گرگان به قشم

معمولا بیشتر مسافران و گردشگران در ابتدای امر بجای انجام یک برنامه ریزی دقیق به دنبال این هستند که بداند قیمت بلیط هواپیما گرگان به قشم چقدر است. البته این هم بخش از کار هایی است که برای برنامه ریزی یک سفر باید انجام شود، اما اکثر افراد چون فکر می کند هزینه سفر و اقامت در این جزیره برای چند شب ارزان نیست از انجام سفر در همان ابتدای کار منصرف می شوند.

برخلاف تصور اکثر افراد باید گفت که اینگونه نیست و اگر از تور های مسافرتی یا برنامه های ویژه آنی تیکت 24 در این خصوص دیدن کنید، متوجه خواهید شد که می توان با یک برنامه ریزی و زمانبندی درست بیشتر هزینه ها را کاهش داد و ارزانترین نرخ سفر را بدست آورد.

اما برگردیم به بحث اصلی، اگر نرخ رواز رای شما اهمیت دارد باید توجه کنید ه مقصد شما یک شهر جزیره ایاست لذا شما علاوه بر یک سفر زمینی باید هزینه سفر آبی را نیز بپردازید و اگر هم بخواهید ان کا را با وسیله شخصی خود انجام دهید باید هزینه حمل خودرو را توسط کشتی های مخصوص در بندرگاه بپردازید.

در یک مرحله قبل تر اگر به فاصله این دو نقطه از کشور توجه کینم خواهید دید که سفری 1500 کیلومتری را از گرگان به قشم در پیش دارید چیزی که در بهترین حات نزدیک به 18 الی 19 ساعت رانندگی بعلاوه یک سفر دریای است. درواقع اگر بهتر بیان کنیم، شما حداقل 2 روز در راه خواهید بود تا به مقصد برسید.

البته شاید برای عده ای از گردشگران سفر زمینی بسیار لذت بخش باشد و این امکان را فراهم کند که از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و دیدنی شهر های مختلف در این مسیر دیدن کنند. اما این در صورتی است که شما برای سفر زمان کافی در اختیار داشته باشید.

از طرفی پرواز این زمان دو روزه را برای شما به کمتر از 1.5 ساعت میرساند و هزینه ان نیز به صرفه تر است. حتی در صورتی که بخواهید از این جزیره باز گردید نیز بلیط هواپیما قشم به گرگان نرخ کمتری را برای شما در بر خواهد داشت تا یک سف زمینی.

بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان

راه دیگری نیز وجود دارد که بتوانید برای بلیط پرواز گرگان قشم هزینه کمتری بپردازید. و آن بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان است. التبه این را در نظر داشته باشید که شاید نتوان در تمامی روز های هفته به پرواز ها با استفاده از بلیط های اینچنینی دسترسی داشت.

اما معمولا در فصل هایی که سفر های زیادی به این مقصد انجام می شوند بلیط هواپیما قشم و بلیط هواپیما گرگان را می توان با نرخ کمتری رزرو کرد. درواقع باید دیدکه “های سیزن” (High season)  برای مقصدی که انتخاب کرده اید چه زمانی است.

به این معنا که در چه بازه ای از سال سفر های زیادی به این شهر انجام می شوند. معمولا برای شهر های جنوبی کشور در فصل زمستان و اوخر پاییز شاهد اوج سفر ها هستیم چرا که از گرمی آب و هوا قدری کاسته می شود. از همین رو در این برحه از سال بیشتر احتمال دارد که بتواند پروازی را چارتر کنید و یا بلیط لحظه آخری بدست آورید.