بلیط هواپیما مسقط

 

از دیگر شهر های بسیار زیبا در کشور های همسایه ایران می توان به پایتخت کشور عمان اشاره کرد. با بلیط هواپیما مسقط می توانید سفری بسیار کوتاه داشته باشید، که کمتر از یک الی 2 ساعت به طول می انجامد تا شما را از ایران به کشور عمان و این شهر زیبا برساند.

همان طور که ذکر کردییم این شهر بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر کشور عرب نشین عمان است که در بخش جنوبی ایران و نزدیکی خلیج فارس و آب های دریای عمان واقع شده است. سیستم حکومتی در این کشور پادشاهی است و جمعیتی در حدود کمتر از دو ملیون نفر در پایتخت آن ساکن هستند.

این شهر مرکز استانی به همین نام در کشور عمان است و اگر به معنی نام ان توجه داشته باشید، نکته جالبی را خواهید دید. این واژه در زبان عربی به معنای نشستن، پهلو گرفتن و یا فرود آمدن است.

و از آن جایی که این شهر یک منطقه ساحلی و بندری است، بر اساس گفته های مورخان انگلیسی، از گذشته محلی برای پهلو گرفتن کشتی های باری و ماهیگیری بوده است. از همین رو آن را به این نام می خواندند.

تاریخ و پیشینه

بر اساس کشفیات باستان شناسی، گذشته سکونت در این منطقه به هزار های 5 تا 6 قبل از میلاد باز می گردد. این یافته ها مربوط به یک سایت باتان شناسی هستند به نام راس الحمرا (Ras Al-Hamra) محلی که امروزه در بخش شمالی این شهر ساحلی و در نزدیکی منطقه القرم قرار دارد.  بلیط هواپیما مسقط می تواند دریچه ای از تاریخ بی نظیر این شهر را بر روی شما باز کند.

در این ناحیه شواهدی از ابزار های ماهیگیری و کشتی سازی و گور های دسته جمعی یافت شده است. بر رسی های در این سایت باستان شناسی نشان می دهد که این محل های دفن به خوبی ساخته شده و این مسئله باستان شناسان را بر ان داشت تا حدس بزنند که باید یک سری تشریفاتی برای انجام این تدفین ها صورت گرفته باشد.

همچنین آثار سفالی که در جنوب شهر مسقط سافت شد شاهدی دیگر بر این مدعا بود. این سفال های یافت شده خیلی شباهت داشتند به آثاری که در سایت باستانی هراپن یا هرپا (Harappa)  در منطقه پنجاب پاکستان مشاهده شده است و نشان از این دارد که مردان این ناحیه از جنوب آسیا با هم در حال مبادله و تجارت بوده اند.

همچنین بعد ها در حدود قرن یک میلادی از این شهر به عنوان بندر پنهان یا Cryptus Portus در نقظه و اطلس جغرافیا بطلمیوس نام برده شد.

در ادامه روند تاریخی و حوادث مهم م تواند از فتح این بندر در دوره ساسانیان توسط شاپور اول اشاره کرد. البته در طول سال های بعدی این شهر ساحلی کم کم رو به رشد نهاد و به یکی از مناطق مهم بدل گشت.

زبان

می توان گفت در این شهر نیز به مانند بقیه قسمت های این کشور زبان عربی غالب است. البته به غیر از عربی زبان های دیگری نیز مانند انگلیسی، بلوچی، سواحیلی، بنگلادشی و مالایی در این شهر صحبت می شوند.

التبه الب است این رابدانید که در سال های اخیر و با پیگیری هایی که از طرف سفارت ایران در این شهر انجام شده است، به همت سازمان روابط فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آموزشکده های متعددی برای تدریس زبان فارسی در این شهر تاسیس شده اند و امروزه علاقه منان زیادی را به خود جلب می کنند.

فرودگاه

اگر با بلیط هواپیما مسقط به این شهر بروید، پرواز شما در بخش شرقی شهر و در فرودگاه بین المللی این شهر به زمین خواهد نشست. از لحاظ فاصله می توان گفت که این منطقه قبلا حدود 32 کیلومتر با شهر فاصله داشت، اما امروزه تقریبا در محدوده شهری واقع شده است.

در گذشته یک فرودگاه بسیار کوچک در این شهر وجود داشته، اما در سال 1973 طرح توسعه جدیدی برای ساخت فرودگاه جدید تری به نتیجه رسید و مکان فعلی جاگزین فرودگاه قبلی شهر که در منطقه بیت الفلاج قرار داشت شد.

همچنین گفته می شود در سال های 1991 و ر جریان جنگ معروف خلیج فارس از این فرودگاه برای آموزش و تمرینات نیرو های ارتش سلطنتی  استفاده می شده.

در سال 2008 اما نام این فرودگاه از Seeb به فرودگاه بین المللی مسقط تغییر کرد.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما مسقط

راه های متفاوتی برای رزرو پرواز وجود دارد اما در این بین خرید اینترنتی بلیط هواپیما مسقط برای شما از همه آسان تر خواهد بود.

بهتر است برنامه خود را برای اینکه رزرواسیون را بهتر انجام دهید و ارزانترین پرواز ها را بدست آورید به نوعی انعطاف پذیر در نظر بگیرید.

توجه داته باشید که هر چه بازه زمانی سفر شما باز تر باشد طبیعتا می توانید نرخ های روز های مختلف را با هم مقایسه کنید و بهترین بلیط هواپیما را رزرو نمایید.

قیمت بلیط هواپیما مسقط

طبیعی است که برای به قیمت بلیط هواپیما مسقط توجه داشته باشید. همیشه باید این نکته را برای خودتان در نظر بگیرید که شما قرار است یک سفر انجام دهید و اگر خانواده و یا دوستان شما در ان شهر زندگی نمی کنند، باید گفت باید بیشتر احتیاط کنید.

از این جهت که هزینه های سفر را از پرواز تا وعده های شام و نهار باید برای خودتان محاسبه کنید. همچنین هزینه هتل و گردشگری در آن شهر. می توان به طور کلی گفت که اگر بخواهید یک سفر به این شهر زیبا در کشور عمان داشته باشید هزینه های سفرتان چگونه خواهد بود.

هزینه :

گفته می شود که اگر بخواهید یک سفر انفرادی و یک هفته ای به این شهر زیبا داشته باشید، باید به طور تقریبی 800 تا هزار دلار را برای این بازه در نظر بگیرید.

طبیعی است که اگر همراه داشته باشید، مثلا با یک همسفر دیگر بروید، این عدد دوبرابر خواهد شد. همچنین بسته به تعراد اعضای خانواده این سفر می تواند از 3 تا 5 هزار دلار برای هفت روز هزینه در بر داشته باشد.

هتل ها:

هتل های از شبی 60 تا 140 دلار در هرشب قیمت دارند. و به طور میانگین می توان گفت باید شبی 70 دلار را در نظر بگیرید.

البته شما راه های دیگری نیز دارید و می توانید غیر از هتل به فکر اجاره یک خانه باشید، که در این صورت می توانید خانه های متفاوتی را از شبی 100 تا 400 دلار و بالاتر پیدا کنید.

بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان

یکی ازساده ترین راه هایی که شاید تبلغات آن را به کررات در سایت های مختلف دیده باشید بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان است.

اما نکته ای که باید در این بین مد نظر گرفت این است که، برای رفت به یک کشور دیگر بر خلاف سفر های داخلی نیاز به روادید و ویزا دارید. از این رو بهتر است قبلا از انجام رزرواسیون از موارد دیگری که باید برای خروج از کشور انجام دهید اطمینان حاصل کنید.

اگر ویزا در اختیار دارید، بی درنگ لیست ارزانترین بلیط هواپیما مسقط را به مقصد این شهر در سامانه آنی تیک 24 مشاهده کنید.